Categories
Marketing

Dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw obecność w internecie stała się koniecznością, w szczególności jeśli chodzi o handel. Potencjalni klienci mogą znaleźć cię dzięki posiadaniu sklepu internetowego i pojawianiu się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Niestety walka o widoczność nie kończy się jedynie na uruchomieniu sklepu internetowego. Wciąż pozostaje kilka istotnych aspektów, o które należałoby zadbać, aby być widocznym i konkurencyjnym. Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, starając się rozwijać wokół niej prężnie działającą społeczność, czy też jesteś szefem doświadczonej, dużej firmy – opinie i recenzje klientów to motor napędowy sukcesu wielu przedsiębiorstw. W dzisiejszym artykule piszemy o najważniejszych powodach, dla których warto zadbać o opinie klientów w sklepie internetowym.

3 powody, dla których warto zabiegać o recenzje klientów w sklepie online

1. Obiektywne opinie zachęcają do zakupów

Pewnie nie będzie to dla ciebie zaskoczeniem, ale dane pokazują, że klienci ufają innym klientom bardziej niż firmie, szczególnie podczas pierwszego kontaktu w witrynie internetowej. Aż 70% konsumentów konsultuje opinie lub oceny przed zakupem, a aż 85% konsumentów ufa recenzjom produktów tak samo jak osobistej rekomendacji. Recenzje od konsumentów, którzy posiadają już produkt, zapewniają rzetelny ogląd sytuacji, którego firma nie jest w stanie zagwarantować nawet najlepszym opisem. Opinie klientów postrzegane są lepiej niż działania promocyjne i marketingowe.

2. Recenzje budują wiarygodność i zwiększają liczbę stałych klientów

Właściciele małych firm doskonale wiedzą, jak ważna jest lojalność klientów oraz jak trudne może być nawiązanie tej początkowej relacji. Powinieneś zatem wiedzieć, że pozytywne recenzje sprawiają, iż większość klientów bardziej ufa lokalnej firmie. Po ustaleniu tej wiarygodności z klientem i dokonaniu pierwszego zakupu klient jest bardziej skłonny ponownie odwiedzić twoją witrynę. Według niektórych badań powracający klienci mają również wyższy współczynnik konwersji i wydają średnio więcej w porównaniu z nowymi klientami online.

3. Recenzje klientów poprawiają SEO

Ułatwienie konsumentom znalezienia cię w internecie nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jednak wysokie miejsce na stronach wyników wyszukiwania (SERP) pozwala właścicielom małych firm lepiej promować swoją witrynę, konkurując z większymi firmami.

Konieczna jest zatem optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Wymaga regularnych, świeżych i unikalnych treści, które wykraczają poza standardowe opisy producentów. Posty generowane przez użytkowników, takie jak recenzje klientów, mogą dostarczać właśnie taki content, który zwiększa szansę na wysoką pozycję w rankingach SERP.