Kluczową lekcją, jaką dał nam rok 2020, jest to, że cały czas możemy spodziewać się nieoczekiwanych zmian. Wprowadzono gwałtowne obostrzenia, wiele firm zbankrutowało, a inne musiały dostosować się do nowych realiów. Jednak mimo to, jedno pozostaje niezmienne – potrzeba komunikacji.
Jeszcze nigdy konkurencja w zdobywaniu uwagi odbiorców nie była tak duża! Dzięki temu dwie kwestie stają się jasne – po pierwsze, komunikacja cyfrowa jest potężną siłą i tak już pozostanie. Po drugie, wciąż musisz ją ulepszać, by nie pozostać z tyłu.
Gdy rok 2020 dobiega końca, przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci utrzymać przewagę w nadchodzącym sezonie!
Skoncentruj się na unikalnych treściach
Nie ma znaczenia, ile słów kluczowych umieścisz w swoim artykule, jeśli jego treść jest kopią, Twoja wersja nie pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Wyszukiwarki traktują powielane treści jako bezużyteczne dla odbiorców, chcąc zapewnić użytkownikom rożne punkty widzenia na dany temat. Jeśli więc chcesz zatroszczyć się o unikalność swoich treści, powinieneś:
- poszukać tematów podobnych do Twojego na innych stronach www i upewnić się, że Twój artykuł przedstawia odmienny punkt widzenia;
- stworzyć listę od pięciu do sześciu pytań, na które chcesz odpowiedzieć w treści – odpowiedzi na pytania zawarte w nagłówkach, są chętnie czytane przez użytkowników;
- skoncentrować się na długich treściach blogowych – jest to psychologiczna metoda, która sugeruje czytelnikom, że znaleźli źródło informacji, na którym mogą polegać. Pamiętaj jedynie o tym, że długi tekst nie oznacza wypełnienia go treściami odbiegającymi od tematu;
- myśleć o użyteczności tekstu, który będzie odpowiadał na zagadnienia interesujące Twoich klientów.
Trafność słów kluczowych to podstawa
Wyszukiwarki nie chcą dostarczać użytkownikom treści, które są tylko częściowo związane z tematem. Jedną z głównych zasad optymalizacji słów kluczowych jest używanie tylko tych fraz, które bezpośrednio dotyczą danego tematu. Łatwym sposobem na zapamiętanie, jak to robić, jest myślenie o słowach kluczowych jako tagach – nie umieszczasz tagu na artykule częściowo powiązanym z tematem, prawda? Więc podczas optymalizacji również tego unikaj.
Ilość czy jakość?
W tekstach SEO zdecydowanie musisz postawić na jakość. Twoi czytelnicy odwiedzają witrynę w określonym celu, dlatego musisz mieć pewność, że dajesz im to, czego szukają. Zmuszanie ich do przewijania tekstu przeplatanego nieistotnymi informacjami, zmusi ich do wyjścia z witryny.
Jeszcze kilka lat temu, teksty naszpikowane słowami kluczowymi osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Rok 2020 i kolejne, to lata, w których jakość treści będzie ważniejsza niż strategia stawiająca słowa kluczowe na pierwszym miejscu.
Treści, które przyciągają
Jednym ze sposobów tworzenia treści SEO jest zrozumienie odbiorców i zapewnienie im tego, czego potrzebują. W Midero zbieramy informacje o użytkownikach m.in. za pomocą CRM, analizy reakcji na reklamy oraz zapytań w mediach społecznościowych.
Jeśli chcesz mieć pewność, że użytkownicy znajdą na Twojej stronie to, czego szukają, skontaktuj się z nami. Nie musisz obawiać się o wysokie koszty – możesz skorzystać z naszych usług za pomocą finansowania ze środków Unijnych, o czym przeczytasz tutaj.