Wizualizacja 3D a konfigurator produktu – najważniejsze różnice

Zamawianie produktu jest złożonym procesem zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Zwłaszcza, gdy zamówienie obejmuje niestandardowe produkty, takie jak projekty układu pokoju lub specjalistyczny sprzęt. Wizualizacje oraz konfiguratory produktów 3D eliminują większość komplikacji związanych z samym procesem zakupowym, jednak większość firm wciąż uważa, że ich narzędzia są trudne w użyciu i zupełnie niefunkcjonalne. Inne twierdzą, że niepotrzebnie komplikują decyzje związane z zakupem, poprzez dodatkowe pola do uzupełnienia i pytania dotyczące produktu. Jednak czy rzeczywiście tak musi być? W dzisiejszym artykule piszemy o zaletach dobrze wykonanych wizualizacji 3D oraz konfiguratorów produktów, zaznaczając również najważniejsze różnice między nimi.

Czym charakteryzują się konfiguratory 3D produktów?

Konfigurator produktu to interaktywne narzędzie, które pozwala potencjalnym klientom oglądać twoje produkty w 3D pod dowolnym kątem oraz dostosowywać kolory, tekstury, komponenty i inne specyficzne cechy. Konfiguratory 3D tworzone przez Midero działają online, w dowolnej przeglądarce, na dowolnym urządzeniu, bez potrzeby używania wtyczki.

Korzyści dla klientów

Internetowy konfigurator produktów 3D wzbogaca wrażenia klientów. Zapewnia wszystkie zalety, jakie daje technologia 3D: klienci mogą angażować się w produkt w czasie rzeczywistym, eksplorować go pod każdym kątem, przesuwać, powiększać, pomniejszać, a wszystko po to, by jeszcze lepiej poznać produkt, który oferujesz. Niekwestionowaną zaletą jest również to, że każdy klient za pomocą konfiguratora może spersonalizować projekt do swoich dokładnych potrzeb i specyfikacji technicznych.

Ponadto konfiguratory 3D pomagają użytkownikom podejmować lepsze i szybsze decyzje. To zupełnie inne podejście, stawiające na pierwszym planie interakcję z klientem. Zamiast promować konkretny styl, kolor lub projekt, pozwalasz klientom zbudować wymarzony produkt w dogodnym dla nich miejscu i czasie.

Czym charakteryzuje się wizualizacja 3D produktu?

Mimo tego, że popularność sklepów internetowych wciąż rośnie, w rywalizacji typu kliknięcie kontra handel detaliczny, zakupy online nadal są słabszym konkurentem. Dzieje się tak, ponieważ dość trudno jest przenieść emocje i zaangażowanie fizycznej sprzedaży detalicznej do świata cyfrowego. I właśnie tutaj z pomocą przychodzi wizualizacja 3D.

Dzięki wizualizacji 3D sprzedawca może zapewnić użytkownikom interaktywną, graficzną prezentację produktu. Ponadto konsument może wybrać, którą część obiektu chciałby zobaczyć. Może powiększać lub pomniejszać, obracać obiekt i oglądać go w ruchu.

Różnice między wizualizacją 3D a konfiguratorem produktów

Podstawową różnicą między wizualizacją 3D a konfiguratorem 3D produktów jest cel ich zastosowania oraz udział klienta w procesie tworzenia produktów. W przypadku wizualizacji 3D klient nie ma możliwości dostosowania produktu do własnych potrzeb, może natomiast dokładnie obejrzeć gotowy produkt z każdej strony. Inaczej jest w przypadku konfiguratora 3D – klient bierze czynny udział w procesie tworzenia produktu, dostosowując go do własnych upodobań bądź wymogów technicznych. Konfiguratory 3D sprawdzają się niemal w każdej branży, podobnie jak wizualizacje, jednak musi być to przedsiębiorstwo, które daje swoim klientom możliwość samodzielnego zaprojektowania lub udziału w tym procesie.

Konfigurator 3D lub wizualizacja w Twoim sklepie internetowym

W Midero od kilku lat tworzymy zarówno konfiguratory 3D, jak i wizualizacje na potrzeby różnych projektów – od produktów w sklepach internetowych, aż po projekty architektoniczne czy wirtualne spacery. Na naszym koncie znajduje się mnóstwo pomyślnie zrealizowanych projektów, które pomagają klientom na co dzień w decyzjach zakupowych oraz wspierają rozwój przedsiębiorstwa. Jeśli chcesz nawiązać z nami współpracę w zakresie konfiguratorów 3D lub stworzenia wizualizacji – serdecznie zapraszamy do kontaktu!
Nie musisz martwić się o koszty – zachęcamy do skorzystania z naszych usług za pomocą finansowania ze środków unijnych.