Zabłocie 23/23 30-701 Kraków
Zadzwoń +48 535 588 571
Napisz do nas [email protected]

Bądź sportowcem celebrytą
- daj się zauważyć

Pisarz Vincent Victor Severski, a za nim wielu felietonistów twierdziło, że jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje.

Abstrahując od prawdziwości tych słów, faktem jest, że każdy poważnie myślący o swoim biznesie przedsiębiorca powinien inwestować między innymi w reklamę w internecie. Reklamę albo… no właśnie, co?

Jak zaistnieć w internecie? Co zrobić, żeby dać się znaleźć użytkownikom szukającym oferowanych przez Ciebie produktów i usług? Odpowiedzią na te pytania jest SEO, czyli działania z zakresu pozycjonowania strony internetowej. Grupa Midero przedstawia dziś jego najważniejsze aspekty i opowiada o tym, jak wspiera swoich klientów w zwiększaniu widoczności w sieci.
Zespół Midero SEO

Zasady gry i kwalifikacji
do zawodów

Jan (30 l.) przejął rodzinną firmę meblową, która specjalizuje się w produkcji szaf, komód i witryn. Unowocześnił biznes, prowadzi sklep internetowy, w którym klient może wybierać parametry zamawianych produktów. Niedawno na targach usłyszał o konfiguratorach 3d jako narzędziach wspierających podobną działalność. Jak niemal wszyscy przedstawiciele swojego pokolenia Jan postanawia znaleźć więcej informacji w internecie. Wstukuje odpowiednie hasło na klawiaturze komputera lub – co jeszcze bardziej prawdopodobne – wpisuje je na swoim smartfonie. W odpowiedzi na frazę “konfigurator 3d” otrzymuje całą masę wyników…
Zastanawiałeś się kiedyś, jakie jest kryterium porządkowania wyników wyszukiwania na tej liście? Otóż istnieje całe mnóstwo czynników, które brane są pod uwagę podczas przyznawania punktacji w tym rankingu. Wszystkie uznawane w branży za najważniejsze staramy się uwzględnić w pracy dla naszych klientów.

Co wpływa zatem na zasady gry?

słowa kluczowe
Słowa kluczowe (frazy) – spójne z ofertą, uwzględnione w treściach publikowanych na stronie, przede wszystkim w tytułach i śródtytułach.
W Midero, proponując słowa kluczowe klientowi, wspieramy się dedykowanymi narzędziami, aby wybrać najbardziej trafne i skuteczne frazy. Wykorzystujemy Planer Słów Kluczowych dostępny w panelu Google Ads, Google Search Console, Ahrefs, Semstorm, czy Contadu.   Dobrze jest pozycjonować stronę z uwzględnieniem fraz z długim ogonem, czyli tzw. long taili. Warto zastanowić się, co wpisują w wyszukiwarkę nasi potencjalni klienci i odpowiedzieć na pytania, które zadają. “Zalety konfiguratora 3d”, “konfigurator produktu 3d ile to kosztuje”, “konfigurator 3d dla sklepu internetowego”, “konfigurator produktu efekty” – to przykłady fraz, które trzeba zawrzeć na stronie, jeśli Jan znajduje się w Twojej grupie docelowej.

Dla firm usługowych największe znaczenie będzie miało pozycjonowanie lokalne, czyli skierowane do osób na konkretnym obszarze, na przykład na terenie miasta czy województwa. Warto wówczas uwzględnić frazy, które zawierają w sobie nazwę miejscowości lub region. Konieczne będzie też zaprojektowanie profesjonalnej wizytówki w Google Moja Firma i uzupełnienie w niej danych teleadresowych, spójnych z tymi, które widnieją na stronie.

Tak wygląda nasza.
mapy google
copywriting

Content, czyli wysokiej jakości treści na stronie – pełnią funkcję informacyjną, ale budują też relację z odbiorcą. Mają być użyteczne dla czytelnika, poprawne merytorycznie i językowo, odpowiednio sformatowane i systematycznie aktualizowane. Szczegółowo o SEO copywritingu można przeczytać na naszym blogu. Warto zajrzeć i poznać najważniejsze zasady pisania tekstów wspierających pozycjonowanie strony. Znajdziesz tam również praktyczne wskazówki dotyczące przeprowadzenia audytu treści SEO, który pomoże Ci w optymalizacji istniejących już treści i ustaleniu skutecznej strategii content marketingowej.

