Categories
Aplikacje webowe, Marketing

Celem każdej witryny jest zwiększenie ruchu, by pozyskać potencjalnych klientów. Ogromna część odwiedzających strony pochodzi właśnie z wyszukiwarki, jeśli witryna jest odpowiednio zoptymalizowana. Aby tak się działo, jednym z dobrych sposobów jest uwzględnienie i używanie tagów HTML w strategii SEO.

Te małe fragmenty kodu są o wiele bardziej wartościowe dla sukcesu twojej strony niż mogłoby się wydawać. Zapraszamy do lektury naszego artykułu, w którym mówimy o tym, jak ważne są znaczniki HTML oraz na które z nich należy zwrócić szczególną uwagę.

Co to są tagi HTML w pozycjonowaniu strony www?

Tagi to małe fragmenty kodu HTML, które mówią silnikom wyszukiwarek, jak prawidłowo „czytać” treść. W rzeczywistości możesz znacznie poprawić widoczność w wyszukiwarkach, dodając tagi. Gdy robot przeszukujący natrafi na twoją treść, przegląda tagi HTML witryny. Te informacje pomagają silnikom takim jak Google określić, o czym są twoje treści i jak sklasyfikować stronę lub konkretny artykuł na blogu. Niektóre tagi mają za zadanie również poprawić sposób, w jaki użytkownicy przeglądają treści.

Tag title – jeden z najważniejszych znaczników HTML

Tagi title są używane przez wyszukiwarki do określenia tematu danej strony i wyświetlenia jej w SERPach. Jeszcze kilka lat temu tagi tytułowe były wypełnione po brzegi słowami kluczowymi. Dziś wyszukiwarki mogą interpretować temat strony bez dokładnych słów kluczowych w tytule, ale na podstawie wszystkich elementów: meta opisu, zdjęć, wskaźników aktywności użytkowników i oczywiście samej treści.

Meta description – opis równie ważny jak tytuł

Zaraz po tagu tytułowym meta description jest absolutną koniecznością dla każdego, kto poważnie myśli o SEO. Pomyśl o metaopisie jako streszczeniu na odwrocie książki. Tytuł jest nagłówkiem, a metaopis to dodatkowe kilka zdań, które opisują, o czym jest treść.

Jeśli zrobisz to dobrze, Twój metaopis nie tylko pomoże ci dobrze pozycjonować się w Google, ale także zainicjuje kliknięcie.

Znaczniki nagłówka

Znaczniki nagłówka są elementem używanym do podziału zawartości tekstu na stronie, aby ułatwić czytanie. Pod względem SEO tagi nagłówków są wykorzystywane przez wyszukiwarki do określania segmentów treści i tworzenia polecanych fragmentów rozszerzonych. Najczęściej używane nagłówki to h1, h2, h3, h4 oraz h5.

Każdy, kto nie używa znaczników HTML, traci znaczną część możliwości SEO. Znaczniki HTML, na które należy zwrócić uwagę, to znacznik tytułowy, opis meta, znaczniki nagłówka, znaczniki alt obrazu, linki nofollow, tekst kotwicy i znaczniki kanoniczne. Wydaje się tego sporo, prawda? Jednak nie musisz się martwić, że zamiast skupiać się na biznesie, czeka cię poprawianie znaczników HTML na stronie. Nasza agencja zajmuje się kompleksowym pozycjonowaniem stron internetowych oraz sklepów, dlatego możesz nam to zadanie oddelegować. Podejmując współpracę z nami, nie musisz martwić się o wysokie koszty – możesz skorzystać z naszych usług za pomocą finansowania ze środków Unijnych, o czym przeczytasz szczegółowo na naszej stronie.