Internet w zasadzie coraz mniej zaskakuje swoich użytkowników. Oferowane przez niego możliwości na początku są nowością, lecz w krótkim czasie zamieniają się w normę. Nie inaczej jest z konfiguratorami produktów, czyli narzędziami pozwalającymi dopasowywać artykuły i usługi do własnych gustów. Korzystamy z nich wtedy, gdy wybieramy kolor zasłon, dobieramy dodatkowe funkcje samochodu lub komponujemy autorską pizzę.
Chcesz sprzedawać? Pozwól na konfigurację
Przewagą reklamy internetowej nad zwykłą reklamą jest przede wszystkim możliwość jej spersonalizowania. Zanim internauta kliknie w link prowadzący go do danej strony, mechanizmy Google Ads doskonale “wiedzą”, jaką reklamę wyświetlić. Klienci cenią sobie personalizację reklamy w życiu realnym. Doskonale widać to na przykładzie prezentów firmowych. Im lepiej są one dopasowane do odbiorcy, tym większe szanse na to, że skusi się on na produkt lub usługę. Konfiguratory produktów pozwalają pójść o krok dalej, dając kupującemu jeszcze większe poczucie wyjątkowości. Mocniej angażuje się on w proces zakupu i więcej o nim myśli. Artykuł przestaje być jednym z wielu takich samych wyrobów, a staje się towarem na miarę i na potrzeby tego, kto w końcu za niego płaci. Finalizacja transakcji czeka tuż za rogiem.
Konfiguratory produktów, czyli nie tylko wygląd się liczy
Myli się ten, kto uważa, że konfigurator służy jedynie do tego, aby dopasować produkt pod względem wizualnym. Lista korzyści płynących z wdrożenia takiego rozwiązania jest naprawdę obszerna. Oto jedynie najważniejsze z nich:
- Automatyzacja procesu sprzedaży, ważna z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw, których liczba pracowników jest ograniczona. Konfigurator produktu pozwoli uniknąć zbędnych pytań ze strony klienta w zakresie właściwości produktu czy możliwości wprowadzania modyfikacji.
- Rozsądne zarządzanie magazynem. Konfigurator produktu działa niczym tarcza ochronna, dzięki której w magazynie nie pojawiają się już więcej produkty, które “nie chcą się sprzedać”. Koniec z kosztownym marnotrawstwem i nieporządkiem.
- Ograniczenie błędu ludzkiego, a przynajmniej tego po stronie pracowników sklepu. Konfigurator pozwoli zamawiającemu dobrać każdy detal wybieranego produktu. Dzięki temu można znacząco ograniczyć liczbę nieuzasadnionych zwrotów i reklamacji.
- Szybka reakcja na nowości. Wśród określonej grupy odbiorców zaczyna dominować jeden trend? Warto skorzystać z okazji – wprowadzić kilka modyfikacji w konfiguratorze, a potem czekać na reakcję kupujących.
- Twarde uargumentowanie ceny. Niekiedy klienci nie wiedzą, z czego wynika cena finalna produktu. Konfigurator produktu pokaże im, ile tak naprawdę kosztują dodatkowe udogodnienia. Jest to szczególnie widoczne w przypadku kosztownych wyrobów, takich jak samochody lub meble. Możliwość konfiguracji ceny ze względu na poszczególne właściwości artykułu sprawia również, że staje się on bardziej dostępny. Odbiorcy o ograniczonym budżecie i tak dokonają zakupu, lecz po prostu zrezygnują z dodatkowych opcji.
Jakie branże w szczególności skorzystają na konfiguratorze produktu?
Konfiguratory są wdrażane przez przedsiębiorstwa, które dbają o klienta i chcą zapewnić mu taki sam, a nawet większy wybór niż w tradycyjnym sklepie. Dotyczy to zatem marek produkujących ubrania, obuwie, samochody, meble, wyposażenie wnętrz, gadżety i upominki okazjonalne. Na konfiguratory decyduje się także rosnące grono przedsiębiorstw usługowych. Należy do nich między innymi najbardziej znana, żółto-czerwona marka fast-foodów, w której klienci mogą zamówić kanapkę ze swoimi ulubionymi dodatkami. Efekt? Ich produkty stały się jeszcze bardziej uzależniające! Jeśli nie jesteś przekonany co do tego, czy Twoja firma rzeczywiście skorzysta na wprowadzeniu konfiguratora produktów, skontaktuj się z nami. Stworzymy indywidualnie opracowaną listę korzyści, a każdy punkt wspólnie przedyskutujemy.
O czym pamiętać przy tworzeniu konfiguratora produktów?
Doskonale wiemy, na co zwracać uwagę podczas projektowania konfiguratora produktów. Dzięki temu jesteśmy w stanie wykorzystać pełne możliwości tego narzędzia. Interesują nas trzy czynniki:
- funkcjonalność proponowanych rozwiązań, aby jak najlepiej odpowiadały one oczekiwaniom klientów;
- możliwość dobierania wielu opcji w zakresie jednego produktu;
- pokazanie jak największej liczby szczegółów, w czym pomaga stworzenie modelu 3D.
Jak to robimy? Zapraszamy do kontaktu!
Jeśli chcesz wprowadzić na swojej stronie konfigurator produktu, który przyniesie rzeczywiste korzyści, nasza agencja ma w tym zakresie wieloletnie doświadczenie. Od lat pomagamy klientom, którzy chcą przejść transformację cyfrową z sukcesem. Mogą oni liczyć na nasze wsparcie na każdym etapie wdrażania danego rozwiązania, zaczynając od indywidualnego projektu, a kończąc na jego dokładnym przetestowaniu. Zachęcamy przedsiębiorców do zapoznania się również z innymi usługami w naszej ofercie.