Categories
Blog, Google Ads, Marketing

Do końca roku zostało już tylko kilka tygodni – za to, jak intensywnych! W dynamicznym świecie marketingu internetowego firmy wciąż szukają innowacyjnych rozwiązań, aby sprostać oczekiwaniom klientów i efektywnie dotrzeć do swojej grupy docelowej nie tylko w takich „gorących” okresach. Obserwując wieści i nowości branżowe, spróbowaliśmy sformułować prognozy tego, w jakim kierunku będzie podążał marketing internetowy. Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych trendów, które będą kształtować krajobraz marketingu online w nadchodzącym roku.

Rozwój kampanii inteligentnych: Performance Max, Demand Gen lub powstanie innych nowych

W miarę jak Google Ads zaczęło wykorzystywać sztuczną inteligencję, kampanie inteligentne stają się nieodłącznym elementem skutecznej strategii PPC. Przewidywany jest dalszy rozwój typów kampanii takich jak Performance Max i Demand Gen, a także pojawienie się nowych o podobnym działaniu. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie tworzenia zasobów reklamowych i strategii stanie się jeszcze bardziej powszechne, umożliwiając agencjom skuteczniejsze dotarcie do swojej grupy docelowej.

Pomiar konwersji offline dla dokładniejszych analiz i zwiększania efektywności kampanii

Aby uzyskać pełny obraz skuteczności kampanii PPC, zaleca się aktywne mierzenie konwersji offline i przesyłanie tych danych do platformy Google Ads. Ten holistyczny sposób analizy pozwoli agencjom lepiej zrozumieć wpływ swoich działań na działania klientów poza przestrzenią online. Ścisłe monitorowanie konwersji offline umożliwia, przede wszystkim, lepszą optymalizację kampanii. Tyczy się to strategii inteligentnych opartych o wartości konwersji. Tylko mając pełne i prawdziwe dane możemy skalować kampanię. Z kolei znajomość całej ścieżki użytkownika sprawia, że możemy eliminować przeszkody, które pojawiają się przed klientem na drodze do finalizacji transakcji. To duże wyzwanie, bo wymaga współpracy programistów, marketerów i handlowców, ale na pewno warto je podjąć. 

Wzrost roli zapytań głosowych i fraz długiego ogona

Z naszych obserwacji tego, co się dzieje w branży, wynika, że również w 2024 roku prawdopodobnie mocniej zauważalny będzie dynamiczny wzrost roli zapytań głosowych. Klienci coraz chętniej korzystają z asystentów głosowych, co wymaga dostosowania strategii PPC do tego nowego kontekstu. W związku z tym, frazy długiego ogona będą odgrywać kluczową rolę, umożliwiając lepsze dopasowanie się do specyficznych zapytań użytkowników i zwiększając szanse na skuteczną konwersję.

Poznaj pełną listę trendów PPC na 2024 Rok!

Jesteśmy pewni, że nowy rok przyniesie ze sobą liczne wyzwania, ale także niesamowite możliwości w dziedzinie marketingu PPC. Aby dowiedzieć się więcej o najnowszych trendach i kierunkach, pozostaw nam swój adres e-mail, a my dostarczymy Ci pełną listę trendów marketingu PPC na rok 2024. Bądź gotowy na innowacyjne podejścia, które pozwolą Twojej firmie osiągnąć sukces w zmieniającym się świecie marketingu internetowego!

By Wioleta Kończyk

W Midero organizuję dział Google Ads i jestem specjalistką od kampanii PPC dla naszych klientów. W wolnych chwilach czytam thrillery i kryminały, oraz słucham podcastów true crime. Fascynują mnie wspomnienia z czasów II wojny światowej, a jedzenie na łonie natury podczas pikników to moje ulubione letnie zajęcie.