Categories
Marketing

SEO na stronie, poza stroną i techniczne SEO można uznać za trzy filary organicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Spośród tych trzech techniczne SEO jest najtrudniejsze do opanowania. Jednak w obliczu konkurencji w wynikach wyszukiwania marketerzy i posiadacze witryn nie mogą sobie pozwolić na uniknięcie technicznych problemów związanych z SEO – posiadanie strony www, którą można zaindeksować szybko i bezpiecznie nigdy nie było tak istotne, aby zapewnić dobrą wydajność witryny i jej pozycję w rankingu wyszukiwarki.

Ponieważ techniczne SEO jest szerokim tematem, który wciąż się rozwija, nasz artykuł nie obejmie wszystkiego, co jest potrzebne do pełnego technicznego audytu SEO. Zajmiemy się jednak kilkoma podstawowymi aspektami technicznego SEO, na które powinieneś zwrócić uwagę.

Techniczne SEO – czym właściwie jest?

Techniczne SEO obejmuje optymalizacje, które zwiększają wydajność twojej witryny w zakresie indeksowania, dzięki czemu Google może dostarczać użytkownikom odpowiednie treści z twojej witryny we właściwym czasie. Architektura witryny, struktura adresu URL, sposób budowania i kodowania witryny, przekierowania, mapa witryny, plik robots.txt, dostarczanie obrazów, błędy witryny i wiele innych czynników mogą mieć wpływ na techniczne SEO.

Upewnij się, że twoja witryna jest zaindeksowana

Pierwszym krokiem w technicznym audycie SEO jest wykrycie ewentualnych blokad dla robotów Google – przede wszystkim sprawdzenie pliku robots.txt. Ten plik jest pierwszym punktem wywoławczym dla dowolnego oprogramowania do przeszukiwania internetu, gdy dotrze do twojej witryny. Plik robots.txt określa, które części witryny powinny być indeksowane, a które nie. Plik ten możesz edytować i testować w Google Search Console. Jeśli na co dzień nie korzystasz z tego narzędzia, chętnie pomożemy w sprawdzeniu, czy twoja witryna jest zindeksowana prawidłowo.

Sprawdź, czy witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych

Ponad połowa ruchu internetowego pochodzi obecnie z urządzeń mobilnych, więc zapewnienie, że strona jest przyjazna dla nich jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek. Test Google Mobile-Friendly to bezpłatne narzędzie, za pomocą którego można sprawdzić, czy strona jest responsywna i łatwa w użyciu. Aby przeprowadzić najprostszy test, należy w narzędziu wprowadzić adres swojej strony internetowej. Następnie otrzymasz informację, w jaki sposób strona jest renderowana na urządzenia mobilne i czy jest do nich dostosowana. Jeśli okaże się, że witryna nie jest kompatybilna, należy ten problem jak najszybciej rozwiązać.

Szybkość strony

Szybkość strony jest czynnikiem rankingowym. Witryna, która jest szybka, responsywna i przyjazna dla użytkownika jest doceniania przez Google. Najprostszym narzędziem do podstawowego sprawdzenia szybkości strony jest Google PageSpeed Insights, który posiada trzystopniową skalę ocen – “szybka”, “średnia” lub “wolna”. Zawiera również zalecenia dotyczące poprawy szybkości ładowania strony.

Chcesz wykonać pełny techniczny audyt SEO, ale nie masz pewności, że sobie z tym poradzisz? Z przyjemnością zajmiemy się kompleksową analizą twojej strony. Od wielu lat zajmujemy się wykonywaniem audytów stron i sklepów internetowych, prowadząc również działania pozycjonerskie i reklamowe. Współpracując z nami, nie musisz martwić się o wysokie koszty – możesz skorzystać z naszych usług za pomocą finansowania ze środków Unijnych. Zapraszamy do współpracy!