Zabłocie 23/23 30-701 Kraków
Zadzwoń +48 535 588 571
Napisz do nas info@midero.pl

Systemy CRM

Nastawienie na klienta i chęć zadowolenia zamawiającego produkt czy usługę to obecnie jeden z kluczowych celów biznesowych niemalże każdego przedsiębiorcy. Kluczem do jego realizacji jest doskonała znajomość potrzeb klienta, a także sprawna komunikacja na poziomie usługodawca-usługobiorca, która umożliwia znalezienie porozumienia w kwestii produktu końcowego. Właśnie dlatego powstały systemy CRM dla firm, które wspierają tę komunikację, dostarczając platformę do zarządzania relacją z klientem.

Czym jest Customer Relationship Management?

Systemy CRM (customer relationship management) służą kontaktowi między klientem a dostawcą usług lub sprzedawcą. Działanie tego rodzaju oprogramowania obejmuje więc zarówno nawiązywanie relacji kontraktowej, jak i zarządzanie płatnościami czy przekaz reklamowy, czyli płynną interakcję na wszystkich etapach współpracy. Definicja CRM słusznie zwraca też uwagę na jego aspekt marketingowy, ponieważ wykorzystanie systemu CRM świadczy o strategii przyjętej przed daną firmę, w której wzorowa relacja z klientem i jego potrzeby stawiane są na pierwszym miejscu. Oprogramowanie CRM znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie istnieje dział zajmujący się obsługą klienta, przede wszystkim w firmach handlowych i usługowych, a także w bankowości czy branży reklamowej. Nie ma też znaczenia wielkość przedsiębiorstwa. Przez swoją elastyczność i mnogość funkcji system równie dobrze sprawdza się w międzynarodowych korporacjach, jak i w sektorze MŚP. Szczególną popularnością cieszą się programy CRM dla małych firm.

Architektura systemu CRM

CRM składa się z trzech elementów: aplikacji obsługiwanej przez pracowników, bazy danych i interfejsu przeznaczonego dla klienta. Aplikacja może być postawiona w tzw. „chmurze”, czyli na serwerze wirtualnym lub zbudowana na prywatnym serwerze firmy. Baza danych obejmuje informacje o klientach, czyli przede wszystkim ich dane kontaktowe oraz wszelkie ustalenia dotyczące realizacji usługi. Ten element systemu może gromadzić informacje nie tylko o aktualnych, ale także potencjalnych klientach. W CRM-ie w łatwy sposób możemy zebrać i śledzić dane o postępującym procesie wdrażania nowych klientów. System pozwala także na zebranie w jednym miejscu umów i aneksów, które tworzą historię współpracy z danym klientem, dostępną dla obu stron przez cały okres jej trwania. Przyjazny interfejs systemu umożliwia sprawną interakcję, obejmującą analizę potrzeb, raportowanie bieżących postępów w realizacji usługi czy ewentualne zapytania od klientów.

Największe korzyści z wdrożenia systemu CRM w firmie

Obsługa klienta na najwyższym poziomie

Nowoczesna obsługa klienta to już niekoniecznie odbieranie telefonów i wymiana wiadomości mailowych. Zaletą CRM jest zebranie w jednym miejscu wszystkich informacji, dokumentów i ustaleń dotyczących współpracy z danym klientem, do których stały wgląd mają obie strony umowy. Taki sposób zarządzania relacją z klientem znacząco usprawnia wymianę informacji oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia konfliktów i niedopowiedzeń. Umożliwia też sprawną reakcję na zapytania klienta. Co więcej, dzięki systemowi, z którego korzystanie obowiązuje wszystkich pracowników, możemy określić wystandaryzowaną procedurę obsługi klienta, której realizację będzie wspierał CRM.