Linkowanie
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne – to pierwsze ułatwia nawigację po stronie, odsyła użytkownika do innych treści, które mogą go zainteresować; to drugie zwiększa autorytet strony, pod warunkiem utrzymywania wysokiej jakości zaplecza. Im wyżej w tekście uda się zamieścić anchor, tym lepiej, dlatego w Midero często stosujemy odnośniki już w lidzie, tak jak na poniższym przykładzie.
linkowanie
responsive
Responsywność strony – coraz więcej użytkowników korzysta z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Niezbędne jest więc dopasowywanie się strony do różnych formatów, w tym smartfonów czy tabletów.
strona responsywna
szybkość
Szybkość działania witryny – nic tak nie irytuje użytkownika jak długo wczytująca się strona. Zadbaj więc o dobry serwer, a projektując stronę, wybierz doświadczony software house, który wie, jak manipulować objętością plików, by nie wpływały negatywnie na prędkość działania strony.

Rozgrywki drużynowe

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową? Wielu próbuje, ale faktem jest, że bez specjalistycznych narzędzi i znajomości branży i przede wszystkim systematyczności trudno uzyskać takie efekty jak agencja SEO, za którą stoi doświadczony zespół i całe zaplecze technologiczne, z dostępem do płatnych (wcale nie tanich) narzędzi włącznie. SEO to zatem sport drużynowy, w którym liczy się współpraca: klienta i jego opiekuna, działu IT, contentu, analityki, osób odpowiedzialnych za media społecznościowe i tych zajmujących się seo off-site, czyli tzw. zapleczami.
SEO

SERP - puchar w internetowych igrzyskach

Choć medal czy puchar sportowy to tylko symbol, otwiera drzwi do wielu innych benefitów dla zwycięzców. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania może bezpośrednio przełożyć się na:
puchar seo

Wygrana... i co dalej?

Każdy mistrz chce bronić swojego tytułu. W SEO to szczególnie trudne, gdy konkurencja atakuje podium cały czas, nie czekając na ogłoszenie oficjalnego terminu rozgrywek. Twoja strona znalazła się w TOP 10? Gratulacje! Musisz teraz zatroszczyć się o utrzymanie wyniku. W Midero, dla wszystkich klientów, także tych, których witryny wyświetlają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na określone frazy, prowadzimy stały monitoring pozycji, aby móc szybko zareagować na ewentualne wahania. Śledzimy też nowinki branżowe, dzięki czemu wiemy, jakich zmian w algorytmach można się spodziewać i na co stawia Google. Staramy się utrzymać wysoką jakość witryny, zarówno od strony technicznej, jak i z punktu widzenia treści, które na niej publikujemy. Aktualizacja tekstów na landingi oraz artykułów blogowych to ważny aspekt działań z zakresu SEO.

W poszukiwaniu mentora

Do każdych zawodów lepiej przygotowywać się pod okiem doświadczonego trenera. Wsparcie przyda się szczególnie w trudnych branżach (wyjątkowo konkurencyjnych albo przeciwnie – niszowych). Sporty ekstremalne zużywają więcej energii i wymagają dodatkowych zabezpieczeń – zatroszcz się zatem o wykwalifikowanych mentorów i skuteczne narzędzia, dzięki czemu zdobędziesz szczyty.

Do boju, strono! Co z kibicami?

Społeczność, z którą budujesz relacje za pomocą rozmaitych kanałów, w tym mediów społecznościowych i bloga, to grupa Twoich fanów. Będą zagrzewać Cię do walki, oczekując nowych treści, atrakcyjnych ofert, rozwoju Twojej działalności. Jeśli uda Ci się zgromadzić wokół swojej marki szczególnie zaangażowanych odbiorców, sami podejmą działania marketingowe na rzecz Twojego biznesu. Udostępnianie postów, rekomendacje dla znajomych, pozytywne opinie w internecie – to działa!

Uwaga: dyskwalifikacja! Strzeż się black hat seo!

Gra w SEO opiera się na zasadach fair-play. Działania ocenione przez algorytmy jako nieuczciwe, wymierzone w konkurencję, mogą zostać surowo ukarane. Najbardziej dotkliwą sankcją jest dyskwalifikacja, czyli usunięcie z rankingu. Zwykle czasowa, ale wracasz na start, a odrobienie straconych punktów zabiera zazwyczaj trochę czasu.
Nie ma więc drogi na skróty. Pozycjonowanie strony internetowej to czasochłonny proces, ale jeśli regularnie trenujemy, na wyniki zdecydowanie warto czekać.

Drużyna Midero zagrzewa do walki!

Jesteśmy po to, by pomóc Ci w osiągnięciu zamierzonych celów: