Kiedy pozycjonowanie lokalne jest dobrą strategią?

Jeśli prowadzisz firmę, wiesz, jak ważne jest, aby więcej osób kontaktowało się z tobą lub stacjonarnie odwiedzało twój sklep czy restaurację. Jednym z głównych powodów, dla których marketing internetowy i SEO wyprzedziły tradycyjny marketing jest sposób, w jaki pomagają przedsiębiorstwom generować więcej wizyt i sprzedaży za stosunkowo niewielkie pieniądze.

Od dłuższego czasu rozwiązaniem o wysokim potencjale jest pozycjonowanie lokalne. Dla jakiego rodzaju firm jest idealną strategią i jak należy do tego tematu podejść – wyjaśniamy w poniższym artykule.

Dla kogo sprawdzi się pozycjonowanie lokalne?

Lokalne pozycjonowanie jest idealnym i niemal niezbędnym rozwiązaniem dla małych firm, które działają na poziomie lokalnym i regionalnym. Podczas gdy pozycjonowanie krajowe koncentruje się na wyszukiwaniach w całym kraju, SEO lokalne priorytetowo traktuje pojawienie się w wyszukiwarce na zapytanie w ściśle określonej lokalizacji. Strategia ta polega na marketingu twojej marki, produktów i usług wśród lokalnych klientów. Dla przykładu: użytkownik z ostrym bólem zęba przebywający w Krakowie, wpisując w wyszukiwarkę frazę „dentysta”, w wynikach wyszukiwania otrzyma propozycję stron gabinetów dentystycznych z Krakowa i jego okolic. W tym samym czasie inni użytkownicy z tą samą przypadłością, jednak w innych miastach Polski, wpisując identyczną frazę, otrzymają w odpowiedzi gabinety dentystyczne zlokalizowane bliżej nich. To bez wątpienia spore ułatwienie dla osób poszukujących produktu lub usługi, ale również bardzo duża szansa na pozyskanie zupełnie nowych klientów. Dlatego więc skorzystanie z usługi pozycjonowania lokalnego pozwala na stworzenie potężnej reklamy na regionalnym rynku.

Wyszukiwanie lokalne nie zawsze odbywa się tylko w wyszukiwarce Google. Może dziać się również w Mapach Google, Mapach Apple, Yelp czy TripAdvisor. Są to platformy wyszukiwania lokalnych firm w określonym obszarze. Upewnij się, że twoja firma zajmuje wysokie miejsca na wszystkich ważnych platformach.

Wysoka pozycja w pozycjonowaniu lokalnym – jak ją osiągnąć?

Istnieje kilka dobrych praktyk, które warto zastosować, aby zwiększyć swoje szanse na wyższe miejsca w rankingu lokalnego pozycjonowania. Należy zwrócić uwagę na:

  • techniczną optymalizację strony pod kątem SEO – witryna powinna działać szybko, wyświetlać się prawidłowo na urządzeniach mobilnych i być intuicyjna w obsłudze;
  • optymalizację pod lokalne słowa kluczowe – tworzenie treści, które nawiązują do lokalnych wiadomości, wydarzeń i posiadają w sobie słowa kluczowe, które są wyszukiwane w twojej okolicy;
  • cytaty i wzmianki o firmie na innych stronach – zawierające nazwę firmy i dane teleadresowe;
  • budowanie linkowania zewnętrznego w lokalnych źródłach – mogą być to lokalne serwisy informacyjne lub ogłoszeniowe;
  • posiadanie uzupełnionego konta Google Moja Firma dla lokalizacji twojego przedsiębiorstwa.

Powyższa lista jest jedynie solidnym fundamentem pod rozbudowane działania, które pozwolą wyprzedzić konkurencję i sprawią, że sprzedaż wzrośnie. W przypadku bardziej zaawansowanych lokalnych technik SEO nie wahaj się skontaktować z nami. Działania, które zaproponujemy nie tylko podniosą widoczność twojej strony internetowej w sieci, ale również dowiesz się, które z działań marketingowych przynoszą realne zyski. Zadbamy o to, abyś zrozumiał cały proces pozycjonowania lokalnego, równocześnie całkowicie cię odciążając i przejmując inicjatywę. Nie czekaj – skontaktuj się z nami już teraz i zacznijmy działać – https://midero.pl/produkty/marketing/!