Planujesz skorzystać z usług pozycjonerskich? Zastanawiasz się jak szybko możesz spodziewać się efektów? Interesuje Cię, jak długo się będą utrzymywać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście. W dużym skrócie przedstawimy, na czym polega praca pozycjonerów i rozprawimy się z kilkoma najczęściej powtarzanymi mitami dotyczącymi branży SEO.
SEO – co to jest?
Czym jest SEO, co to właściwie znaczy? Są to wszystkie działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Istnieją określone zasady SEO, czyli zestaw dobrych i złych praktyk (tzw. White Hat SEO i Black Hat SEO). Od zapoznania się z nimi powinien zacząć każdy, kto chce dowiedzieć się, czym jest SEO i jak je wykorzystać w rozwoju własnego biznesu.
Optymalizacja SEO
Działania SEO przygotowują stronę internetową do tego, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Polegają one zarówno na odpowiednim opracowaniu tekstów umieszczanych w witrynie, jak i sprawdzanie funkcjonowania strony pod kątem technicznym. Zmniejszenie objętości kodu strony, ustawienie właściwej hierarchii nagłówków oraz metadanych, a także pełne wykorzystanie potencjału linków wewnętrznych – to zestaw standardowych działań ukierunkowanych na poprawę indeksacji witryny przez roboty sieciowe. Dbałość o content nie ogranicza się do przygotowania tekstów zawierających frazy kluczowe. Bardzo istotną rzeczą jest regularna aktualizacja treści dostępnych na stronie np. w formie artykułów publikowanych cyklicznie na firmowym blogu.
W kampaniach SEO pod uwagę trzeba brać zmieniające się algorytmy, które coraz większy nacisk kładą na dostosowanie stron do potrzeb odbiorców. Dobrym tego przykładem jest algorytm Google’s Helpful Content Update, wprowadzony niedawno przez największą wyszukiwarkę na świecie. Jak przyznają jego twórcy, celem stworzenia tego algorytmu jest premiowanie treści tworzonej “przez ludzi dla ludzi”. Specjaliści od SEO, którzy są na bieżąco z branżowymi nowinkami, doskonale wiedzą, że algorytm jednak zmiennym jest. W niedalekiej przyszłości najprawdopodobniej zajdą kolejne modyfikacje w ocenie wartości stron internetowych. Z tego względu należy pozostać czujnym i za wszelką cenę unikać osiadania na laurach – usługi SEO, czyli pozycjonowanie strony www powinny zdecydowanie stać się stałą częścią standardowych działań w strategiach marketingowych firm.
On-site SEO – dlaczego jest tak istotne?
Pozycjonowanie strony internetowej w Google stanowi kluczowy czynnik w osiąganiu sukcesu w biznesach prowadzonych online. Oto cztery argumenty za poprawą SEO on-site, czyli czynności prowadzonych na Twojej stronie www:
- Polepszenie osiąganych wyników: pozycjonowanie stron w Google sprawia, że witryny osiągają wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Tym samym rośnie szansa na zwiększenie ruchu organicznego i liczby odwiedzających.
- Lepsza widoczność: optymalizacja SEO pomaga w poprawie widoczności witryny w wynikach, co sprzyja wzrostowi konwersji.
- Budowanie autorytetu: witryny o dobrze zoptymalizowanym SEO są bardziej wiarygodne dla wyszukiwarek, a tym samym dla użytkowników. Odpowiednie rozmieszczenie informacji, publikacja wartościowych treści oraz intuicyjna nawigacja poprawiają wizerunek całej marki.
- Konkurencyjność na rynku: konkurencja w sieci rośnie. Jeśli Twoi rywale inwestują w optymalizację stron SEO, ich wyniki stają się coraz lepsze, przez co możesz stracić wielu potencjalnych klientów. Troszcząc się o SEO na swojej witrynie, nie dajesz się wyprzedzić.
Co to jest content marketing?
W rozwijaniu długofalowej strategii w zakresie pozycjonowania strony lub sklepu internetowego ogromną pomocą jest współpraca z doświadczoną agencją zajmującą się tworzeniem contentu, czyli treści witryny. Oto kilka powodów, dla których warto rozważyć taką decyzję:
- Możliwość korzystania z eksperckiej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. Agencje mają dostęp do aktualnych informacji i dysponują wiedzą odnoszącą się do zalecanych praktyk w zakresie content marketingu, przynoszących oczekiwane efekty podczas pozycjonowania stron SEO.
- Dostęp do specjalistycznych narzędzi i technologii. Tego typu przedsiębiorstwa korzystają z zaawansowanych narzędzi i technologii, które umożliwiają efektywną optymalizację treści pod kątem SEO. Pozwala to między innymi na dobór odpowiednich słów kluczowych, co w efekcie da skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych czy innych stron www.
- Stałe monitorowanie. Specjaliści w branży SEO śledzą trendy, zmiany w algorytmach wyszukiwarek i testują możliwości optymalizacji strony pod SEO. Daje to szansę wprowadzania takich zmian, dzięki którym strona pozostaje konkurencyjna.
- Pomoc w osiąganiu celów. Agencje SEO są zorientowane na wyniki. Dzięki współpracy z nimi zyskuje się szansę na to, aby zbudować strategię optymalizacji, która jest zgodna z wytyczonymi celami biznesowymi. Taka firma pomaga opracować plan działań, monitorować postępy i tworzyć treści pod SEO po to, by osiągnąć zamierzone rezultaty.
