Categories
Marketing

Wpisanie dokładnych i rzetelnych danych w katalogach NAP odgrywa kluczowe znaczenie dla wszystkich firm chcących wyróżnić się spośród konkurencji. Konsumenci mający w planach odwiedzenie miejscowego sklepu, restauracji czy innych punktów usługowych, często korzystają z wyszukiwarek internetowych, aby uzyskać szybką i rekomendowaną podpowiedź dotyczącą owej działalności.

Współcześni klienci oczekują od firm dokładnych i natychmiastowych wyników wyszukiwania dla swoich zapytań do tego stopnia, że stają się one dla nich bardziej wiarygodne niż rekomendacje przyjaciół czy znajomych. Przeprowadzone przez Google badania pokazują, że aż 59% klientów korzysta z wyszukiwarki Google, aby wyszukiwać lokalne firmy. Wyszukiwarki odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu biznesowych stron – przede wszystkim dostarczają danych NAP, pozwalających zainteresowanym użytkownikom kontaktować się z firmami, oferującymi im opłacalne i wysokiej jakości rozwiązania biznesowe.

Co oznacza NAP i w czym pomaga SEO?

NAP to skrót utworzony od angielskich słów: name, address, phone number. Informacje w katalogach odnoszą się do danych firm, które powinny zostać wpisane tak, aby mogły być z łatwością odnalezione przez użytkowników chcących się z nimi skontaktować. NAP ma kluczowe znaczenie dla firm, które chcą dobrze pozycjonować się w lokalnych bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dane NAP są niezwykle istotne w generowaniu ruchu na stronie lokalnych firm, a zatem dokładność i jak największa ilość informacji są ważnym czynnikiem zwiększającym liczbę potencjalnych klientów.

Wykorzystaj NAP do zwiększenia lokalnych rankingów wyszukiwania

Dokładne dane NAP nie tylko zwiększają liczbę klientów docierających do fizycznej lokalizacji firmy, ale również powodują wzrost jej widoczności dla potencjalnych konsumentów. Wyszukiwarki „faworyzują” firmy oferujące pełne i dokładne opisy. I odwrotnie – w przypadku, kiedy wyszukiwarki napotkają sprzeczne lub nieaktualne informacje dotyczące danej firmy, staje się ona automatycznie mniej wiarygodna. Niespójność danych zwiększa również prawdopodobieństwo tego, że konsumenci będą wprowadzeni w błąd i zdezorientowani, a to niewątpliwie obniży lokalne SEO firmy.

Z jakich serwisów skorzystać?

Przed wybraniem portalu NAP należy upewnić się, czy korzystanie z niego jest darmowe i czy dłuższe użytkowanie nie wiąże się z naliczaniem dodatkowych kosztów. Wybierając katalog NAP, ważna jest również sprawdzenie ilości danych, jaka może zostać wpisana – im więcej możliwości, tym lepiej. Niektóre portale posiadają również opcję podania dodatkowego adresu e-mail, opisu firmy czy profilu działalności oraz zdjęć.