Categories
Marketing

Zakupy online oznaczają, że kupujący nie jest w stanie dotknąć, wypróbować ani zweryfikować przedmiotu, który widzi w witrynie. Niemniej jednak sklepy internetowe są coraz bardziej popularne i wielu z nas nie wyobraża sobie innej formy robienia zakupów. Jest to nie tylko wygodne ze względu na brak kolejek, ale również oszczędza czas i pieniądze.

Dla właścicieli firm zajmujących się handlem elektronicznym oznacza to dwie rzeczy. Po pierwsze nie ma już potrzeby edukowania klientów na temat zalet zakupów w internecie. Drugim aspektem jest to, że rozwój branży online oznacza nie tylko więcej cyfrowych nabywców, ale również większą konkurencję w ekosystemie online. Dlatego tak ważna staje się optymalizacja SEO, która powinna przerodzić się w część strategii marketingowej każdego sklepu internetowego. W dzisiejszym artykule przyglądamy się bliżej optymalizacji SEO sklepu internetowego, przedstawiając wam najważniejsze informacje.

SEO dla e-commerce – podstawowe informacje

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek to praktyka polegająca na podwyższaniu pozycji witryny na stronach wyników wyszukiwania. Gdy użytkownik wpisze słowo lub frazę do wyszukiwarki, algorytm zwraca listę stron internetowych. Wszystkie uszeregowane są w taki sposób, aby najbardziej trafne wyniki pojawiały się u góry strony. Najwięcej ruchu trafia na pierwsze trzy organiczne pozycje wyświetlające się w wyszukiwarce. Dlatego im bardziej atrakcyjna dla algorytmów wyszukiwarek jest twoja strona, tym wyższą pozycję zajmie.

Czynniki na stronie

Pierwszym miejscem do rozpoczęcia optymalizacji SEO jest sama witryna e-commerce. Algorytmy wyszukiwarek szukają kilku czynników podczas przeszukiwania każdej podstrony witryny. Najważniejsze z nich to:

– struktura strony,
– słowa kluczowe,
– URL,
– alternatywny tekst obrazów,
– unikalna i atrakcyjna treść,
– linki wewnętrzne.
Treść publikowana w witrynie sklepu wskazuje algorytmowi, jak trafna jest strona dla użytkownika, który szuka określonej rzeczy. Wyszukiwarki sprawdzają witrynę pod kątem oznak jakości lub prób manipulacji algorytmem wyszukiwania.

Czynniki poza stroną

Czynniki poza stroną obejmują budowanie linków z innych miejsc w sieci do twojej witryny. W przeszłości osoby zarządzające e-commerce rozrzucali linki do swoich witryn na forach, katalogach i w komentarzach. Takie techniki są obecnie karane przez wyszukiwarki, co oznacza, że należy zmienić strategię.

Techniki SEO stosowane obecnie, poza stroną koncentrują się również na budowaniu relacji, a nie jedynie linków. Dobrze jest docierać do bazy klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jeżeli tworzysz treść, która jest atrakcyjna i udostępniasz ją np. na Facebooku, klienci mogą udostępniać treści w swoich kanałach komunikacji. W ten sposób linki rozprzestrzeniane są w naturalny sposób. Powodem, dla którego linki zwrotne są tak ważne w SEO jest to, że wyszukiwarki określają popularność strony internetowej na podstawie niektórych linków, które zdobyła.

Wydaje Ci się, że pozycjonowanie strony to żmudna praca, wymagająca sporej wiedzy? Owszem, SEO to rozległa dziedzina, dlatego powinieneś pomyśleć o delegowaniu tej części działań marketingowych, aby działać efektywnie. Nasi specjaliści optymalizują istniejące już sklepy oraz te zupełnie nowe, biorąc pod uwagę algorytmy, którymi kieruje się Google, ale również użyteczność dla kupujących. Decydując się na współpracę z nami, nie narażasz swojej firmy na wysokie koszty, ponieważ ich część możesz pokryć z dofinansowania za środków Unijnych. Zapraszamy do kontaktu!