Dobór słów kluczowych
Osoby, które wiedzą, co to znaczy efektywne pozycjonowanie, zaczynają zlecenie od przyjrzenia się słowom kluczowym. Analiza najlepszych kilkunastu/kilkudziesięciu słów kluczowych powinna być przeprowadzana regularnie, najlepiej razem z rozwojem witryny. Dotyczy to w szczególności takich zmian jak wprowadzenie nowych produktów do sklepu, dodanie podstron, zmiana dotychczasowej strategii lub rozpoczęcie kampanii marketingowej z wykorzystaniem nowego kanału w sieci. Dobór słów kluczowych do SEO jest przeprowadzany nie tylko w trakcie pozycjonowania, ale również podczas audytu.
Współpraca z agencją marketingu internetowego rozpoczyna się właśnie od doboru fraz (kluczowych oraz long-taili, czyli bardziej szczegółowych fraz nastawionych na dotarcie do świadomego użytkownika). Specjaliści SEO wybierają je za pomocą dedykowanych narzędzi pozwalających określić ich popularność wśród internautów (frekwencję wyszukiwania w przeciągu ostatnich miesięcy). Powinny być one spójne z ofertą klienta i prowadzić do realizacji zamierzonych celów w postaci np. zwiększenia ruchu w e-sklepie czy generowania leadów sprzedażowych. W związku z szybko zmieniającymi się trendami i nawykami internautów, ustalona na początku współpracy lista fraz powinna być systematycznie modyfikowana. Decyzja o eliminacji pewnych fraz i zastąpieniu ich hasłami o większym potencjale nie może się jednak opierać na przeczuciu, lecz musi być wynikiem analiz danych i statystyk gromadzonych przy pomocy narzędzi Google, takich jak na przykład Google Analytics czy Google Search Console.
Techniczne SEO
Pozycjonowanie SEO od strony technicznej obejmuje działania mające na celu poprawę funkcjonowania strony, czyli m.in. czas jej ładowania się czy poprawne wyświetlanie się mediów. Wdrożenie certyfikatu SSL i wyczyszczenie kodu strony ze zbędnych i nieaktualnych linijek to również krok do technicznej poprawy SEO strony.
Audyt strony internetowej
Dzięki audytowi strony internetowej firma dowiaduje się, co należy poprawić, aby strona zyskała wyższy wynik w wynikach wyszukiwania. Agencja dokonująca analizy może również przejąć zadania związane z pozycjonowaniem strony lub sklepu internetowego, a także analizą danych, monitorowaniem konkurencji i wprowadzaniem odpowiednich zmian. W tym czasie klient może spokojnie przeznaczyć czas na rozwijanie firmy.
Off-site SEO
Mianem off-site SEO określa się wszystkie czynniki, które wpływają na popularność witryny, jednak znajdują się niejako poza nią. SEO off-site uwzględnia między innymi pozyskiwanie wartościowych linków.
Linkbuilding
SEO linkbuilding wymaga dbałości o regularne wykonywanie pewnych działań. Dotyczy to w szczególności wszelkich aktualizacji, w tym dodawania nowych podstron. Dobry pozycjoner pamięta o równowadze, czyli równomiernym linkowaniu wszystkich obszarów na stronie, a także o umiarze, aby intensywność linkowania nie została uznana za działalność spamera. Stara się również pozyskiwać głównie linki organiczne, które pozytywnie wpływają na optymalizację strony internetowej.
Postaw na SEO on-site i off-site z Midero!
Zarówno działania SEO on-site, jak i off-site pomogą w skutecznym podwyższeniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Są to elementy, które jak najbardziej warto połączyć dla uzyskania jeszcze lepszych efektów. Jeśli chcesz mieć pewność co do tego, że pozycjonowanie Twojej strony internetowej jest prowadzone w sposób kompleksowy i zaplanowany, a nad wszystkimi działaniami czuwa zespół ekspertów – polecamy skorzystanie z naszych usług. O wysokiej jakości obsługi świadczy grono naszych zadowolonych klientów. Zachęcamy do skontaktowania się z naszymi pracownikami w celu uzyskania szczegółów dotyczących współpracy. W Midero zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych dla klientów z Krakowa i nie tylko!
Jak długo trwa pozycjonowanie?
Już wiesz, czemu skuteczne pozycjonowanie jest istotne, kiedy prowadzisz biznes i chcesz być widoczny w Internecie. Dbałość o wymogi SEO stanowi proces przynoszący korzyści w długoterminowej perspektywie. Wymaga stałego monitorowania, analizy i wprowadzania ewentualnych zmian w stosowanej strategii. W miarę jak witryna rozwija się, a konkurencja ewoluuje, konieczne jest dostosowanie się do nowych zaleceń i trendów w wyszukiwarkach. Dlatego właśnie pozycjonowanie należy rozpatrywać w kategoriach procesu, a nie jednorazowej optymalizacji. Trzeba pamiętać, że na jego efektywność wpływa całe spektrum rozmaitych czynników, które same w sobie ulegają ciągłym modyfikacjom – zarówno przez zmiany w algorytmach, jak i nawykach konsumenckich.