Strona internetowa typu one page – tak czy nie?

Strony internetowe typu one page są popularnym trendem od 2016 roku. Coraz więcej użytkowników, surfując po sieci, korzysta z urządzeń mobilnych, rezygnując tym samym z komputera stacjonarnego czy laptopa. Jednak szeroko dyskutuje się o tym, że strony typu one page mogą być kłopotliwe ze względu na optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Odpowiedź nie jest jednak jednoznaczna i należy wziąć pod uwagę kilka różnych czynników przy ustaleniu, czy strona typu one page będzie odpowiednia dla Twojej firmy. W dzisiejszym artykule przyglądamy się zaletom i wadom stron typu one page.

Czym jest strona typu one page?

Strony typu one page doskonale odzwierciedlają zmieniające się preferencje dzisiejszego użytkownika, który nie chce marnować czasu na przechodzenie od zakładki do zakładki w poszukiwaniu interesujących go informacji. Witryna one page to po prostu strona internetowa, która wykorzystuje tylko jedną stronę HTML. Klikając w linki nawigacyjne, użytkownik przewija stronę w dół lub przeskakuje do konkretnej sekcji, w której znajduje się interesująca go treść. Strona może używać kodu JavaScript, CSS3, Ajax lub jQuery do wykonania tego ruchu.

Strona one page to lepsze wrażenia dla użytkownika – jeśli go znasz!

Czysta prostota i mniej bałaganu – to na pewno czynnik, który przemawia na korzyść stron typu one page. Istnieje mniejsze ryzyko zagubienia się użytkownika w warstwach nawigacji i ostatecznie porzucenia witryny. Prostota projektu przyciąga uwagę i prowadzi odwiedzających tam, gdzie zadecydujesz. Użytkownik bez trudu uzyskuje dostęp do informacji, których poszukuje za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Dlatego witryny typu one page świetnie sprawdzają się dla firm, które posiadają ściśle określoną grupę odbiorców i mogą zapewnić im pewien komfort użytkowania. Łatwo jest wtedy kontrolować ich zachowanie i kierować w określoną stronę. Upewnij się jednak, że wszystko, co umieszczasz w swojej witrynie, ma określony cel i rozsądne rozmieszczenie, aby nie zniechęcić użytkownika, np. przypadkowymi zdjęciami lub nieatrakcyjnymi treściami.

Strona typu one page może wykoleić wysiłki SEO

Chociaż Google coraz lepiej radzi sobie z obsługą ton kodów i treści w stronach typu one page, nie jest to jednak wydajne rozwiązanie. W przypadku witryny z jedną stroną reklamy kierowane są na ograniczone słowa kluczowe, ponieważ nie ma dodatkowych podstron, aby przejść na nie po nowych frazach. Trudno też o linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami…

Starając się rozsądnie poukładać wszystko na jednej stronie, obrazy, tekst i filmy mogą mieć imponujący design, ale także długi czas ładowania. Google niestety nie lubi ciężkich stron, których ładowanie trwa zbyt długo.

Strona one page czy klasyczna strona – co będzie lepsze dla mnie?

Musisz zadać sobie podstawowe pytanie – Czy zależy Ci na tym, aby mieć atrakcyjną wizytówkę w sieci, która przedstawi działalność odbiorcomCzy może chcesz aktywnie poszukiwać nowych odbiorców i cały czas docierać do jeszcze szerszego grona? To, jaką stronę wybierzesz dla siebie i swojej firmy, zależy od tego, w jaki sposób chcesz, aby klient Cię znalazł i doświadczył Twojej witryny. Jeżeli zależy Ci na wyższej randze słów kluczowych i rozszerzeniu działania w wyszukiwarkach – strona z większą liczbą zakładek pozwoli osiągnąć to bardziej efektywnie. W stworzeniu profesjonalnej witryny pomoże Ci zespół Midero odpowiedzialny za projektowanie stron www – zobacz sam: https://midero.pl/produkty/projektowanie-stron-www/.