Transformacja cyfrowa wchodzi do różnych biznesów z coraz większym rozmachem. Jednym ze sposobów jej aktywacji w świecie e-commerce jest wdrożenie konfiguratora produktu 3D. Jakie zmiany łączą się z rozpoczęciem korzystania z tej innowacji? Jakie niesie ona ze sobą korzyści i możliwości? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Przyspieszenie
Różne rodzaje konfiguratorów mogą mieć rozmaite zastosowania. Ich punktem wspólnym są usprawnienia, które pojawiają się na wielu poziomach współpracy z konfiguratorem. Dzięki niemu klient może na przykład szybciej sprawdzić, czy jego pomysł na produkt jest realny oraz czy na pewno spełnia oczekiwania. Patrząc od strony sprzedającego, też możemy zauważyć szereg ułatwień związanych z używaniem konfiguratora produktu. Wprowadzenie tego narzędzia daje nam możliwość przygotowania bardzo szybko gotowej wyceny danego zamówienia, ale także opracowania wizualizacji projektu. Ta zaleta umożliwia sprawne przedstawienie klientowi kompleksowej oferty firmy w nawiązaniu do jego indywidualnych potrzeb. W porównaniu z tworzeniem oferty i czasem obsługi klientów w sposób tradycyjny, sprzedawca korzystający z konfiguratora jest w stanie obsłużyć większą liczbę zainteresowanych produktem osób.
Praktyczna rola wizualizacji
W niektórych branżach wręcz nie wyobrażamy sobie, żeby nie było możliwości wzrokowego zweryfikowania wartości estetycznej czy funkcjonalnej wypracowanego pomysłu na produkt. Podgląd na to, czy zmiana, jaką chcemy wprowadzić, jest zasadna i ma sens, staje się pewnym standardem nie tylko w branży architektonicznej czy budowlanej. Ze względu na to, że wprowadzane w produkcie zmiany są od razu uwzględniane w widoku wizualizacji naszego projektu, jest to bardzo przydatna funkcjonalność. Nie musimy generować kilku wersji naszego produktu, żeby dostrzec różnicę między modyfikowanymi elementami. Dodatkowo, jeśli dla swojego biznesu wybierzemy konfigurator 3D, wizualizacja w nim daje szansę obejrzenia projektu z każdej strony. Dokładna analiza wizualizacji pozwoli precyzyjnie dopasować konfigurowany produkt na przykład do przestrzeni, do której jest przeznaczony. W takich okolicznościach sprawdzimy drzwi, schody, altany, garaże, ale i każdy mniejszy przedmiot codziennego użytku, który skonfigurujemy.
Realnie dostępne opcje
Czy w konfiguratorze można zaprojektować przedmiot odbiegający od norm technicznych danego produktu? Nie. Zaprogramowanie funkcjonowania konfiguratora opiera się ściśle na potrzebach firmy, która z niego korzysta. Jeśli jakaś kombinacja elementów byłaby niemożliwa do wykonania, klient nie będzie mógł utworzyć takiego projektu. Konfigurator produktu w pewien sposób uściśla szereg możliwości dostępnych dla klienta. Co więcej, jeśli w chwili tworzenia projektu produktu pewien element nie będzie możliwy z powodu jego braku magazynowego, konfigurator również nas o tym poinformuje i albo zasugeruje zamiennik (np. inny materiał), albo wykluczy opcję danej konfiguracji. Teraz, kiedy to wiele firm boryka się z niedostępnością różnych materiałów czy długim czasem realizacji zamówień materiałowych, jest to bardzo istotne usprawnienie.
Konfigurator wie więcej
Opcja wykorzystania “wiedzy” konfiguratora odnośnie tego, które elementy z którymi można połączyć, jest też sporym ułatwieniem dla sprzedawcy. Nie musi on znać szczegółowo wszystkich parametrów konstruowania danego przedmiotu. Wystarczy przefiltrować informacje podane w konfiguratorze, a w efekcie sprzedawca dostanie jedyne możliwe rozwiązania dla konkretnego pomysłu na produkt.
Innowacyjność
Wprowadzenie konfiguratora produktu 3D dla e-commerce to niewątpliwie oznaka podążania z prądem nowoczesnych narzędzi dostępnych dla sklepów internetowych. Stosowanie nowatorskich rozwiązań stawia markę w roli przyciągającego uwagę innowatora. Czyja uwaga jest przyciągana? Klientów – jak najbardziej. Oni są na pierwszym planie. Ale nie tylko konsumenci zauważają innowacyjne rozwiązania. Tutaj na horyzoncie pojawia się konkurencja, dla której dana marka może stać się wzorem do naśladowania. Konfiguratory zaczynają być obecne w różnych branżach, choć przez to, że jest to narzędzie stosunkowo nowe, istneje duża szansa na wyróżnienie się w swojej specjalizacji produktowej.
Szybki i innowacyjny, czyli zyskowny?
Lepsza wydajność, szybkość tworzenia ofert, wycen i atrakcyjnych wizualizacji w prostej linii przekłada się na wyższe obroty. To korzyść, którą chętnie wprowadzi każdy gracz z rynku e-commerce. Warto w tym miejscu zauważyć, że wyższe zyski to także bardziej rozległe możliwości rozwoju w kierunku innych poziomów transformacji cyfrowej.
Zespół specjalistów Midero od lat tworzy rozwiązania cyfrowe dla różnych branż e-commerce. Jeśli chcesz wejść na zupełnie inny poziom sprzedaży i zarządzania produktami w swojej firmie, zachęcamy Cię do kontaktu. Przekonaj się, jaki konfigurator zaproponujemy w przypadku Twojego biznesu i jakie korzyści przyniesie on właśnie Twojej marce.