Categories
Marketing

Jednym z czynników, które finalnie wpływają na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Prędkość, z jaką ładuje się witryna, nie tylko wpływa na ranking, ale także na user experience, czyli przydatność dla użytkownika.

Need for Speed w wydaniu Google’a – urządzenia mobilne

W 2010 roku Google oficjalnie poinformowało, że szybkość ładowania witryny będzie miała bezpośredni wpływ na wyniki w wyszukiwarce. Natomiast od lipca tego roku szybkość ładowania stron internetowych również w wersji mobilnej stała się czynnikiem rankingowym. Co to oznacza? Najprościej mówiąc, ładowanie strony w wersji mobilnej ma bezpośredni wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki Speed Update, Google ponownie zwraca uwagę na znaczenie urządzeń mobilnych, a przy tym na samą wygodę użytkowania. Wprowadzenie mobilnego czasu wczytywania jako oficjalnego współczynnika rankingowego podąża za śladami aktualizacji Mobilegeddon. To kolejny sposób na zwrócenie uwagi na istotę zmian podążających w kierunku większej mobilności.

Dlaczego szybkość ładowania jest ważna dla Google?

Odpowiedzi na to pytanie są tak na prawdę dwie. Google od dłuższego czasu podkreśla, że najważniejsza jest wygoda użytkownika oraz jego odczucia, związane również z technicznym aspektami strony internetowej. Szybkość strony jest ważna dla wygody użytkownika. Witryny posiadające wydłużony czas ładowania naturalnie otrzymują wyższy współczynnik odrzuceń oraz niższy średni czas na niej spędzany. Ponadto, w przypadku stron ładujących się wolniej, wyszukiwarki indeksują ich mniej ze względu na przydzielony budżet, co może negatywnie wpłynąć właśnie na samą indeksację.

5 faktów, dzięki którym zaczniesz poważniej traktować mobilną wersję strony

W 2015 roku liczba wyszukań przez urządzenia mobilne po raz pierwszy przekroczyła liczbę wyszukań na laptopach czy komputerach stacjonarnych. Poniżej przedstawiamy pięć kolejnych ciekawostek, pozwalających zrozumieć, jak ważna jest szybkość ładowania strony w wersji mobilnej.

1. Ponad połowa użytkowników mobilnych pozostawia stronę, której wczytywanie trwa dłużej niż 3 sekundy.
2. Średni czas ładowania strony na urządzeniach mobilnych to 15 sekund – to aż 7 sekund szybciej niż w ubiegłym roku.
3. 70% witryn ładuje się dłużej niż 5 sekund, aby wyświetlić pełną zawartość widoczną dla użytkownika.
4. 53% mobilnych adresów URL ma rozmiar większy niż 2 MB.
5. Większość stron mobilnych ładowana jest przez połączenia 3G i 4G.

Pamiętajmy – nawet jeżeli będziemy pracować nad wszystkimi innymi czynnikami rankingowymi, jednak pominiemy prędkość ładowania strony – prędzej czy później, negatywnie wpłynie to na naszą pozycję w wyszukiwarce.