Google Search Console – co warto wiedzieć o tym narzędziu?

Każdy specjalista SEO, webmaster i marketingowiec ma do dyspozycji to potężne narzędzie. Można powiedzieć, że jego obsługa jest punktem obowiązkowym w zawodzie, ponieważ bez niego niewykonywalna jest skuteczna optymalizacja witryn internetowych. Tym narzędziem jest Google Search Console. Co powinieneś o nim wiedzieć? Jak wykorzystać narzędzie w codziennej pracy? Na te pytania odpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Czym jest Google Search Console?

Google Search Console to bezpłatna usługa udostępniana przez Google w celu zarządzania funkcją wyszukiwania twojej witryny. Konsola wyszukiwania to zbiór raportów i narzędzi, które pomagają w korygowaniu błędów występujących w witrynie, a także w opracowywaniu strategii optymalizacji. Funkcje dostępne w narzędziu dotyczą wyglądu witryny w wyszukiwarce, ruchu, aktualizacji stanu technicznego czy danych indeksowania i stanu bezpieczeństwa witryny. Dlaczego warto korzystać z tego narzędzia?

  • aby śledzić postępy content marketingu;
  • żeby wiedzieć, jaka jest wydajność SEO witryny;
  • po to, by uzyskiwać informacje na temat mobilności strony;
  • w celu zintegrowania narzędzia z Google Analytics.

Śledź postępy content marketingu

W raportach dotyczących słów kluczowych masz możliwość sprawdzenia najczęściej wyszukiwanych fraz dla swojej witryny. Jest to świetna wskazówka, którą możesz wykorzystać do oceny postępu twoich działań w zakresie content marketingu. Możesz porównać listę z własnym zestawem słów kluczowych – może właśnie naszedł czas, aby je zaktualizować i odpowiednio dostosować do użytkowników?

Zmierz skuteczność SEO

Google Search Console to miejsce, w którym możesz dowiedzieć się, jak często twoja witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania. Możesz zaobserwować, jak zmienia się ruch w wyszukiwarce, skąd pochodzi i w jakim czasie oraz które zapytania powodują wyświetlanie witryny. To narzędzie daje marketerom łatwy sposób na ocenę skuteczności pozycjonowania i weryfikację strategii, jeśli zajdzie taka potrzeba. Rozumiejąc, które zapytania i podstrony uzyskują największa liczbę kliknięć, możesz skoncentrować swoje wysiłki na tym, co już działa i wyzwala ruch.

Sprawdź, czy witryna jest mobile-friendly

W 2015 roku Google zadebiutowało aktualizacją mobile-friendly. Była to zachęta dla webmasterów, aby optymalizowali swoje witryny dla urządzeń mobilnych. Niestety, nadal wiele stron internetowych nieprawidłowo wyświetla się użytkownikom na smartfonach i tabletach, powodując utratę zainteresowania i wyjście z takiej witryny. Aby śledzić użyteczność witryny na telefonach komórkowych, sprawdź raport Google Mobile Console. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się o problemach wpływających na twoją witrynę i rozpocząć dostosowanie jej do urządzeń mobilnych.

To tylko niektóre z wszystkich możliwych funkcji Google Search Console. Zalet wynikających z korzystania z tego narzędzia jest znacznie więcej, jednak na początkowym etapie pracy z nim te powyższe będą wystarczające. Pamiętaj, że narzędzia takie jak to mają za zadanie dostarczyć ci jak największą ilość informacji, a wszystko po to, abyś uzyskiwał jeszcze wyższy poziom swojej strony, pozyskiwał wartościowe konwersje i potencjalnych klientów.

Grupa Midero specjalizuje się w obsłudze optymalizacji witryn pod kątem SEO. Jednym z narzędzi, z którego korzystamy jest właśnie Google Search Console.