Najważniejsze zasady targetowania reklam

Dzisiaj reklamy Ads są niemal synonimem reklamy cyfrowej. Większość marketerów świadoma jest mocy tego narzędzia lub w swojej codziennej pracy wykorzystuje reklamę online. Wśród dużej konkurencji generowanie nowych klientów może być trudne, jednak nie niemożliwe. Co zrobić, aby kampania w wyszukiwarce przyniosła jak najlepsze efekty? Na to pytanie odpowiadamy poniżej.

Geotargetowanie pozwoli Ci dotrzeć do klienta

Geotargetowanie lub lokalny PPC to funkcja Ads, która pozwala kierować reklamy tylko do klientów znajdujących się w ściśle określonej lokalizacji. Dzięki takiemu podejściu nie zmarnujesz budżetu reklamowego na kliknięcia od osób spoza obszaru Twojego zainteresowania. Zwiększysz również szansę na to, że ludzie klikający w komunikat faktycznie będą mogli skorzystać z Twojej usługi lub kupić produkt, ponieważ jest on na wyciągnięcie ręki. Pamiętaj, aby kierować reklamy na lokalizacje, w których znajdują się Twoi klienci. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, który zajmuje się wysyłką jedynie na terenie Polski, kieruj reklamę na cały kraj. Jeżeli jednak prowadzisz sieć detaliczną zlokalizowaną w określonym regionie, skieruj komunikat reklamowy tylko na ten obszar, wykluczając wszystkie inne. Innymi słowy – geotargetowanie jest niezbędne, jeżeli chcesz maksymalnie i efektywnie wykorzystać ograniczone środki przeznaczone na reklamę.

Daj klientowi produkt dokładnie wtedy, kiedy go potrzebuje

Sztuka polegająca na przekonaniu kogoś do konwersji polega na tym, że dostaje odpowiednią ofertę w odpowiednim momencie – kiedy jest gotowy na zakup. Sieć reklamowa Google umożliwia kierowanie kampanii displayowych do osób, które znajdują się w dalszej części ścieżki zakupowej i są gotowe do podjęcia decyzji. Google wykorzystuje takie czynniki, jak treść przeglądanych witryn, częstotliwość odwiedzin, kliknięcia w podobne reklamy, a nawet konwersje. Wszystko to w celu śledzenia rynku i użytkowników pod kątem określonych produktów i usług.

Inteligentne wykorzystanie list remarketingowych

Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce umożliwiają kierowanie reklam do osób, które w ostatnim czasie odwiedziły Twoją witrynę lub sklep internetowy. Dzięki temu możesz odpowiednio dostosowywać komunikaty reklamowe oraz słowa kluczowe, a także budżety przeznaczane na kampanię. W tym wypadku możesz być niemal pewien, że osoba, która styka się z reklamą, kojarzy już Twoją markę, a komunikat nie jet nachalny – wręcz przeciwnie – użytkownik sam wpisał frazę, która sygnalizowała zainteresowanie danym tematem.