Wsparcie działu obsługi klienta

Z perspektywy pracownika firmy korzystającej z systemu, CRM w dużym stopniu wspiera wykonywanie codziennych obowiązków. Możemy w nim utworzyć listy zadań, nadać priorytety poszczególnym pozycjom i ustawić przypomnienia o zbliżających się deadlinach. Dzięki uspójnieniu procedur i opracowaniu szablonów ofert, umów i innych dokumentów dostępnych w jednym miejscu, oszczędza się też czas przeznaczany na poszczególne zadania. Wreszcie, system pozwala na raportowanie czasu pracy, z czego możemy zaczerpnąć między innymi informację o tym, które procesy należy usprawnić, a które są zupełnie nieefektywne dla przedsiębiorstwa.

Monitorowanie efektywności pracowników

System CRM doskonale sprawdza się także jako narzędzie, dzięki któremu jesteśmy w stanie otrzymać informacje o codziennych działaniach pracowników firmy na rzecz obsługi klienta. Zebranie danych na temat pozyskanych leadów czy zrealizowanych transakcji pozwala chociażby na wdrożenie sprawiedliwego systemu prowizyjnego dla najbardziej efektywnych członków zespo

Wsparcie sprzedaży mobilnej

Narzędzie w postaci programu CRM dla firm szczególnie sprawdza się w przypadku mobilnych handlowców i kurierów, którzy dzięki zainstalowanej na swoim urządzeniu aplikacji mogą przesyłać bezpośrednio do centralnego systemu informacje o nowych klientach i warunkach ich umów. System sprawdza się zatem doskonale wszędzie tam, gdzie pozyskiwanie klientów i finalizacja umów o współpracy odbywa się poza siedzibą firmy. Dotyczy to między innymi różnych form akwizycji oraz takich branż jak telefonia komórkowa, bankowość czy sklepy internetowe prowadzące sprzedaż z dostawą. Customer Resource Management może być wspierany także przez inne metody kontaktu z konsumentem – na przykład call center. W efekcie skrócony zostaje czas potrzebny do realizacji transakcji, wszystkich odcinków obsługi klienta czy procedury reklamacyjnej.

Czym różnią się systemy CRM i ERP?

Aby lepiej uświadomić sobie, co to jest system CRM, warto wspomnieć także o różnicach pomiędzy Customer Relationship Management a Enterprise Resource Planning, ponieważ bywa, że oba systemy traktowane są błędnie jako tożsame. ERP, w przeciwieństwie do systemu CRM, jest oprogramowaniem stworzonym wyłącznie dla wewnętrznych potrzeb przedsiębiorstwa. Nie mają do niego dostępu osoby spoza organizacji. Co więcej, istnieje możliwość ustawienia określonych poziomów dostępu dla członków firmy, zależnie od potrzeb. Tymczasem CRM, jak już zostało wspomniane, służy nawiązaniu i utrzymaniu relacji z klientem, jest więc wspólną platformą wymiany informacji pomiędzy zamawiającym a realizującym zlecenie. Oczywiście obydwa systemy mogą być ze sobą zintegrowane, aby jeszcze bardziej usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W naszej firmie możesz zamówić przygotowanie i implementację obu rodzajów systemów. Szczegóły na temat oprogramowania ERP dostępne są w zakładce: Systemy ERP.

Nowoczesne systemy CRM od Midero

Aby móc w pełni wykorzystać funkcjonalność systemu i czerpać z wszystkich możliwości, jakie daje wdrożenie CRM w przedsiębiorstwie, warto zdecydować się na współpracę z doświadczoną i rzetelną agencją. W Midero oferujemy naszym klientom fachową wiedzę i umiejętności naszych pracowników oraz doskonałe zaplecze techniczne, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom współczesnego biznesu. Praca w systemie CRM nie jest skomplikowana. Przygotujemy dla Ciebie rozwiązanie na miarę potrzeb – skuteczne, elastyczne, a do tego intuicyjne w obsłudze, a więc niebudzące frustracji klientów, którym zaproponujesz korzystanie z niego w kontakcie z Twoją firmą. Zapoznaj się z pełną ofertą Grupy Midero, która ma do zaproponowania o wiele więcej niż dedykowane oprogramowanie dla firm. W pakiecie między innymi pozycjonowanie stron internetowych, analityka webowa, projektowanie stron www czy nowoczesne konfiguratory 3D dla sklepów internetowych. Zapraszamy do kontaktu!