Categories
Marketing

Audyt treści to jej sprawdzenie pod kątem wpływu na pozycjonowanie. Znaczenie ma tutaj nie tylko długość czy obecność słów kluczowych, ale też to, czy podane informacje są atrakcyjne dla czytelnika. Analiza treści na stronie to bardzo ważny element audytu SEO.

Jednym z podstawowych kroków, które wykonuje się przed rozpoczęciem pozycjonowania strony, jest przeprowadzenie audytu SEO. Polega on na sprawdzeniu, czy obecny układ elementów witryny i wcześniejsze działania z zakresu content marketingu rzeczywiście dobrze wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Audyt powinien być szczegółowy – warto przeanalizować czynniki zewnętrzne i wewnętrzne oraz wykonać analizę konkurencji. Informacje zebrane podczas audytu określą kolejne działania. 

Teksty pożądane przez internautów

Jak już wspomnieliśmy, audyt SEO po części skupia się na content marketingu. Weryfikacji podlegają więc wszelkie filmy, zdjęcia i teksty znajdujące się na stronie. Choć dwie pierwsze formy są bardzo lubiane przez użytkowników, to treści pisane nadal cieszą się niesłabnącą popularnością. Internauta, który poszukuje ekspresu do kawy będzie chciał nie tylko przejrzeć jego zdjęcia i odtworzyć film prezentujący obsługę sprzętu, ale również poszuka opisu zalet i słabych stron urządzenia. 

Skupmy się więc tylko na tekstach i wymieńmy kilka czynników, na które warto zwrócić uwagę (ponieważ wpływają nie tylko na pozycjonowanie, ale też na odbiór strony przez użytkownika).

Długość

Teksty umieszczone w witrynie internetowej powinny mieć określoną długość. Ma to wpływ nie tylko na pozycjonowanie, ale również na odbiór stron przez użytkownika. Internauci często szukają treści pisanej, która wyczerpuje konkretny temat. Również roboty Google zwracają uwagę na długość tekstów. Aby dowiedzieć się, ile znaków powinny mieć artykuły, warto porównać się do konkurencji. Jak? Obliczając średnią długość tekstów – uzyskany wynik jest przybliżoną wartością, której poszukujemy. 

Przejrzystość

Bloki tekstu są niepożądane w artykułach branżowych i tekstach, które mają być funkcjonalne. Użytkownik zazwyczaj szuka treści, które przyciągną jego wzrok i go zatrzymają. Nawet dobry – wartościowy dla czytelnika i odpowiednio “oceniany” przez roboty Google tekst może być jeszcze lepszy, jeśli będzie przejrzysty. W tym celu stosujemy wszelkie pogrubienia, ● wypunktowania a czasem nawet zaznaczamy ważne frazy kolorem. To wszystko sprawia, że tekst staje się bardziej przyjazny w odbiorze i czytelnik wie, w którym miejscu szukać konkretnej informacji. Spójrzmy na to w następujący sposób: jeśli prezentujemy na stronie artykuł o meblach do pokoju dziecięcego to odbiorca niekoniecznie ma ochotę czytać tekst omawiający temat niezwykle szczegółowo. Jeśli podzielimy tekst na sekcje, czytelnik z łatwością znajdzie interesujący go fragment np. o łóżkach piętrowych. 

Tematyczność

Dobrze jest, jeśli teksty umieszczane na stronie internetowej poruszają tematy związane z działalnością firmy. W tym celu trzeba koniecznie poznać potrzeby internautów – sprawdzić, jakie frazy mają dużo wyszukiwań i jakich brakuje użytkownikom. Może uda się znaleźć temat, o którym jeszcze nie pisała konkurencja? Warto jednak pamiętać, że nie może on zbytnio odbiegać od tematyki innych wpisów – a co najważniejsze powinien nawiązywać do działalności firmy.

Audyt SEO przynosi wiele korzyści, gdy jego ważną częścią stanie się sprawdzenie treści na stronie. Warto więc wziąć pod uwagę:

  • długość tekstów (mają wyczerpać temat),
  • przejrzystość (czytelny układ i brak bloków tekstu to podstawa),
  • zgodność z tematem (tylko takie teksty mogą wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie).

Jeśli samodzielne wykonanie audytu treści wydaje się nam jednak skomplikowane, warto powierzyć je firmie, która zajmuje się analityką i pozycjonowaniem stron internetowych. Zapraszamy do współpracy z Midero.