Categories
Marketing

Marketing to złożony proces, dzięki któremu twoja firma może zostać zauważona przez ludzi, którzy potrzebują lub po prostu chcą skorzystać z twoich produktów lub usług. Wiele małych firm tworzy wspaniałe pomysły na biznes, jednak bez odpowiednich usług marketingowych nie udaje im się tych pomysłów wprowadzić na rynek.

Małe i średnie firmy muszą zrozumieć znaczenie strategii promocyjnych oraz marketingowych. Promowanie biznesu jest aktywnym procesem, który należy bardzo dokładnie przeanalizować, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Sześć kluczowych aspektów strategii marketingowej

Strategie promocyjne i marketing idą w parze. Marketing marki lub produktu obejmuje różne aspekty i kategorie. Promocja jest kluczowym elementem w udostępnianiu korzyści dla twojego produktu lub usługi klientom. Dobrze zaprojektowane strategie marketingowe i promocyjne zapewniają długofalowy sukces, przyciągają więcej klientów i zapewniają rentowność przedsiębiorstwa.

Istnieje sześć kluczowych aspektów, na których należy się skupić przy działaniach marketingowych firmy:

1. Produkt – powinien spełniać zadanie, dla którego klienci go potrzebują. Musi działać i powinien być tym, czego oczekują konsumenci.
2. Miejsce – istotny jest sposób dystrybucji produktu: powinien on być dostępny w przestrzeni, w której docelowy konsument rzeczywiście będzie chciał go nabyć. Może to być sklep internetowy lub stacjonarny.
3. Cena – oferowany produkt powinien zawsze być postrzegany przez pryzmat właściwego stosunku jakości do ceny. Niekoniecznie musi to oznaczać, że powinien być najtańszy wśród dostępnych na rynku. Jednym z głównych założeń koncepcji marketingowej jest to, że klienci zazwyczaj chętnie płacą trochę więcej za coś, co działa dobrze, niż za coś tańszego, co wkrótce odmówi posłuszeństwa.
4. Promocja – reklama, PR, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista oraz media społecznościowe są kluczowymi narzędziami organizacji do komunikowania się z potencjalnymi klientami. Narzędzia te powinny być wykorzystywane do przekazywania wiadomości odpowiednim odbiorcom w sposób, który będzie do nich dostosowany. Niezależnie od tego, czy treści mają charakter informacyjny, czy też nacechowane są pierwiastkiem emocjonalnym.

Metody promocji firmy obejmują również:

  • obsługę strony internetowej (pozycjonowanie strony, narzędzia SEO, monitorowanie i analizowanie ruchu, umieszczanie unikatowych treści na temat produktu);
  • media społecznościowe (Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram itd.);
  • blogowanie – regularne umieszczanie postów o unikatowej treści na blogu, aby pokazać odbiorcom, że firma cały czas się rozwija;
  • newslettery;
  • networking;
  • reklamy telewizyjne, radiowe lub w prasie;
  • programy lojalnościowe i nagrody;
  • sponsorowanie kampanii marketingowych, np. w mediach społecznościowych;
  • działania PR, takie jak publikacje i wydarzenia medialne.

5. Ludzie – współpraca z dostawcami, dystrybutorami, hurtownikami i pracownikami również wchodzi w skład pakietu usług marketingowych. Aby wprowadzić swój produkt lub usługi na rynek, musimy przekonać najpierw do niego odpowiednie grupy osób, które w przyszłości mogą stać się również częścią Twojego zespołu. Należy upewnić się, że oni, podobnie jak Ty, rozumieją znaczenie wyrażeń „wysoka jakość produktów” oraz „profesjonalna obsługa klienta”.
6. Procesy – odpowiednia obsługa klienta, logistyka i procesy biznesowe są niezbędne do wspierania celów marketingowych Twojej firmy. Procesy te mogą zawierać procedury sprawdzania stanu magazynu i ilości dostępnych w nim produktów. Należy zapewnić klienta o terminowym dostarczeniu do niego zamówienia. Pamiętaj, że to również od jego opinii pozostawionej na stronie z recenzjami produktów zależy, czy skuteczne działania promocyjne przyniosą oczekiwane rezultaty.

Dlaczego powinieneś zdecydować się na pakiet usług marketingowych?

