Categories
Marketing

Wyszukiwarka Google zdecydowanie lepiej traktuje witryny, które wykazują pewne cechy techniczne, takie jak certyfikat bezpieczeństwa SSL, responsywność strony czy szybkość ładowania. W dzisiejszym artykule przedstawiamy listę kilku niezbędnych czynności, które należy wykonać, aby technicznie zoptymalizować witrynę pod kątem SEO. Techniczna optymalizacja pomoże w zapewnieniu, że bezpieczeństwo i struktura witryny spełniają oczekiwania algorytmów wyszukiwarki, a dzięki temu będzie odpowiednio wynagradzana w wynikach wyszukiwania.

Używanie SSL

Secure Sockets Layer – SSL – to technologia z dziedziny bezpieczeństwa internetowego, która tworzy szyfrowane łącze między serwerem www a przeglądarką. Dość łatwo można zauważyć witrynę z SSL – adres URL strony zaczyna się od „https://”, a nie od „http://”.

W 2014 roku Google ogłosiło, że bezpieczne strony z https będą miały pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, aby zainstalować certyfikat SSL na swojej stronie internetowej, nie lekceważąc przy tym bezpieczeństwa użytkowników i ich danych ani wytycznych Google.

Utworzenie mapy witryny

Mapa Witryny to plik, który pomaga wyszukiwarce zrozumieć strukturę Twojej witryny podczas jej indeksowania. O mapie można myśleć jak o drogowskazie lub mapie drogowej, która informuje wyszukiwarkę, a ściślej mówiąc jej roboty, gdzie dokładnie znajduje się każda podstrona. Dodatkowo zawiera również przydatne informacje, takie jak:

  • kiedy ostatnio strona została zmodyfikowana,
  • jaki priorytet posiada strona,
  • jak często witryna jest aktualizowana.

Struktura adresów URL

Adres URL to czytelny tekst, który służy do zastąpienia adresów IP, czyli numerów używanych przez komputery do identyfikacji określonych zasobów. Adresy URL opisują stronę zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Jeśli zoptymalizujesz je pod kątem SEO, będą działać jako czynnik rankingowy. Należy więc opisywać je tak krótko jak to możliwe. W idealnej sytuacji użytkownik powinien być w stanie zrozumieć, co zawiera dany link jeszcze zanim w niego kliknie.

Przyspieszenie wczytywania witryny

Wyszukiwarki preferują witryny, które ładują się szybko, a czas wczytywania strony jest ważnym czynnikiem rankingowym. Istnieje kilka sposobów przyspieszenia wczytywania witryny:

  • używanie szybkiego hostingu;
  • zminimalizowanie użycia zbędnych skryptów i wtyczek obecnie działających na stronie;
  • użycie jednego arkusza stylów CSS – kodu, który używany jest do informowania przeglądarki internetowej, jak wyświetlana powinna być konkretna strona;
  • upewnienie się, że pliki graficzne są tak małe, jak to tylko możliwe;
  • zmniejszenie kodu witryny – usunięcie niepotrzebnych podziałów wierszy lub wcięć w kodzie HTML, CSS i JavaScript.

Kompleksową optymalizację techniczną oferujemy w ramach pakietów SEO dla naszych klientów.