Categories
Marketing

Dobrze zoptymalizowana wizytówka w Google Moja Firma, uzupełniona o atrakcyjne zdjęcia i przydatne dla klientów informacje, pozwala znacząco zwiększyć szansę za zaistnienie na lokalnym rynku. W najnowszym wpisie podpowiadamy, jak niewielkim nakładem pracy wykorzystać Google Maps do pozycjonowania i wyróżnić się na tle konkurencji!

Rada na start – uzupełnij wizytówkę jak największą ilością danych

Na początku kwestia absolutnie podstawowa (choć często bagatelizowana) – uzupełnij profil w sposób kompleksowy. Staraj się nie zostawiać pustych pól, dodaj jak największą liczbę zdjęć, wybierz zdjęcie profilowe i na okładkę, określ kategorię, w której działa Twoja firma i ustal godziny pracy.

Zachęcaj do dodawania opinii i odpowiadaj na nie

Stare przysłowie mówi: Jak cię widzą, tak cię piszą. Nie inaczej jest w Internecie. Dobra opinia o Twoim produkcie czy jakości obsługi wystawiona przez zadowolonego klienta jest więcej warta niż, nawet najbardziej wyrafinowana, akcja marketingowa. Warto więc wygenerować specjalny link umożliwiający zamieszczanie recenzji, a następnie udostępniać go Klientom, zachęcając ich do dodawania opinii o firmie oraz przyznawania jej ocen. Z drugiej strony nie można ignorować negatywnych komentarzy. Trzeba na nie odpowiadać jak najszybciej, wykazując przy tym wolę rozwiązania spornej kwestii i proponując jakąś formę zadośćuczynienia.

Osadź mapkę na stronie firmowej

Jeśli już posiadasz atrakcyjną i wysoko ocenianą wizytówkę, warto się nią pochwalić na stronie firmowej. Gdzie ją osadzić? Najczęściej wykorzystuje się w tym celu zakładkę “kontakt”, dobrą lokalizacją jest też strona główna. W przypadku, gdy firma ma kilka lokalizacji różniących się pod względem rozpiętości oferty, najlepiej dodawać mapki do podstron, poświęconych ofercie z danego miasta.

Google Post, czyli przykład nowej funkcjonalności

Nową opcją wprowadzoną przez giganta z Mountain View jest funkcja Google Post, która umożliwia właścicielom publikowanie postów na kontach Google Moja Firma. Warto z niej skorzystać np. aby poinformować użytkowników o aktualnych promocjach, nowych pozycjach w ofercie czy organizowanych eventach. Dodatkowo posty można wzbogacić o ciekawe grafiki, które również będą widoczne w wynikach wyszukiwania. Funkcję Google Post można też wykorzystać do stworzenia przycisku Call to action wraz z linkiem przekierowującym do specjalnie utworzonego landing page’a czy kanału w mediach społecznościowych.