Categories
Marketing

Jak bez wychodzenia z domu i za darmo zdobyć przydatną wiedzę i umiejętności? Wystarczy komputer z dostępem do Internetu i założenie konta – w ten sposób niemal każdy może wziąć udział w jednym ze szkoleń online w ramach Internetowych Rewolucji Google, przeznaczonych dla firm i prywatnych użytkowników, którzy chcą inwestować w swój rozwój i karierę. To też świetne rozwiązanie dla studenta lub ucznia, który wiąże swoją przyszłość z marketingiem.

Internetowe Rewolucje Google to seria kursów, które mogą pomóc w zdobyciu wiedzy z zakresu marketingu internetowego, rozwoju kariery, danych oraz technologii. Wszystko odbywa się za pomocą platformy e-learningowej, a kurs jest całkowicie bezpłatny.

Czym są Internetowe Rewolucje?

Google Internetowe Rewolucje to zbiór materiałów edukacyjnych dotyczących marketingu internetowego. Mają one formę bezpłatnych kursów online, które są podzielone na kategorie według poziomów, tematyki oraz czasu trwania. Trudność kursów określają trzy stopnie: dla początkujących, średni i zaawansowany. Moduły składają się z solidnej dawki wiedzy, praktycznych ćwiczeń oraz przykładów zastosowania zagadnień omawianych podczas szkolenia online. Kto może wziąć udział w Internetowych Rewolucjach? Każdy! A to w jaki sposób wykorzystasz zdobytą wiedzę, zależy tylko od Ciebie. Lekcje zostały przygotowane przez specjalistów Google we współpracy z jednostkami edukacyjnymi oraz instytucjami partnerskimi, na przykład FutureLearn i OpenClassrooms, które, działając z uniwersytetami na całym świecie, udostępniają kursy online.

Jak wyglądają szkolenia online Google Internetowe Rewolucje? Nauka polega na oglądaniu krótkich lekcji (kilkuminutowych nagrań z transkrypcją), z których każda kończy się krótkim quizem, jaki trzeba zaliczyć, by móc przejść do następnego tematu. 

Kursy Google – spora dawka wiedzy zupełnie za darmo!

Uczestnictwo, zarówno w kursie “Podstawy marketingu internetowego”, jak i innych szkoleniach dostępnych na platformie, jest bezpłatne. Czym się różni darmowy kurs o marketingu od pozostałych? Szkolenie “Podstawy marketingu internetowego” otrzymało akredytację Związku Pracodawców Branży Internetowej (IAB). Jest to najbardziej obszerny bezpłatny kurs online dostępny na platformie, który kończy się uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego umiejętności.

Uczestnicy kursów mogą też zdobyć inne certyfikaty – jednak po ukończeniu darmowych lekcji certyfikat jest płatny. Osoby, które po prostu chcą nauczyć się czegoś nowego mogą ukończyć szkolenie bez opłat i bez zaświadczenia – to wciąż bardzo dobra okazja, z której warto skorzystać! Po ukończeniu kursu i teście końcowym użytkownik otrzymuje cyfrową odznakę z serwisu openbadges.org.

Kurs “Podstawy marketingu internetowego”

Najbardziej obszernym kursem na platformie Google Internetowe Rewolucje jest bezpłatne szkolenie online z podstaw marketingu internetowego. Trwa ono około 40 godzin oraz zawiera 26 modułów. Wiedza przekazywana w kursie, może nauczyć uczestnika jak:

  • zaistnieć w Internecie,
  • stworzyć skuteczną witrynę internetową dla swojej marki,
  • ułatwić innym znalezienie danej firmy w Internecie,
  • przygotować strategię biznesu online,
  • docierać do większej liczby lokalnych użytkowników w social mediach oraz tych korzystających z urządzeń mobilnych,
  • docierać do większej liczby klientów dzięki efektywnym kampaniom reklamowym Google Ads,
  • wykorzystać SEO do rozwoju marki,
  • stosować marketing treści,
  • analizować ruch w Internecie,
  • oferować oraz sprzedawać usługi i produkty w Internecie,
  • zaistnieć na lokalnym rynku,
  • wprowadzić firmę na rynek ogólnoświatowy.