Różne rodzaje pakietów marketingowych mogą być wykorzystywane do promowania biznesu w zależności od głównych założeń, celów i priorytetów firmy. Jedno jest pewne: bez odpowiednich i profesjonalnych działań, Twój produkt lub usługa nie będzie w stanie przyciągnąć uwagi i zainteresowania klientów. Kompleksowe promowanie pomoże Ci przede wszystkim zwiększyć świadomość na temat marki, wygenerować większy ruch konsumencki na Twojej stronie internetowej, a co za tym idzie – również zysk. W nieobciążający dla Ciebie sposób wprowadzi oferowane produkty na coraz bardziej wymagający i konkurencyjny rynek.

pakiet usług marketingowych

Usługi marketingowe w Midero

W Midero na co dzień zajmujemy się przygotowaniem profesjonalnych pakietów marketingowych dla klientów z rozmaitych branż. Wśród przykładów usług marketingowych, jakie organizujemy na rzecz klienta jest:

  • pełna obsługa stron internetowych (tworzenie, a następnie ich uzupełnianie zgodnie z zasadami SEO i SEM),
  • pozycjonowanie istniejących stron internetowych,
  • audyty SEO, marketingowe i kampanii reklamowych,
  • analizy konkurencji
  • przygotowywanie kampanii Google Ads.

Cechy usług, które oferujemy, to przede wszystkim zwrócenie się w kierunku długofalowych rozwiązań, podejście kompleksowe, które w jak najlepszy sposób przedstawi zalety usług lub produktów klienta, przy jednoczesnym jak najefektywniejszym wykorzystaniu budżetu.

Strategia marketingowa

Na początku współpracy razem z naszymi klientami tworzymy strategię marketingową, która obejmuje różne działania w zależności od potrzeb i aktualnej widoczności marki klienta w sieci.

Pozycjonowanie stron

Jednym z ważniejszych kroków do osiągnięcia większej rozpoznawalność marki w sieci jest pozycjonowanie strony internetowej. Głównym celem pozycjonowania jest podwyższenie miejsca w wyszukiwaniach w Google. Im wyżej się znajdziemy, tym większe prawdopodobieństwo, że na naszą ofertę trafią klienci szukający konkretnego tematu. Odpowiednie działania, jakie podejmujemy w kontekście pozycjonowania stron www zwykle dotyczą SEO. W jego zakresie najczęściej dotykamy trzech podstawowych zagadnień.

Content marketing

Strategia content marketingu, opracowana z naszym specjalistą, odnosi się do tworzenia właściwych i przede wszystkim unikalnych treści na stronę, social media czy wizytówki Google – pod kątem zawarcia słów i fraz kluczowych. Roboty Google’a, które co jakiś czas “zwiedzają” strony internetowe, indeksują je pod kątem różnych elementów, które na nich znajdą bądź nie. Im więcej zasad zostanie poprawnie wdrożonych, tym dla robota witryna jest bardziej wartościowa, a co za tym idzie – ma szansę na lepszy wynik w wyszukiwarce.

Linkbuilding

W procesie budowania strategii SEO ważne jest pozyskiwanie wartościowych linków, które prowadzą do naszej strony internetowej, czyli tzw. linkbuilding. Dlaczego jest to istotne? Algorytmy Google dostrzegają to, że konkretna strona internetowa uzyskuje duży ruch z innych miejsc w sieci. Jest to kolejny plus w uzyskaniu wyższego miejsca w wyszukiwarce. W naszej ofercie dostajesz kompleksową obsługę również tego obszaru. Dostarczymy Twojej stronie profesjonalne zaplecze, które dla algorytmu będzie wartościowym atrybutem.

Techniczne SEO

Treść na stronie to jedno. Ważne jest też to, co nie zawsze jest widoczne dla przeciętnego użytkownika internetu. Meta tagi, responsywność, badanie czasu ładowania się strony, dbanie o unikalność treści, optymalizacja linków, włączenie certyfikatu SSL – to wszystko ma wpływ na to, jak dobrze będzie pozycjonowana Twoja strona internetowa. Nasz zespół specjalistów sprawdza na bieżąco aspekty związane z poprawnością funkcjonowania stron klientów, wyłapuje błędy, analizuje dane i reaguje na niezadowalające wyniki.

Google Ads – zareklamuj swoją firmę w najpopularniejszej wyszukiwarce!

Do działań, które z powodzeniem można wykonywać za darmo, od czasu do czasu warto dodać kampanie płatne, np. w Google Ads. Kampania Google Ads to reklama marki wykorzystująca narzędzie prosto od największego potentata internetowego do zwiększenia rozpoznawalności marki czy konwersji, czyli przekuwania zwykłego odbiorcy w klienta usług. 

Współpracując z zespołem Midero, dostajesz aktualne analizy rynku, dzięki którym wiemy, jak promuje się Twoja konkurencja, co interesuje Twoją grupę docelową, a przez to, jakich kanałów komunikacji wypada użyć w Twoich kampaniach promocyjnych, jak zwracać się do Twoich odbiorców itd. W Midero również masz zapewnioną profesjonalną pomoc przy organizacji kampanii płatnych Google Ads.

SEO czy SEM – co to takiego?

