Categories
Marketing

Kiedy myślisz o Google+, nie uważasz go zapewne za miejsce wirtualnych spotkań z przyjaciółmi czy znajomymi. Choć jest to pewnego rodzaju platforma społecznościowa, nie jest to kanał pokroju Facebook’a lub Snapchat’a, ale również nigdy nie było to w interesie Google. Google+ powstał w 2011 roku, a w 2013 roku stał się drugą co do wielkości platformą społecznościową, gromadzącą ponad 400 milionów użytkowników. Powinieneś wiedzieć, że niepotraktowanie tego faktu poważnie oznacza, że bezcenna okazja dla twojej firmy może pójść na marne. Ponieważ Google wyznacza trendy i tworzy historię, możesz być jej częścią. Czym więc może zaskoczyć cię Google+ i dlaczego warto z niego korzystać? Na te i inne pytania odpowiemy poniżej.

Google+ i mit „Miasta Duchów”

Wielu z was już prawdopodobnie posiada profil w Google+, ale podczas przeglądania nie odczuwa, że dzieje się tam coś specjalnego. Ta sieć społecznościowa zachęca do budowania nowych relacji opartych na pasji, zainteresowaniach lub wykonywanym zawodzie. Oferuje przestrzeń, w której można znaleźć naprawdę przydatne informacje i udostępnić osobom o podobnych zainteresowaniach. Pomaga to zbudować i poszerzyć sieć kontaktów, a także przybliżyć twoją markę do obserwujących lub potencjalnych klientów. To znacznie odróżnia G+ od innych portali społecznościowych.

Dlaczego warto wykorzystać Google+?

G+ różni się od innych portali społecznościowych przede wszystkim tym, że jest promowany przez największą platformą technologiczną na świecie. Istnieje również kilka innych aspektów, które przemawiają na korzyść Google+.

  • Wszystko, co publikujesz w G+, jest natychmiast indeksowane przez Google, co pozytywnie wpływa na wyniki wyszukiwania. Pamiętajmy, że strony, które pojawiają się na pierwszej stronie Google (zwłaszcza na pierwszych kilku pozycjach), uzyskują około 50% wszystkich kliknięć właśnie dzięki wysokiej pozycji.
  • Przycisk +1 umożliwia ustalenie, co jest obecnie na topie. Oczywiście oprócz automatycznych algorytmów, które pozycjonują stronę internetową. Szacuje się, że strony korzystające z przycisku „+1” uzyskują 3,5 x więcej odwiedzin w Google+.
  • Marka może uczestniczyć i udzielać się w różnych społecznościach. Oznacza to, że nie musisz bezczynnie czekać, aż użytkownik trafi na twoją stronę, zamiast tego możesz aktywnie łączyć się poprzez społeczności. W przypadku G+ łatwiej jest nawiązać kontakt z potencjalnym klientem, znajdując go w grupach, które mają zainteresowania powiązane z twoją marką.
  • W Google+ Local użytkownicy mogą odkrywać i udostępniać miejsca. Dzięki systemowi punktacji użytkownik może uzyskać informacje i przeczytać recenzje dotyczące firmy.