Po każdej z lekcji należy rozwiązać krótki quiz, aby móc przejść do kolejnej. Wszystkie moduły kursu z marketingu Google Internetowe Rewolucje kończą się testem. Czas trwania kursu jest określony jako 40 godzin, lecz tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie. Jeśli posiadasz już jakąś wiedzę z tematyki marketingu internetowego, możesz pominąć oglądanie filmików i przystępować jedynie do testów wiedzy. Zalecane jest jednak osłuchanie się z wiedzą przekazywaną przez specjalistów Google.

Jakie zagadnienia są poruszane podczas kursu?

Podczas kursu Google Internetowe Rewolucje z podstaw marketingu internetowego zostaną Ci zaprezentowane zagadnienia związane z zasadami SEO (z ang. Search Engine Optimization) oraz z reklamą w Internecie. Internetowe Rewolucje są stale rozwijane, aby były zawsze dopasowane do aktualnych potrzeb przedsiębiorców oraz ciągle rosnących możliwości marketingu w Internecie.

W czasie kursu Google Internetowe Rewolucje uczestnik lepiej poznaje zagadnienia z zakresu marketingu internetowego oraz zdobywa przydatne na rynku umiejętności, takie jak:

  • obsługa Google Analytics i analityka danych, czyli zbieranie i przekształcanie danych w praktyczne informacje,
  • opracowanie strategii biznesowych, ustalanie i kontrolowanie celów, dopasowaniu ich do grupy odbiorców i monitoring wyników,
  • wykorzystywanie marketingu treści, polegające na kreowaniu świadomości marki i osiąganiu sukcesu przez tworzenie wartościowych materiałów tekstowych i nie tylko,
  • konstruowanie reklam w sieci reklamowej, ustalanie strategii, obszaru sieci reklamowej i grupy odbiorców reklam displayowych,
  • e-commerce i narzędzia oraz strategie, jakie są potrzebne do prowadzenia dobrego sklepu internetowego,
  • marketing e-mailowy, czyli podstawy wiedzy jak korzystać z testów A/B oraz śledzić odpowiedzi i tworzyć strony docelowe,
  • marketing lokalny – przyciąganie klientów z lokalnego rynku i  zachęcanie ich do interakcji,
  • wiedza o SEM, czyli wykorzystanie Google Ads, dobieranie słów kluczowych i prowadzenie efektywnych kampanii reklamowych,
  • zastosowanie SEO, a więc poprawa wyników wyszukiwania i opracowanie optymalnego planu dla potrzeb SEO,
  • wykorzystanie mediów społecznościowych do promocji i sprzedaży swoich produktów i usług,
  • wprowadzenie do swojego marketingu reklamy wideo,
  • optymalizacja stron internetowych pod kątem SXO przydatna do wyzwania: “jak z gościa zrobić stałego użytkownika i klienta”.

Certyfikat z Google Internetowe Rewolucje

Po zakończeniu szkolenia z marketingu internetowego istnieje możliwość uzyskania certyfikatu. Aby go otrzymać, należy zdać, na minimum 80%, test końcowy z zakresu całego kursu. Czy warto przystąpić do egzaminu końcowego? Zdecydowanie tak! Taki certyfikat będzie świetnym urozmaiceniem Twojego CV oraz profilu na LinkedIn. Jeżeli jednak nie uda Ci się zdać za pierwszym razem – nie przejmuj się. Pytania są dosyć podchwytliwe, dlatego Google daje możliwość wielokrotnego przystąpienia do testu.

Bezpłatny certyfikat wystawiają twórcy Google Internetowych Rewolucji – kursanci dostają go na maila w postaci pliku PDF. Dokument potwierdzający wiedzę z zakresu podstaw marketingu internetowego można wydrukować, jeśli potrzebujemy certyfikatu w wersji papierowej. Certyfikat jest też zawsze dostępny z poziomu panelu zalogowanego uczestnika Google Internetowych Rewolucji.

Internetowe Rewolucje – dla kogo?

Darmowy kurs z możliwością uzyskania certyfikatu? Brzmi idealnie. Google nie określił żadnych wytycznych, kto może przystąpić do kursu, więc może to być każdy – zarówno początkujący student, jak i właściciel dużej firmy. Internetowe Rewolucje są dla Ciebie, jeśli:

  • pracujesz lub planujesz pracować w branży związanej z marketingiem internetowym;
  • rozpoczynasz przygodę z e-commerce;
  • posiadasz własną firmę i chciałbyś zacząć osiągać jak najlepsze wyniki, wykorzystując możliwości Internetu;
  • chcesz podnieść swoje kompetencje;
  • jesteś zainteresowany wiedzą przekazywaną przez specjalistów Google, zaprezentowaną w przyjemnej dla oka platformie e-learningowej.

