Trendy konsumenckie – czemu warto być na bieżąco?

Dla marketerów wszystkich branż kluczowe jest, aby być na bieżąco z trendami konsumenckimi. Termin trend w tym wypadku nie odnosi się do konkretnych marek lub stylów, które mogą być obecnie modne, ale do podstawowych wartości, które kierują konsumentów w stronę określonych produktów i usług.

Oczywiście, w wielu przypadkach wartości są uniwersalne. Kto z nas nie pragnie zdrowia, mądrości czy środków na realizację marzeń? Jednak wartości te z czasem ewoluują. Niektórzy analitycy twierdzą, że nie skupiamy się już jedynie na zdobywaniu obiektów fizycznych, zamiast tego kierujemy się w stronę konsumpcji doświadczeń. Ten trend konsumencki jest zgodny z badaniami, które pokazują, że zakupy empiryczne zapewniają większą radość i satysfakcję, ponieważ pozwalają nam łączyć się z innymi w coraz bardziej bezosobowym społeczeństwie.

Istnieje jeszcze co najmniej kilka powodów, dla których warto być na bieżąco z trendami. Jakie to powody? O tym piszemy w dzisiejszym artykule.

Monitorowanie procesu zakupów

Monitorowanie rozmów klientów online – w mediach społecznościowych, na forach dyskusyjnych – umożliwia markom śledzenie opinii klientów na temat reputacji marki oraz dostarcza informacji o ich nawykach. Pozyskane dane, mogą stanowić świetną podstawę do analizy procesu zakupowego klientów na różnych etapach podróży klienta – od poszukiwania aż po sam zakup.

Trendy konsumenckie w wyszukiwarkach internetowych

Monitorowanie trendów konsumenckich w wyszukiwarkach umożliwia firmom zrozumienie wartości, oczekiwań i potrzeb klientów. Badanie opublikowane jakiś czas temu przez American Marketing Association, zmierzyło moc słów kluczowych wyszukiwania, aby przeanalizować, w jaki sposób marketerzy mogą interpretować i wykorzystywać duże zbiory danych. Raport zawierał studium przypadku dotyczące pewnej marki motoryzacyjnej, która przeanalizowała trendy w wyszukiwarkach w celu porównania liczby wyszukiwań między różnymi cechami jednego z pojazdów tej marki. W efekcie uznano, że należy wzmocnić wewnętrzną komunikację między działami rozwoju produktu, a następnie zaczęto uwzględniać te dane w celu rozwoju modelu.

Jak monitorować trendy konsumenckie?

Naszym zadaniem jest pomaganie markom w zrozumieniu konsumentów i wchodzeniu z nimi w interakcje. Aby to zrobić, wykorzystujemy nie tylko wieloletnie doświadczenie czy multidyscyplinarne zespoły, ale również szereg specjalistycznych programów, wspomagających monitorowanie sieci. Nawiązując współpracę z nami, możesz więc liczyć nie tylko na analizowanie trendów. Z przyjemnością będziemy wspierać cię we wszystkich działaniach, które chcesz podjąć w Internecie. Pracując z nami, masz możliwość skorzystania z dofinansowania ze środków Unijnych, o których przeczytasz tutaj. Nie zwlekaj – podejmijmy współprace już dziś!