Categories
Google Ads

Remarketing polega na ponownym wyświetlaniu reklam skierowanych do osób, które już odwiedziły stronę internetową lub aplikację i były zainteresowane Twoimi usługami lub produktami. Ponowne wyświetlanie reklam jest możliwe dzięki umieszczeniu na stronie internetowej lub w aplikacji plików cookie, które identyfikują przeglądarkę lub urządzenie użytkownika. 

Co to jest remarketing dynamiczny?

Remarketing dynamiczny to rodzaj remarketingu, który umożliwia wyświetlanie spersonalizowanych reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę internetową. Są one bardziej skuteczne niż reklamy tradycyjne, ponieważ osoby te są już zainteresowane konkretnym produktem lub usługą.  Remarketingowa grupa odbiorców jest utworzona na podstawie zarejestrowanych aktywności użytkownika na Twojej stronie. Dzięki temu możemy trafiać ze spersonalizowanym przekazem reklamowym do osób, które są zainteresowane określonymi produktami i usługami. Reklamy są dostosowywane indywidualnie do każdego użytkownika, a nie do grupy ogólnej. Kierowanie tak dobranych reklam ma użytkowników nakłonić do dokończenia rozpoczętego w przeszłości procesu zakupowego lub finalizacji innego typu konwersji. 

Kiedy warto zdecydować się na remarketing dynamiczny w reklamach Google Ads?

Remarketing dynamiczny to nic innego jak ponowne dotarcie do potencjalnych klientów z ofertą produktu czy usługi, której oni już kiedyś szukali. Dzięki temu można przypomnieć im o ofercie i skutecznie przekonać do jej skorzystania. Remarketing dynamiczny jest szczególnie efektywny w przypadku sprzedaży produktów lub usług wymagających większego zaangażowania, czy dłuższego procesu decyzyjnego ze strony użytkownika. Można go wykorzystać do nawiązania ponownego kontaktu i przypomnieć o produktach czy usługach którymi byli zainteresowani. Głównym celem użycia remarketingu dynamicznego jest więc ponowne wyświetlenie danego produktu czy usługi i przekonanie do finalizacji transakcji. 

Remarketing dynamiczny najlepiej stosować, gdy chcesz znacznie poprawić współczynnik konwersji, ale nie zwiększać zbytnio nakładów finansowych.

Jaka jest różnica między remarketingiem standardowym a dynamicznym Google?

Standardowy remarketing Google to forma reklamy, która pozwala na ponowne wyświetlenie Twojej reklamy osobom, które już odwiedziły stronę internetową poprzez dodawanie ich do list remarketingowych. Dynamiczny remarketing Google natomiast umożliwia wyświetlenie spersonalizowanej reklamy przypominającej o konkretnych produktach/ usługach/ podstronach które były oglądane i ma na celu nakłonienie do realizacji konwersji.

Standardowy remarketing Google może pomóc zwiększyć świadomość marki, budować lojalność wobec marki i zwiększać konwersje. Można go stosować zarówno na stronach internetowych, jak i w aplikacjach mobilnych. Dynamiczny remarketing Google pomaga głównie zwiększyć konwersje poprzez dokładniejsze retargetowanie użytkowników, którzy wyświetlili dany produkt.

Jak działa remarketing dynamiczny w Google Ads?

Funkcja remarketingu dynamicznego jest dostępna w Google Ads od momentu jej uruchomienia w lipcu 2016 roku i cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników. Aby skonfigurować remarketing dynamiczny w Google Ads, należy w pierwszej kolejności utworzyć dynamiczny remarketingowy tag, który będzie umieszczony na każdej stronie witryny. Tag ten jest wykorzystywany do identyfikowania użytkowników, którzy odwiedzili stronę i do przechowywania informacji o tym, jakimi produktami lub usługami byli oni zainteresowani. Jest to bardzo efektywne narzędzie, ponieważ daje możliwość skutecznego dotarcia do potencjalnych klientów z reklamami, które są dostosowane do ich potrzeb.

Jakie są zalety korzystania z remarketingu dynamicznego w Google Ads?

Remarketing dynamiczny to narzędzie, które może okazać się bardzo skuteczne w walce o klienta. Remarketing dynamiczny w Google Ads to świetny sposób na zwiększenie ROI i zapewnienie klientom jak najlepszej obsługi. Może również pomóc w uzyskaniu większej liczby konwersji i sprzedaży, co ostatecznie doprowadzi do większych przychodów.

Korzyści z używania remarketingu dynamicznego obejmują:

  • Lepsze współczynniki konwersji.
  • Zwiększony potencjał przychodów.
  • Lepsza obsługa klienta.

Dlaczego więc warto korzystać z remarketingu dynamicznego w kampaniach Google Ads?

Reklamy te są dużo bardziej skuteczne niż tradycyjne formy remarketingu, ponieważ uwzględniają one cały katalog produktów, usług i dostosowują go do konkretnych zainteresowań użytkownika. Dynamiczny remarketing jest również łatwiejszy w obsłudze niż konfigurowanie osobnych list reklamowych dla każdego produktu. 

Więcej atutów remarketingu dynamicznego w Google Ads

  • Czas rzeczywisty i optymalizacja stawek: odpowiednio dobrana strategia optymalizacji zadba o optymalną stawkę za każde wyświetlenie reklamy.
  • Proste pliki danych: inteligentny system Google będzie optymalnie dobierać produkty lub usługi, znajdujące się w Twoim pliku danych, aby skonstruować najlepszą reklamę na podstawie historii przeglądania Twojej oferty przez użytkownika.
  • Skuteczne układy: Google Ads dynamicznie prognozuje, jakie układy treści będą najskuteczniejsze w przypadku użytkowników czy miejsc docelowych ukazywania się kierowanych reklam.

Czego potrzeba, aby zacząć korzystać z remarketingu dynamicznego?

  • Pliku danych, który zawiera wszelkie informacje o produktach lub usługach: należy utworzyć plik danych ze szczegółowymi informacjami o każdym z produktów lub usług (pamiętaj o identyfikatorze, cenie, grafice itp.). Zebrane informacje są pobierane i przekazywane do reklam dynamicznych. Będąc sprzedawcą detalicznym, plik możesz przesłać za pomocą Google Merchant Center. Innym wyjściem jest przesłanie danych do udostępnianej biblioteki, konkretnie do sekcji danych firmy.
  • W przypadku remarektingu w witrynie niezbędny jest tag z parametrami niestandardowymi: dodanie do wszystkich stron, podstron witryny tagu “remarketing dnamiczny” wraz z parametrami niestandardowymi to coś, od czego trzeba zacząć. Tu przydaje się narzędzie jak Google Tag Manager, które pozwala na łatwe zarządzanie tymi tagami. Za pomocą tagu użytkownicy, którzy odwiedzają stronę, są oznaczani niepowtarzalnym identyfikatorem i plikiem danych, który przeglądali.
  • Elastyczne reklamy displayowe: typ reklam, który oparty jest na przesyłanych zasobach i automatyzacji, tzn. reklamy automatycznie dopasowują swój rozmiar, format czy wygląd do wolnej przestrzeni reklamowej.