Dlaczego warto prowadzić sprzedaż wielokanałową?

Co to znaczy być wielokanałowym sprzedawcą? Jeśli sprzedajesz swój produkt w więcej niż jednej lokalizacji, niezależnie od tego, czy jest to zwykły sklep, własna strona internetowa, portal aukcyjny, inne rynki – jesteś sprzedawcą wielokanałowym. W dzisiejszym środowisku detalicznym jest niemal konieczne, aby dać klientom wiele opcji zakupu.

Samo oferowanie kilku opcji jednak zdecydowanie nie wystarczy. Powinieneś zapewnić im niezawodne działanie, aby zbudować lojalność i generować powtarzalne zakupy. Aby to się stało, musisz pokonać kilka przeszkód. Jakie to przeszkody i na co szczególnie zwrócić uwagę? Wszystko wyjaśniamy w dzisiejszym artykule.

Utrzymanie spójności marki

Jednym najważniejszych aspektów sprzedaży w różnych kanałach jest konsekwencja. Twoja marka musi być reprezentowana w ten sam sposób na wszystkich platformach, aby zapewnić klientom spójne wrażenia – niezależnie od tego, czy robią zakupy online czy wchodzą do sklepu stacjonarnego. Kupujący odnoszą się do Twojej marki, a nie kanału, w którym ją znaleźli, dlatego powinni dobrze ją wyczuć, gdy wejdą z nią w interakcję. Wygląd, styl, opisy produktów, poziom obsługi – to wszystko powinno być spójne, aby móc z łatwością zidentyfikować markę.

Wykorzystanie odpowiedniej technologii

Zawsze warto inwestować w oprogramowania umożliwiające naprawdę skuteczne zarządzanie wielokanałowe. Pomaga wspierać lepszą obsługę klienta, eliminuje żmudne zarządzanie danymi oraz zmniejsza ilość błędów – wszystko to wpływa bezpośrednio na twoją zdolność do rozwoju, wyniki finansowe i zadowolenie klienta.

Pamiętaj również o poznawaniu swojej konkurencji – szczególnie online. Zobacz, w jaki sposób sprzedają swoje produkty i jakie usługi świadczą. Zaobserwuj, co robią dobrze, gdzie popełniają błędy i staraj się przełożyć to na swoje przedsiębiorstwo. Nie zapominaj również o swoich klientach – zbieraj o nich jak największa liczbę informacji. Sprawdzaj, czego szukają i co ostatecznie kupują. Wykorzystaj dane ze sprzedaży, aby zrozumieć trendy, a tym samym dostarczyć im to, czego poszukują.

Powyższa lista jest jedynie solidnym fundamentem pod zrozumienie działań sprzedaży wielokanałowej i jej rozwinięcie, co pozwoli wyprzedzić konkurencję i sprawi, że sprzedaż wzrośnie. Dlatego jeżeli zależy Ci na rozwinięciu swojej sprzedaży wielokanałowej i dotarciu do odpowiedniej grupy docelowej – skontaktuj się z nami. Wieloletnie doświadczenie zdobywaliśmy, prowadząc kampanie sponsorowane w Internecie oraz kampanie SEO i content marketingowe, pozwalające na zbudowanie trwałych i spójnych komunikatów we wszystkich kanałach sprzedaży naszych klientów. Na nasze usługi można otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych. Zapraszamy do współpracy!