Certyfikat z podstaw marketingu internetowego to wartościowy punkt w CV oraz na portalach dla profesjonalistów, dla osób poszukujących pracy i możliwości awansu. Jedyna inwestycja to czas, który trzeba przeznaczyć na kolejne lekcje i testy.

Jak zapisać się do Internetowych Rewolucji?

Aby przystąpić do kursu z marketingu internetowego, należy zalogować się na stronie www Internetowych Rewolucji: https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje. Na początku należy podać swoje imię oraz nazwisko, aby po zakończeniu szkolenia uzyskać imienny certyfikat. Platforma jest responsywna, co oznacza, że można z niej korzystać na różnych urządzeniach: laptopach, komputerach stacjonarnych, tabletach czy smartfonach. Szkolenia z Internetowych Rewolucji są dostępne jedynie w wersji online.

Internetowe Rewolucje – dlaczego warto wziąć udział?

Udział w szkoleniu jest doskonałą okazją do polepszenia swoich umiejętności z zakresu marketingu internetowego. Wiedza zaprezentowana podczas kursu pochodzi prosto od specjalistów Google, czołowych ekspertów w tej dziedzinie. Podczas szkoleń zapoznasz się z podstawami kreowania wizerunku w Internecie oraz poznasz techniki usprawniania kontaktu z klientami za pomocą najbardziej popularnych kanałów. Zdobytą wiedzę będziesz mógł wprowadzić w życie, stosując nowe rozwiązania dotyczące prowadzenia firmowych kanałów w social mediach.

Internetowe Rewolucje Google – opinie

Platforma zbiera bardzo dużo pozytywnych opinii, a jako jeden z największych plusów kursu online z Podstaw marketingu internetowego w ramach Internetowych Rewolucji Google jest certyfikat, który otrzymuje się za darmo. Ale czy każdy uczestnik będzie tak samo usatysfakcjonowany? Zebraliśmy najważniejsze, naszym zdaniem, zalety i słabości programu.

Zalety kursu z podstaw marketingu Internetowych Rewolucji:

  • bezpłatny dostęp do kursu;
  • możliwość uzyskania certyfikatu;
  • każdy może przystąpić (bez względu na wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, itp.);
  • szeroka i ciekawa tematyka kursu;
  • akredytacja certyfikatu od IAB;
  • wartościowy dodatek do CV;
  • możliwość nauki o każdej porze dnia i nocy;
  • transkrypcja podczas filmików.

Wady kursu z podstaw marketingu Internetowych Rewolucji:

  • kurs jest przygotowany głównie dla początkujących i nie nauczy niczego nowego osób z doświadczeniem;
  • nie ma możliwości pobrania materiałów w formie pdf;
  • brak możliwości nauki bez dostępu do Internetu (offline).

Nie tylko podstawy marketingu internetowego!

Inne kursy w ramach Internetowych Rewolucji Google nie kończą się uzyskaniem certyfikatu, ale to nie znaczy, że nie warto z nich skorzystać. Na platformie dostępne są szkolenia z różnych kategorii, a wśród nich przykładowe tematy kursów.

  • Kategoria marketing internetowy:
    • Zaprezentuj swoją firmę w Internecie,
    • Promuj firmę za pomocą treści,
    • Poznaj potrzeby klientów i ich zachowanie online,
    • Reklama Google Ads w sieci wyszukiwania,
    • Ulepszanie i ochrona kampanii online,
    • Reklamy produktowe;
  • Kategoria rozwój kariery:
    • Zdobywaj zaufanie klientów dzięki autopromocji,
    • Zwiększ wydajność w pracy,
    • Komunikacja w biznesie,
    • Przedstawianie pomysłów w formie opowieści lub projektu.
  • Kategoria dane:
    • Zapoznaj się z podstawami kodowania,
    • Zwiększ bezpieczeństwo swojej firmy w Internecie,
    • Wykonywanie podstawowych zadań związanych z infrastrukturą w Google Cloud.

Dodatkowo platforma Internetowych Rewolucji Google proponuje przydatne narzędzia online, które będą pomocne w promowaniu marki – na przykład w zakresie obecności w Internecie, marketingu i reklamy, analityki czy e-commerce – oraz forum dla użytkowników – przestrzeń do zadawania pytań, wymiany opinii i budowania relacji. To wszystko dostępne online i za darmo!