SEO, czyli pozycjonowanie stron lub optymalizacja stron pod wyszukiwarkę ( z ang. search engine optimization), to działania mające zapewnić danej witrynie jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej po wpisaniu słów kluczowych związanych z jej działalnością. W tym celu optymalizacji podlega zarówno treść na stronie, jak i jej techniczne aspekty, czyli kod. Dodatkowym wsparciem dla SEO, które wspomaga utrzymywanie wysokiej pozycji, jest budowanie naturalnej bazy linków prowadzących do witryny.
Jak pozycjonowanie strony internetowej może wpłynąć na Twój biznes? Szacuje się, że ok 90% użytkowników nie wychodzi poza pierwszą stronę wyników w wyszukiwarce. Dlatego też pojawienie się w TOP 10 wpływa znacząco przede wszystkim na widoczność marki w sieci. Wysoka pozycja nie tylko pozwoli dotrzeć do nowych klientów, ale także umocnić Twój wizerunek jako partnera biznesowego czy usługodawcy, któremu warto zaufać. Zwiększony ruch na stronie przekłada się bezpośrednio na większą sprzedaż, a co za tym idzie – zysk.
Działania SEO to proces, który wymaga połączenia wielu umiejętności, przede wszystkich technicznych i marketingowych. W procesie optymalizacji strony niezbędna jest wiedza dotycząca algorytmów, które określają ranking stron oraz narzędzi, za pomocą których możliwe jest zmierzenie efektów prowadzonych działań. Działania związane z pozycjonowaniem strony www wymagają ścisłej współpracy Klienta oraz agencji interaktywnej, aby nie tylko uzyskać wysoką pozycję, ale także by ją na tym poziomie utrzymać.