Pozycjonowanie czy kampania w Google Ads – co wybrać?

Od lat toczą się dyskusje i spekulacje na temat tego, czy skuteczniejsze są działania pozycjonerskie czy kampania Google Ads. Patrząc na możliwości i efekty prowadzonych działań SEO oraz reklam sponsorowanych, obie strategie wydają się być świetnym pomysłem. Zadajesz więc sobie właśnie pytanie, czy powinieneś zapłacić za reklamy, takie jak Google Ads, czy też włożyć trochę wysiłku i zagrać w długą grę z SEO? To trudne pytanie, które wymaga starannego rozważenia przed wybraniem jednej lub dwóch ścieżek. Każda firma jest inna i działa w wyjątkowej przestrzeni, jednak cele finansowe, budżet i ograniczenia czasowe będą tu odgrywać kluczową rolę. Na czym polegają oba rozwiązania i które z nich będzie lepsze dla Ciebie? Na to pytanie staramy się odpowiedzieć w dzisiejszym artykule.

SEO – długotrwałe działania kluczem do zdobycia zaufania klientów

Największą zaletą posiadania silnej pozycji w wyszukiwarce jest to, że bezpłatne wyniki wyszukiwania są darzone większym zaufaniem niż linki sponsorowane. Większość świadomych użytkowników wie, że firmy wyświetlające się w Google Ads sporo inwestują, aby się tam uplasować. Statystyki wskazują, że wysoki organiczny ranking przyciąga o 50% więcej kliknięć niż najwyższa pozycja Ads. Mając to na uwadze, przedsiębiorstwa wybierają pozycjonowanie jako długotrwałą strategię marketingu internetowego. Proces znalezienia się na pierwszej stronie i wyświetlania się na określone frazy trwa około kilku miesięcy i jest złożony. Dlatego z pomocą w takich sytuacjach przychodzą agencje SEO, takie jak Midero.

W Midero sprawiamy, że strony internetowe są przyjazne dla Google, zwiększając ich wydajność, wiarygodność i widoczność. Dbamy o to, by tekst był wciągający, nagłówki odpowiednio otagowane, a grafiki znajdujące się witrynie zoptymalizowane. Organiczne pozycjonowanie wymaga wysiłku, skupienia i cierpliwości, ale niewątpliwie przynosi niesamowite długoterminowe wyniki. Pomagają one firmom rozwijać się w oparciu o zaufanie.

Google Ads

Istnieje wiele form płatnej reklamy online, jednak Google Ads jest największą i najbardziej znaną. Jest to również świetny sposób na znalezienie się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Ma ona jednak swoją cenę i jeżeli nie jest właściwie zarządzana, jej koszt może szybko wyczerpać założony budżet. Google Ads pobiera opłaty na zasadzie Pay Per Click (PPC). Oznacza to, że gdy ktoś kliknie twoją reklamę, zostaniesz obciążony. Popularne wyszukiwane hasła są droższe niż te, które cieszą się mniejszą popularnością.

Rozpoczynając płatną kampanię marketingową, ważne jest, aby zrozumieć, czego szukają klienci, szukając twojej usługi. Często nie są to popularne, drogie wyszukiwane hasła, ale frazy typu longtail, które są znacznie tańsze i mniej konkurencyjne.

To, czy wybierzesz SEO czy Google Ads, zależy od branży, w jakiej działasz i budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na działania marketingu w internecie. Zanim zdecydujesz się na którąś z powyższych strategii, przeanalizuj swoją branżę, stronę internetową i zachowania klientów. Wydaje się to trudne i czasochłonne? W takim razie zleć to nam – z przyjemnością przeanalizujemy wszystkie „za” i „przeciw”, proponując ci kampanię skrojoną na miarę twoich potrzeb i oczekiwań. Decydując się na współpracę z nami, nie narażasz swojej firmy na wysokie koszty, ponieważ ich część możesz pokryć z dofinansowania za środków Unijnych. Zapraszamy do kontaktu!