Różnica między SEO a SEM jest bardzo prosta. SEO, czyli “search engine optimization”, dotyczy wyłącznie tych aspektów wpływających na pozycję strony www w wynikach wyszukiwania, które są organiczne. W ramach SEO zajmujemy się więc treściami na stronach, w opisach produktów, kategorii, zakładek, artykułach blogowych, wpisach w mediach społecznościowych itd.

SEM (“search engine marketing”) jest natomiast nieco szerszym pojęciem. Zawiera w sobie ogół działań, mających na celu polepszenie widoczności strony w wyszukiwarkach. To będzie i SEO, i techniczne optymalizacje stron, i kampanie płatne nazywane PPC (“pay per click”).

Co zatem wybrać dla swojego biznesu? Udzielimy tradycyjnej odpowiedzi: to zależy. SEM i SEO to narzędzia, które bez wątpienia przydają się do zwiększenia ruchu na stronie i przyciągnięcia klienteli. Jest tutaj jednak pewien szkopuł. Samodzielne utworzenie reklamy online, bez wcześniejszego doświadczenia, jest prostą drogą do zmarnowania pieniędzy przeznaczonych na ten rodzaj działań promocyjnych. Trudno też dobrze podejść we własnym zakresie do SEO. Dlaczego? Agencje marketingowe, jak nasza, dysponują specjalnymi narzędziami, które pozwalają precyzyjnie sprawdzić rynek, ustalić obecne trendy i określić w tym wszystkim miejsce danej marki. Z tego względu jesteśmy w stanie kompleksowo wdrożyć wszelkie aspekty SEM, w tym SEO, dla Twojej firmy – skutecznie i bez przepalania budżetu.

Automatyzacja działań marketingowych

Uzupełnieniem przygotowania i prowadzenia kompleksowych pakietów usług, przede wszystkim z zakresu marketingu internetowego, jest wdrożenie automatyzacji działań marketingowych. W tym zakresie operujemy dwoma systemami: ERP i CRM.

System ERP – skutecznie zarządzaj przedsiębiorstwem

Aby usprawnić funkcjonowanie firmy, warto doprowadzić do zintegrowania jej poszczególnych działów, np. zamówień, magazynów, produkcji, wysyłek, księgowości itd. ERP, czyli z ang. “enterprise resource planning”, to system zajmujący się planowaniem zasobów firmy. W jego ramach następuje wymiana informacji między sektorami budującymi przedsiębiorstwo, co przekłada się na większą efektywność w podejmowaniu decyzji kadry zarządzającej. Struktury systemów ERP składają się z dwóch podstawowych komponentów: bazy danych oraz interfejsu, do którego mają dostęp pracownicy wewnątrz danej organizacji. Specjaliści Midero od lat wdrażają systemy ERP u klientów małych i średnich przedsiębiorstw. Naszą ofertę kierujemy też do branży korporacyjnej.

System CRM – odpowiedni kontakt z klientem

W każdej branży, gdzie nawiązuje się relacje z klientem, dobrze jest uporządkować wszelkie aspekty z nią związane. System charakteryzujący się wygodnym interfejsem kompleksowo gromadzi dane dotyczące każdej współpracy – począwszy od informacji kontaktowych, przez zawarte umowy, zakres oferowanych usług, po fakturowanie czy wysyłanie raportów. Do wszystkich tych elementów ma dostęp zarówno klient, jak i firma obsługująca. Tak właśnie w skrócie można opisać działanie systemu CRM, czyli “customer relationship management”. Oprócz niewątpliwej jego zalety, jaką jest przejrzystość we współpracy z klientem, plasujemy swoją firmę jako partnera działającego na najwyższym poziomie w kwestii obsługi klienta. Korzyścią jest również monitorowanie działań pracowników, podejmowanych na rzecz konkretnego klienta.

Systemy CRM i ERP są nieraz mylone lub traktowane tożsamo przez mniej doświadczone osoby, natomiast, jak widać, mają zróżnicowane cele zastosowania, a dostęp do nich jest przekazywany innym grupom odbiorców.

Pod hasłem “marketing firmy” mieści się wiele rozmaitych aspektów. Jak więc jesteś w stanie już dostrzec, do promocji firmy, marki osobistej czy konkretnej usługi najlepiej jest wybrać cały pakiet usług marketingowych, które będą realizowane w dostosowaniu do Twojego zapotrzebowania. Na to składa się zarówno cel promocji, wielkość konkurencji oraz Twoje dotychczasowe działania w sferze online. Znając te różne czynniki, nasi specjaliści będą mogli uzgodnić z Tobą indywidualny, kompleksowy plan marketingowy, który wywinduje Twoją stronę internetową na coraz wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania, a dzięki takiemu zabiegowi dostarczy Ci coraz większych zysków!