Jaka jest struktura kampanii w Google Ads?

Uruchomienie pierwszej kampanii Google Ads to proces, któremu towarzyszą różne emocje – niepokój, strach i nadzieja, że inwestycja niebawem się zwróci. Istnieje co najmniej kilka jej rodzajów, ale jeśli dopiero zaczynasz przygodę z narzędziem, najlepiej zacząć od kampanii w sieci wyszukiwania. W pierwszej kolejności warto zdobyć wiedzę na temat tego, w jaki sposób jest ona zbudowana.

To warto wiedzieć na początek

Struktura kampanii powinna odzwierciedlać strukturę strony czy też sklepu internetowego, którego produkty bądź usługi chcemy reklamować. Uruchomienie kampanii w sieci wyszukiwania pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów z poziomu wyników wyszukiwania Google – trafiasz zatem do tych osób, które są już zainteresowane tematem. Dzięki wiedzy o ich potrzebach i preferencjach, a także niektórych cechach demograficznych, możesz trafnie skierować swój przekaz do wstępnie wyselekcjonowanej grupy docelowej.

7 najważniejszych składników struktury kampanii Google Ads

  1. Kampanie – każda kampania będzie zawierać grupy reklam posiadające słowa kluczowe, powiązane z reklamami tekstowymi. Na poziomie kampanii wybieramy m.in: jaki typ kampaniii chcemy (sieć wyszukiwania, reklamowa, zakupy Google), lokalizację (gdzie chcemy kierować naszą kampanię), strategię ustalania stawek, budżet kampanii czy rotację reklam.
  1. Grupy reklam – w każdej kampanii tworzysz odpowiednie grupy reklam, które charakteryzują się większą szczegółowością. W kampanii nie ma zalecanej liczby grup reklam. Grupy reklam zawierają słowa kluczowe, powodujące wyświetlanie reklam tekstowych, które następnie kierują bezpośrednio na odpowiednią stronę docelową.
  1. Słowa kluczowe – mieszczą się w każdej grupie reklam i są bardzo ważne dla kontrolowania sposobu wyświetlania reklamy. Każde słowo kluczowe będzie powiązane z maksymalnym CPC, typem dopasowania.
  1. Wykluczające słowa kluczowe – zdarza się, że reklamodawcy ich nie dostrzegają, jednak mają one bardzo duże znaczenie. Zwłaszcza, jeśli używasz dopasowanych i zmodyfikowanych słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym. Korzystając z tych metod dopasowania słów kluczowych, warto zaglądać do raportu „Wyszukiwane hasła”. Możemy w tej sposób wykluczyć słowa kluczowe, które nie są odpowiednie dla naszej kampanii. Warto kontrolować je systematycznie, wykorzystywać listy wykluczających słów kluczowych, aby jak najlepiej wykorzystać dostępny budżet.
  1. Tekst reklamy – jest to rzeczywista treść, która pojawi się po uruchomieniu reklamy. Aby zatwierdzić reklamę, ważne jest przestrzeganie wytycznych Google Ads. Tworząc reklamy, warto pamiętać o wyniku jakości. Starajmy się też doprowadzić do takiego stanu, aby trafność reklam wynosiła powyżej średniej.
  1. Strony docelowe – to miejsce, do którego będzie przekierowywać twoja reklama. Ważne jest, by strona docelowa była atrakcyjna i spełniała obietnicę zawartą w reklamie. Przykładowo, jeśli słowo kluczowe i test reklamy dotyczą konkretnego modelu telefonu, reklama powinna prowadzić do strony z listą tychże modeli (np. różne kolory, konkretny model), a nie do listy wszystkich telefonów danej marki lub – co gorsze – do listy wszystkich telefonów dostępnych w ofercie sklepu.
  1. Rozszerzenia – dostępne formaty rozszerzeń to m.in: rozszerzenie lokalizacji, linków do podstron, objaśnień, informacji w witrynie, cen, połączeń,wiadomości. Warto wykorzystywać je w tworzeniu reklam ponieważ wpływają one na ranking reklam, często zwiększają współczynnik klikalności reklam. Wykorzystując rozszerzenia możemy umieścić dodatkowe informacje o ofercie i zachęcić użytkowników do kliknięcia w reklamę.

Jeśli potrzebujesz pomocy w uruchomieniu, optymalizacji i prowadzeniu skutecznej kampanii reklamowej w Google Ads, zapraszamy do podjęcia współpracy z naszym zespołem. Szczegóły oferty dostępne pod linkiem: https://midero.pl/home/ppc/.