Trendy w projektowaniu stron www – co przyciąga użytkowników?

Przeciętny użytkownik internetu może nie zauważyć tego z dnia na dzień, jednak trendy w zakresie projektowania stron www zmieniają się bardzo dynamicznie. Jednogłośnie możemy zgodzić się z tym, że to, co wyglądało dobrze w latach 90-tych, z pewnością nie sprawdziłoby się dzisiaj. Nawet jeżeli nie jesteś projektantem stron, to na pewno jesteś ich użytkownikiem i…

Details

Domena, serwer, hosting – mini słownik dla początkujących

Na pewno nieraz spotkałeś się z takimi terminami, jak domena, serwer czy hosting. Czy jednak kiedykolwiek próbowałeś dokładnie zdefiniować ich znaczenie oraz funkcje? Wiele osób uważa, że wszystkie te pojęcia – tak bardzo ze sobą powiązane – są jednak enigmatyczne. Dla wszystkich, którzy mają problem ze sformułowaniem definicji powyższych terminów, przygotowaliśmy mini słownik dla początkujących.…

Details

Co to jest profil linków i jaki ma wpływ na SEO?

Jeszcze jakiś czas temu pozycjonowanie stron internetowych odbywało się za pomocą zdobywania jak największej liczby linków odsyłających do danej witryny, bez zagłębiania się w ich cechy i reputację. Dzisiaj pozycjonowanie w wyszukiwarkach zależne jest od wielu czynników i wytycznych, które zostały wprowadzone przez Google. Jednym z najważniejszych czynników jest budowanie tak zwanego dobrego profilu linków.…

Details

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to stosunkowo nowa forma reklamy w świecie content marketingu. Połączenie myśli redakcyjnej z reklamą rodzimą sprawiło, że artykuły sponsorowane dopiero niedawno zyskały na znaczeniu, jako taktyka godna pozyskiwania nowych klientów. Niektórzy jednak mają do tego typu promocji sceptyczne nastawienie. Bardzo często artykuł sponsorowany jest nafaszerowany mnóstwem oferowanych produktów, co sprawia, że cała treść…

Details

Responsywność a pozycjonowanie

Witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych w ciągu ostatnich lat bardzo rozwinęły się i będą rozwijać się nadal. Sam Google wielokrotnie podkreśla, że responsywny projekt to preferowana konfiguracja dla urządzenia mobilnego. Jednak co tak na prawdę oznacza termin responsywność i czy odnosi się tylko do przeglądania stron na telefonie? Responsywność to formatowanie obrazów znajdujących się na…

Details

Najważniejsze zasady targetowania reklam

Dzisiaj reklamy Ads są niemal synonimem reklamy cyfrowej. Większość marketerów świadoma jest mocy tego narzędzia lub w swojej codziennej pracy wykorzystuje reklamę online. Wśród dużej konkurencji generowanie nowych klientów może być trudne, jednak nie niemożliwe. Co zrobić, aby kampania w wyszukiwarce przyniosła jak najlepsze efekty? Na to pytanie odpowiadamy poniżej. Geotargetowanie pozwoli Ci dotrzeć do…

Details

Na czym polega marketing wielokanałowy?

Bycie widocznym w wielu miejscach i różnych lokalizacjach oznacza większą rozpoznawalność, świadomość marki oraz lepszą sprzedaż produktów czy usług. W internecie jest to równoznaczne z rozszerzeniem zasięgu działań marketingowych o większą liczbę kanałów – SEO, e-mail marketing, social media, Google Ads, kampania PPC i wiele, wiele więcej. Marketing wielokanałowy odnosi się więc do praktyki angażowania…

Details

ZMOT w marketingu internetowym

Świat marketingu internetowego wypełniony jest ogromną liczbą haseł i definicji. Widzimy je na blogach, słyszymy w codziennych rozmowach i czytamy o nich w artykułach. Jednak jedno z nich szczególnie wyróżnia się na tle innych i warto poświęcić mu odrębny artykuł. Mowa o ZMOT, czyli zerowym momencie prawdy. Na czym polega ZMOT? Jeszcze kilka lat temu…

Details

Dlaczego warto mieć konto na Google+?

Kiedy myślisz o Google+, nie uważasz go zapewne za miejsce wirtualnych spotkań z przyjaciółmi czy znajomymi. Choć jest to pewnego rodzaju platforma społecznościowa, nie jest to kanał pokroju Facebook’a lub Snapchat’a, ale również nigdy nie było to w interesie Google. Google+ powstał w 2011 roku, a w 2013 roku stał się drugą co do wielkości…

Details

Co obejmuje analityka webowa?

Dane, liczby, analityka – to z jednej strony może wydawać się żmudnym i przytłaczającym procesem, z drugiej zaś – stało się przyjacielem każdego współczesnego marketera. Dlaczego? Ponieważ analityka webowa pomaga w określeniu, które z podejmowanych działań sprawdzają się w praktyce, a które niestety zawodzą. Pomaga również w opracowywaniu praktycznych taktyk i podejmowaniu świadomych decyzji podczas…

Details