Kto może zostać content managerem? Odpowiadamy na naszym przykładzie

Content manager to ważne stanowisko w agencji zajmującej się pozycjonowaniem. Osoba ta odpowiedzialna jest za zarządzanie nie tylko treścią, ale również zespołem ludzi. Taki etat niesie ze sobą wiele wyzwań, jednak daje też możliwość nieustannego rozwoju. Jakimi cechami wyróżnia się content manager? Piszemy o tym w dzisiejszym artykule.

Content manager to osoba, która potrafi czarować słowem. Na tym stanowisku mile widziani są kandydaci z wykształceniem kierunkowym (filologia polska, retoryka), ale nie jest ono niezbędne. Ważniejsze są umiejętności i ich nieustanne rozwijanie. W zespole Supremum SEO mamy świetne content managerki i na ich przykładzie pokażemy, jakie cechy powinna mieć osoba na tym stanowisku.

Content manager to osoba kreatywna

Bez dwóch zdań – kreatywność to zaleta content managera. Pozwala na tworzenie strategii językowych i marketingowych dla klientów. Osoba na tym stanowisku musi dbać, aby forma treści i ich tematyka dopasowana była do potencjalnego odbiorcy – inny będzie tekst skierowany do nastolatek, a inny do mężczyzn w średnim wieku. Dobry content manager nie może kopiować innych –  powinien zlecać realizację innowacyjnych treści i czuwać nad tym aby copywriterzy rozwijali swoje umiejętności. Musi dawać im informację zwrotną (czasem będącą konstruktywną krytyką). Nasza content managerka przygotowuje materiały dla osób, które piszą teksty blogowe i zapleczowe – mogą z tych opracowań dowiedzieć się, jakich błędów powinny się wystrzegać.

Content manager to osoba zorganizowana

Content manager to osoba, która potrafi efektywnie zarządzać: swoim czasem i innymi osobami. To pierwsze wynika z faktu, że obowiązki na tym stanowisku są bardzo zróżnicowane. Czasem trzeba zredagować tekst na blog firmowy, innym razem opracować strategię językową dla nowego klienta. Zadania są urozmaicone, jest ich sporo, a terminy gonią, jak w każdej pracy. Jeśli chodzi o zarządzaniem copywriterami to rolą content managera jest zlecanie tematów poszczególnym osobom i dbanie o to, by teksty pisane były na czas

Content manager to osoba, która nie przestaje zadawać pytań

Zamknięty na wiedzę i nowe informacje content manager to oksymoron. Osoba zajmująca w firmie to stanowisko powinna nieustannie doskonalić się w tym co robi – śledzić trendy w marketingu internetowym i obserwować działania konkurencji. Istotne jest czynne zdobywanie wiedzy – nie tylko tej stricte branżowej. Content manager powinien wiedzieć coś o SEO, social media marketingu i innych pokrewnych dziedzinach. Powinien brać udział w szkoleniach, webinariach i chłonąć wiedzę jak gąbka. 

Podsumowując – content manager nie tylko powinien być osobą, która zarządza ludźmi i motywuje ich do tworzenia lepszych (bardziej poprawnych językowo i pozytywnie wpływających na pozycjonowanie) treści. Równie ważne jest doskonalenie własnych umiejętności, śledzenie trendów w marketingu i dążenie do jeszcze bardziej owocnego czarowania słowem.