Categories
SEO

Roseti Med&Beauty, klinika medycyny estetycznej z Myślenic, zdecydowała się na współpracę z Midero, aby zintensyfikować swoje działania SEO. W ciągu roku te starannie zaplanowane działania zaowocowały znacznym wzrostem ruchu organicznego, skupiając się na optymalizacji strony, lokalnym targetowaniu i wartościowych treściach.

O Roseti Med&Beauty

Roseti Med&Beauty to myślenicka klinika medycyny estetycznej, która ponad wszystko ceni sobie zadowolenie klientów. Klient ma ambicje na rozwijanie swoich usług i poszerzanie oferty, aby stać się jedną z czołowych placówek w branży medycyny estetycznej w Myślenicach i okolicach Krakowa.

Początek

Luty 2023 to czas, w którym klient rosetimedandbeauty.pl decyduje się na podjęcie zintensyfikowanych działań pozycjonerskich.

stan wyjściowy strony rosetimedandbeauty.pl
stan wyjściowy strony rosetimedandbeauty.pl

Cele

Głównym celem, jaki postawiliśmy sobie na starcie działań było pozyskanie ruchu organicznego na stronę rosetimedandbeauty.pl, zwiększenie widoczności oraz uporządkowanie struktury strony, skupiając się na wyodrębnieniu klarownych kategorii i podkategorii oferty.

Wyzwania

Początkowe miesiące były kluczowe dla zidentyfikowania i zrozumienia wyzwań, które stanowiły przeszkody na drodze do osiągnięcia zamierzonych celów. Ten okres pozwolił nam nie tylko na dokładne zapoznanie się z istniejącym stanem witryny internetowej, ale także na wyodrębnienie pierwszych wniosków, które były niezbędne do dalszych działań:

  • brak regularnych publikacji treści blogowych;
  • zduplikowane treści na wielu podstronach ofertowych;
  • kanibalizacja i powtarzające się kategorie usług;
  • nieuporządkowana struktura kategorii usług;
  • znikoma ilość domen odsyłających;
  • linkowanie wewnętrzne – zarówno w nawigacji, jak i contencie;
  • braki w meta tagach;
  • brak poprawnej struktury nagłówków;
  • kwestie techniczne – prędkość strony itd.

Pierwsze kroki w strategii

  1. Kluczowym zadaniem było ustalenie geograficznego zasięgu jej działalności, co umożliwiło nam dopasowanie strategii pozycjonowania. Wybór odpowiednich fraz kluczowych, związanych z lokalizacją i rodzajem usług, stanowił fundament naszych działań, mających na celu przyciągnięcie docelowej grupy klientów.
  2. Globalne modyfikacje, mające na celu usprawnienie całkowitej struktury strony internetowej, były oparte na szczegółowej analizie konkurencji oraz danych pozyskanych z narzędzi takich jak Ahrefs, Google Search Console i Google Analytics:
  • optymalizacja meta title i description poprzedzone analizą fraz kluczowych (z zawarciem brandu i CTA);
  • optymalizacja struktury nagłówków Hx;
  • optymalizacja crawl budgetu;
  • wprowadzenie linkowania wewnętrznego;
  • utworzenie zoptymalizowanych opisów kategorii usług;
  • rozbudowa i uporządkowanie drzewa kategorii;
  • regularne publikacje eksperckich artykułów blogowych;
  • poprawki w technicznym seo (prędkość strony, robots.txt);
  • zintensyfikowane publikacji off-site;
  • wdrożenie we wszystkich grafikach znaczników ALT.

3. W trakcie migracji strony internetowej (kwiecień-czerwiec), wdrożenie wprowadzonych poprawek zostało zaplanowane na podstawie szczegółowych wytycznych, co zapewniło płynność i brak problemów podczas procesu. Jednocześnie, szczególną uwagę poświęciliśmy na optymalizację architektury informacji, co znacząco usprawniło doświadczenia użytkowników i poprawiło ogólną
strukturę witryny.

4. Nasza strategia SEO oparła się na tworzeniu eksperckich treści, które nie tylko przyciągają uwagę, ale przede wszystkim budują zaufanie klientów. Skoncentrowaliśmy się na publikacji artykułów wysokiej jakości, opartych na rzetelnych danych i profesjonalnym doświadczeniu specjalistów kliniki. Wprowadzenie takich materiałów znacząco wzmocniło pozycję naszej kliniki jako eksperta w branży, jednocześnie zwiększając jej widoczność i autorytet w wynikach wyszukiwania. Dzięki tak opracowanej strategii tworzenia treści udało się uzyskać obecność artykułów w Google Discover, co przyciągnęło dodatkowy ruch na stronę kliniki, znacząco zwiększając jej zasięg i interakcje z użytkownikami.

Efekty

Nasza strategia SEO znacząco wpłynęła na widoczność i zaangażowanie na stronie
naszego klienta. Zastosowane metody optymalizacji pozwoliły osiągnąć aż 1326% wzrost
ruchu organicznego, co przełożyło się na zwiększenie liczby użytkowników z 193 do 2753.

wzrost ruchu organicznego na stronie rosetimedandbeauty.pl
wzrost ruchu organicznego na stronie rosetimedandbeauty.pl

Analiza pozycji fraz kluczowych wykazała dynamiczny wzrost obecności w wyszukiwarce:
liczba fraz w TOP3 wzrosła z 0 do 20, w TOP10 z 2 do 88, a w TOP50 z 25 do 922. Najważniejsze dla klienta frazy pojawiają się w rankingu TOP3 oraz TOP10.

widoczność na słowa kluczowe strony rosetimedandbeauty.pl
widoczność na słowa kluczowe strony rosetimedandbeauty.pl

Odnotowaliśmy znaczny wzrost dziennych interakcji użytkowników: liczba kliknięć wzrosła z 6 do 60, a wyświetlenia z 129 do 2844 na dzień. Ponadto, zaangażowanie użytkowników organicznych wzrosło o 87.7% między lutym 2023 a lutym 2024, co wskazuje na coraz większe zainteresowanie oferowanymi treściami i usługami.

wyniki analizy widoczności strony rosetimedandbeauty.pl
wyniki analizy widoczności strony rosetimedandbeauty.pl

Kluczowe również okazały się konwersje, które są dla naszego klienta najważniejszym wskaźnikiem sukcesu. Liczba bezpośrednich opłaconych wizyt wyniosła w lutym 2024 – 78. Warto również podkreślić, że znaczący udział w ruchu organicznym mają eksperckie artykuły blogowe, które nie tylko umocniły pozycję naszej strony jako źródła wiarygodnej wiedzy, ale również przyczyniły się do pojawienia się treści w Google Discover. To bezpośrednio przełożyło się na kolejny znaczny wzrost liczby użytkowników odwiedzających stronę.

Dodaj komentarz