Co obejmuje optymalizacja kampanii linków sponsorowanych?

Czy wiesz, że kampanie linków sponsorowanych są jednym z najpopularniejszych sposobów kierowania większego ruchu do twojej witryny internetowej? Odbywa się to za pomocą strategicznie przygotowanych reklam, które następnie wyświetlane są użytkownikom w przeglądarce. Dlatego za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w określoną reklamę, reklamodawca musi za to kliknięcie zapłacić. W dzisiejszym artykule opowiemy o tym, czym jest optymalizacja kampanii oraz wyjaśnimy, co obejmuje.

W jaki sposób działa kampania linków sponsorowanych?

Kampania linków sponsorowanych to niezwykle ciekawy model marketingu internetowego. W tym przypadku reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownika w reklamę. W związku z tym reklamodawcy zwykle licytują miejsce reklamowe, a jest to związane z wyszukiwaniem słowa kluczowego związanego z firmą lub ofertą. Na przykład firma decydująca się na licytację słowa kluczowego drewniane zabawki dla dzieci może wyświetlać swoją reklamę w jednej z górnych sekcji Google. Za każdym razem, gdy reklama zostanie kliknięta, a użytkownik przeniesiony do strony docelowej, na której znajdzie reklamowany produkt, Google pobierze określoną opłatę. Na tym etapie ważne jest, aby kampania została dobrze i celnie skonstruowana. Skutecznie dobrane frazy kluczowe, trafnie określona grupa docelowa i odpowiednio przygotowana strona to podstawa sukcesu kampanii linków sponsorowanych, dlatego warto zlecić to zadanie specjalistom.

Optymalizacja kampanii linków sponsorowanych

Kiedy przystępujemy do stworzenia kampanii linków sponsorowanych, musimy pamiętać o kilku ważnych czynnikach, które później będą bezpośrednio wpływać na jej działanie i osiągane wyniki. Dopasowanie odpowiednich ustawień i regularna optymalizacja pomogą osiągnąć zadowalające efekty.

  1. Harmonogram wyświetlania reklam – dzięki niemu możesz wyświetlać reklamy w określonych przez siebie godzinach i dniach tygodnia.
  2. Budżet przeznaczony na kampanię – budżet należy dostosować do wielkości kampanii i regularnie go kontrolować.
  3. Ustawienia konwersji – w większości kampanii to właśnie konwersja jest najważniejszym celem i pod nią należy optymalizować całą kampanię reklamową. Można tutaj mierzyć wartość transakcji, ich liczbę, zapisy do newslettera, pobranie e-booka i wiele innych. Jest to również jeden z najtrudniejszych etapów optymalizacyjnych kampanii. Warto w tym momencie zasięgnąć rady specjalistów, dzięki którym osiągniemy zwrot z inwestycji.
  4. Planer słów kluczowych – przy planowaniu reklam tekstowych warto posłużyć się planerem słów kluczowych, który pomoże dobrać odpowiednie frazy i określi stawki za kliknięcie w reklamę.
  5. Korzyści wynikające ze skorzystania z oferty – zawsze w reklamie poinformuj użytkownika o tym, co wyróżnia cię na tle konkurencji. Jeśli jest to bezpłatna dostawa, darmowy zwrot lub gratis dołączony do przesyłki, nie zapomnij o tym wspomnieć w reklamie.
  6. Call to action – wezwanie do działania typu „Skorzystaj z oferty już teraz!” lub „Nie przegap okazji – kup jeszcze dziś!”, to element, którego nie możesz pominąć.
  7. Wykluczaj słowa, które są nieskuteczne – po kilku dniach działania kampanii zauważysz, że niektóre ze słów kluczowych nie generują ruchu. Wtedy należy te słowa wykluczyć.
  8. Remarketing to twój sprzymierzeniec – jeśli to możliwe, korzystaj z remarketingu. To najlepszy sposób, aby przypomnieć internautom, że wcześniej odwiedzili Twoją witrynę.

Proces budowy i optymalizacji kampanii linków sponsorowanych wydaje się być skomplikowany? Skontaktuj się z nami – od podstaw zaplanujemy twoją kampanię reklamową lub zoptymalizujemy obecnie uruchomione. Pomożemy twojej firmie rozwinąć działalność i skierować właściwie określonych odbiorców do witryny internetowej. Dodatkowo możesz skorzystać z naszych usług za pomocą finansowania ze środków unijnych, o czym przeczytasz bardziej szczegółowo na naszej stronie – https://midero.pl/dofinansowanie-uslug-doradczych-szkoleniowych-ramach-projektu-malopolskie-bony-rozwojowe-3/.