Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie? Przykładowe działania

Pewność, że to właśnie nasze oferty lub usługi będą się pojawiały jako pierwsze podczas wyszukiwania ich przez klientów, jest nieoceniona w prowadzeniu firmy. Daje poczucie stabilności i otwiera na nowe wyzwania. Owa widoczność to jednak nie tylko optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i inwestowanie wyłącznie w reklamy typu PPC (płatność za kliknięcie). Istnieje wiele sposobów na zwiększenie na stronie internetowej ruchu organicznego (bez żadnych kosztów). Jedyne, co trzeba zainwestować, to czas i gotowość do zdobycia wiedzy. Co więc możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny na stronie?

Zoptymalizuj stronę pod kątem czytelników, a nie jedynie wyszukiwarek

Tworząc wysokiej jakości treści edukacyjne, które współgrają z produktami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę, w naturalny sposób poprawiasz również SEO. Oczywiście, oznacza to korzystanie ze słów kluczowych, ale w rozsądny sposób i w takich konfiguracjach, z jakich rzeczywiście korzystają potencjalni klienci.

Redaguj wpisy blogowe regularnie

Blogowanie jest jednym z bardziej skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu w witrynie. Pozwala na generowanie większej liczby wejść na stronę, w porównaniu do zakładek. Blogi tworzą także duży katalog przydatnych, zoptymalizowanych pod kątem treści, informacji, skoncentrowanych na niszach rynkowych. Pamiętaj jednak, że nieodpowiednio napisane treści lub te naszpikowane jedynie słowami kluczowymi mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

Używaj słów kluczowych z długim ogonem

Unikaj używania najpopularniejszych słów kluczowych stosowanych na rynku. Stosuj natomiast słowa bardziej specyficzne dla Twojego produktu lub usługi – frazy składające się z kilku wyrazów. Z czasem Google i inne wyszukiwarki zidentyfikują Twoją witrynę lub blog jako miejsce docelowe dla konkretnego tematu, co z kolei zwiększy wartość strony w rankingu wyszukiwania i pomoże klientom do Ciebie trafić.

Zadbaj o opisy meta

Tytuł, adres URL i opis meta są trzema kluczowymi składnikami zoptymalizowanej strony internetowej lub wpisu na blogu. To niezwykle proste, ale również bardzo skuteczne działanie. W rzeczywistości wszystkie czynniki SEO na stronie są ważne, jednak to dzięki opisom meta i metadanym możesz wskazać Google dokładnie to, o czym mówi Twoja strona.

W optymalizowaniu strony internetowej można korzystać z wielu narzędzi, które wspierają ten proces, w tym wtyczki Yoast SEO do WordPress czy narzędzi takich jak Ahrefs. Pamiętaj jednak, że nie wystarczy sama ich instalacja – powinieneś przejść przez każdą podstronę i zoptymalizować wszystkie opisy meta oraz tytuły.

Postaraj się o linki przychodzące

Google nadaje priorytet stronom, które posiadają wiele linków przychodzących, szczególnie z innych zaufanych stron. Zachęcaj klientów, partnerów, dostawców, pracowników branży i zaprzyjaźnionych blogerów do linkowania do twojej witryny. Im więcej linków przychodzących zdobędziesz, tym wyższa będzie pozycja strony w rankingu. Dzieje się tak, ponieważ strona staje się bardziej wiarygodna dla wyszukiwarki.

Chcesz zwiększyć ruch organiczny na stronie, jednak nie masz pewności, czy sobie z tym poradzisz? Z przyjemnością zajmiemy się kompleksową analizą Twojej strony i ułożeniem strategii, która zwiększy ruch w witrynie. Współpracując z nami, nie musisz martwić się o wysokie koszty – możesz skorzystać z naszych usług za pomocą finansowania ze środków unijnych, o czym przeczytasz szczegółowo na naszej stronie.