Categories
Marketing

Jeśli w swojej pracy masz do czynienia z SEO, powinieneś nieustannie aktualizować swoją wiedzę. Jedną z koncepcji, o której być może wcześniej nie słyszałeś, są echa linków lub linki duchy. Czym one są i jak wpływają na SEO? Czytaj dalej, aby poznać najważniejsze informacje. 

Jak działają linki w Twojej strategii SEO

Przede wszystkim musimy zbadać linki i ich miejsce w strategii SEO. Link zwrotny to link do Twojej witryny, który umieszczony jest na innej stronie www. Dobrej jakości link zwrotny to taki, który znajduje się na stronie internetowej, zajmującej wysokie miejsce w Google i innych wyszukiwarkach. Częścią strategii powinno więc być organiczne powiększanie profilu linków zwrotnych w innych witrynach.

Im więcej takich linków, tym wyższy status uzyskasz dzięki algorytmom wyszukiwarek. Uważa się, że jeśli otrzymujesz więcej linków z innych witryn o wysokiej jakości, to twoja witryna jest dobrze znaną i dobrej jakości stroną www.

Czym są echa linków i linki duchy?

Echo linku, znane również jako link duch, to szczątkowa pozycja w rankingu jaką posiada łącze zwrotne, nawet po jego usunięciu ze strony internetowej.

Usunięcie linku może się zdarzyć z różnych powodów, w tym:

– można go usunąć wraz z zawartością ze względu na styl czy błędy w treści,
– może to być część oferty ograniczonej czasowo, więc link jest usuwany po jej zakończeniu,
– witryna, na której umieszczono łącze, została usunięta lub już nie istnieje,
– witryna internetowa, w której znajduje się łącze, była przez pewien czas edytowana, co często się zdarza podczas przebudowy.

To tylko kilka powodów, dla których link mógł zostać usunięty. Niezależnie od powodu, link nie istnieje już online. Odkryto jednak, że nawet jeśli link zniknął, jego efekt jest nadal widoczny w rankingach SEO. Linki, które nie są już online, znane są właśnie jako echa linków lub linki duchy, ponieważ ich efekt jest nadal odczuwalny online.

Co to oznacza dla marketingu Twojej witryny?

Linki duchy są prawdziwym dobrodziejstwem dla wielu witryn internetowych, ponieważ efekt jest odczuwalny, mimo że link już nie istnieje. Użytkownicy mogą nie być już w stanie przejść do Twojej witryny, ale nadal będziesz uzyskiwać wyższą pozycję w wyszukiwarce. Oznacza to, że niezwykle ważne jest pozyskiwanie linków zewnętrznych, kierujących do Twojej strony. Im więcej ich zdobędziesz, tym wyższy będzie ruch, nawet jeśli odnośniki zostaną później usunięte.

Chcesz zacząć regularnie zdobywać linki dla swojej witryny, ale nie masz pewności, że poradzisz sobie z wybraniem tych odpowiednich? Z przyjemnością zajmiemy się kompleksową analizą i zrobimy to za Ciebie. Od wielu lat zajmujemy się przeprowadzaniem audytów stron i sklepów internetowych, prowadząc skuteczne działania mające na celu kompleksowe pozycjonowanie stron i sklepów internetowych. Współpracując z nami, nie musisz martwić się o wysokie koszty – możesz skorzystać z naszych usług za pomocą finansowania ze środków Unijnych, o czym przeczytasz na naszej stronie. Zapraszamy do kontaktu!