Nowość na rynku e-commerce, która jest chętnie wykorzystywana po to, by ułatwić ścieżkę zakupową klientowi, ale i po to, by wyróżnić się na tle konkurencji. Mowa oczywiście o konfiguratorze produktu. W Midero specjalizujemy się w tworzeniu zindywidualizowanych konfiguratorów produktów 3D dla firm z różnych branż. Dzisiaj przeanalizujemy, jakie korzyści może przynieść to narzędzie w Twoim sklepie internetowym.
Personalizacja produktu
Niewątpliwą zaletą konfiguratorów jest umożliwienie klientowi idealnego dopasowania wybranego produktu do własnych potrzeb czy oczekiwań. Rzeczy powstałe po zaprojektowaniu w konfiguratorze stają się w pewnym stopniu unikatowe. Co więcej, konfigurator może nam ułatwić precyzyjne dopasowanie produktu do indywidualnych warunków, np. wymiarów konkretnego pomieszczenia. Przykład? Potrzebujemy schodów, które idealnie zmieszczą się w już przygotowanym otworze w stropie, a dodatkowo nie zajmą całego pokoju na parterze, dzięki czemu pozostanie nam jeszcze całkiem funkcjonalna przestrzeń do zagospodarowania. Taki efekt z powodzeniem można uzyskać, korzystając właśnie z konfiguratora 3D, w którym zaprojektujemy odpowiednie schody. Tworzenie produktów na wymiar sprawdzi się zarówno w przypadku projektowania wnętrz, kiedy chcemy zakupić specjalne schody, drzwi itd., ale też może się okazać przydatne w momencie planowania przestrzeni zewnętrznych, np. ogrodu, w którym potrzebujemy umieścić garaż albo altanę o niestandardowych rozmiarach.
Konfigurator trzyma wodze fantazji
Kreatywność klienta może zupełnie przekroczyć ramy pewnych schematów i będzie on chciał utworzyć projekt, który nie spełnia warunków bezpieczeństwa lub po prostu znacznie odbiega od możliwości wykonawczych danego producenta. Klient dowie się o tym na poziomie tworzenia projektu, gdyż konfigurator nie pozwoli na wdrożenie modyfikacji, które nie zostały wcześniej zaprogramowane jako możliwe do realizacji. Jak więc widać, mimo znacznej personalizacji oferowanych produktów, konfigurator może też stanowić pewne zabezpieczenie przed koniecznością wykonywania produktów oderwanych od realnych opcjonalności.
Co jest, a czego nie ma?
Natychmiastowa weryfikacja pomysłu sprawdzi się nie tylko pod kątem możliwego wykonania produktu w ogóle, ale i po prostu w danym momencie. Czasem zdarza się, że wybrany materiał, kształt czy kolor okazują się niedostępne, ponieważ w określonej chwili producent nie ma ich w swoich zasobach. Jeśli są braki na stanie, to klient od razu dostaje w konfiguratorze taką informację. Jest to możliwe dzięki pełnej integracji narzędzia ze stanami magazynowymi części, materiałów itp. Oprócz wiadomości o braku konkretnego komponentu konfigurator może zaproponować alternatywne rozwiązanie lub przedstawić przewidywany czas, kiedy wybrana opcja będzie możliwa do zaznaczenia.
Brak rozczarowania
Wizualizacja produktu pozwala dokładnie go “obejrzeć” jeszcze zanim będzie wykonany. Jakie są tego plusy? Czasami nie do końca mamy pewność, że wybrana konfiguracja wzorów, kolorów i kształtów będzie tym, co rzeczywiście chcemy uzyskać. Skoro już kreujemy nowe połączenia, dobrze byłoby mieć podgląd, czy spełniają one nasze oczekiwania i wpisują się w nasz gust.
Oprócz wizualizacji produktu konfiguratory 3D mogą nam umieścić go w konkretnej przestrzeni. Wielokrotnie nasze wyobrażenie o jakiejś rzeczy w danym miejscu odbiega od stanu faktycznego, czyli tego, co zobaczymy w rzeczywistości, np. po wykonaniu montażu zakupionego produktu. Wcześniejszy podgląd umożliwia weryfikację pomysłu klienta i wprowadzenie ewentualnych poprawek do projektu, bez względu na to, czy zmienić trzeba wymiary, kolorystykę, a nawet fakturę czy materiał wykonania. Konfigurator, oprócz posiadania właściwości projektowych, może stać się swego rodzaju wirtualną “przymierzalnią” wykreowanych pomysłów. Mniej nietrafionych projektów to minimalizacja rozczarowania wśród klientów, choćby wyglądem zamówionego produktu. Z kolei większa satysfakcja kupującego przekłada się na zmniejszenie liczby zwrotów w sklepie internetowym.
Optymalizacja
Rokrocznie wykonujesz remanent swojego asortymentu i na jego podstawie ustalasz, które towary trzeba przeznaczyć na wyprzedaż, które serie znikną ze sklepu, ponieważ się nie sprzedają? A gdyby tak produkować głównie to, co na pewno znajdzie swojego nabywcę? Wykorzystanie konfiguratora w sklepie internetowym daje właśnie taką szansę. Dzięki temu, że bezpośrednio angażujemy klienta w proces projektowania produktu, zwiększamy jego poczucie związania z projektem i odpowiedzialności za nabycie wykreowanego towaru. Dla właściciela sklepu online jest to nic innego jak optymalizacja produkcji, a w efekcie – kosztów z nią związanych.
Konfigurator w sklepie internetowym może okazać się narzędziem, które nie tylko wpłynie pozytywnie na wizerunek marki i postawi jej duży plus na tle konkurencji, jeśli chodzi o relację z klientem. Rezultat przekazania klientowi sporej dozy decyzyjności względem zamawianego produktu można realnie zobaczyć w statystykach sprzedażowych firmy.
Zalet konfiguratorów produktów 3D jest o wiele więcej! Jeśli tylko chcesz się przekonać, w jaki sposób Twoja firma mogłaby zyskać, wykorzystując konfigurator 3D w swoich działaniach, napisz do nas! Specjalista z Midero odpowie na Twoje pytania, a potem chętnie zaprojektujemy konfigurator specjalnie dla Ciebie i Twojego biznesu.