Komunikacja wizualna marki – czy warto tworzyć ją samodzielnie?

Grafiki, logo, zdjęcia i projekty, których używasz do promowania swojej firmy, tworzą komunikację wizualną marki. Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale to właśnie one opowiadają historię firmy. Przekazując osobowość, wartości i cele, mogą być jednym z najlepszych narzędzi łączących przedsiębiorstwo z klientami. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak stworzyć silną i skuteczną komunikację wizualną, aby Twoja firma mogła się rozwijać i docierać do właściwych odbiorców.

Bądź konsekwentny

Elementy wizualne, których używasz do reprezentowania swojej marki, powinny mieć podobny charakter i przekaz. Konsekwencja nie tylko pomaga klientom Cię rozpoznać. Pozwala również połączyć się z Twoją marką i rozwinąć relacje. Ta relacja – gdy konsumenci odnoszą się do Twojej firmy – jest kluczem do zdobycia zaufania. Z kolei niespójna komunikacja wizualna może stworzyć wrażenie, że marka nie jest autentyczna ani godna zaufania.

Komunikacja wizualna to nie tylko logo

Wiele firm poświęca dużo czasu, energii i pieniędzy na zaprojektowanie idealnego logo. Chociaż jest to ważny element każdej marki, nie jest jedyną rzeczą, która ma znaczenie. Rozważając elementy składające się na komunikację wizualną, weź pod uwagę zdjęcia lub wizualizacje produktów, grafiki w mediach społecznościowych, filmy instruktażowe oraz fotografie pracowników. Wszystkie wymienione elementy współpracują ze sobą, przekazując klientom, czym jest Twoja firma.

Pomyśl o emocjach

Kogo chcesz przyciągnąć? Co chcesz, aby konsumenci myśleli i czuli, gdy spotkają się z Twoją marką? Zdjęcia, grafiki czy reklamy, są potężnym narzędziem do budowania komunikacji z klientami, ponieważ wywołują reakcje emocjonalne. Obrazy, szybciej niż słowa, mogą powiedzieć klientom, czy Twoja marka jest dla nich odpowiednia.

Komu powierzyć komunikację wizualną?

Jeśli chcesz, aby komunikacja wizualna Twojej marki była mocną stroną firmy, estetyczne projekty i pomysłowe zdjęcia nie wystarczą. Najważniejszym elementem komunikacji są spójne grafiki, zdjęcia, oprawa wizualna oraz wideo, które będą opowiadać historie. Warto więc zaufać zespołom, które razem wypracują dla Ciebie narzędzia skutecznego zdobywania klientów.

W Midero tworzymy strony interentowe spójne z planem komunikacji wizualnej marki.  Nawiązując współpracę z nami, nie musisz martwić się o wysokie koszty – możesz skorzystać z naszych usług za pomocą finansowania ze środków unijnych, o czym przeczytasz na podstronie o projekcie dofinansowań Małopolskie Bony Rozwojowe Plus.