Na czym polega śledzenie konwersji w Google Ads?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz dużą czy małą firmę lub też zajmujesz się zarządzaniem kampaniami reklamowymi, priorytetem powinno być dla ciebie to, aby wiedzieć, na czym polega śledzenie konwersji Google Ads. Dlaczego? Ponieważ kliknięcia informują jedynie, ile osób kliknęło twoją reklamę, a nie ile osób zareagowało na nią, gdy znalazły się w twojej witrynie. Zapraszamy do lektury naszego artykułu, w którym szerzej mówimy o tym, czym jest konwersja, dlaczego różni się od kliknięć oraz w jaki sposób wiedza na jej temat wpływa na rozwój firmy.

Liczba kliknięć a konwersje – na czym polega różnica?

Kliknięcia mogą wiele powiedzieć o reklamie, ale istnieje zasadnicza różnica między liczbą kliknięć i konwersji, które otrzymuje dana reklama. To jak różnica między kimś, kto wchodzi do twojego sklepu, ale wychodzi bez zakupu. Nawet w przypadku Google Ads dzieje się to częściej niż myślisz, a umiejętność oceny różnicy między tymi dwoma danymi jest bardzo ważna. Aby śledzić konwersje, należy zainstalować odpowiedni kod w witrynie.

Najbardziej oczywistą konwersją jest zakup produktu, ale twoja firma może również potrzebować zidentyfikować dodatkowe konwersje dla osób znajdujących się na różnych etapach podróży klienta. Może być to więc zapis do newslettera, wysłanie zapytania do firmy poprzez formularz kontaktowy lub wykonanie telefonu.

Na czym polega śledzenie konwersji w Google Ads?

Kod śledzenia konwersji Google Ads to mały fragment kodu, który instaluje się na stronach swojej witryny. Kod ten zostanie uruchomiony, gdy użytkownicy klikną w kampanię Ads, a następnie odwiedzą określone strony (lub wykonają konkretną akcję np. kliknięcie w numer telefonu), aby uruchomić moduł do śledzenia konwersji.

Jeśli chcesz na przykład śledzić sprzedaż w swoim sklepie internetowym, należy umieścić konkretny fragment kodu na stronie „Dziękujemy za złożenie zamówienia” w swojej witrynie. Podobnie, jeśli chcesz śledzić zapis do newslettera, kody śledzenia należy umieścić na stronach potwierdzających te działania.

Powody, dla których warto śledzić konwersje już teraz

Uzyskujesz wgląd w to, co działa, a co nie. Mierząc konwersję, możesz zobaczyć, które kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe, reklamy i strony docelowe uzyskują najwięcej konwersji. Dzięki temu możesz stopniowo wprowadzić zmiany i obserwować wyniki.

Zdobywasz więcej klientów. Gdy zaczniesz uzyskiwać dane konwersji, będziesz w stanie lepiej zrozumieć, jakie zmiany musisz wprowadzić w przypadku nieskutecznych słów kluczowych, reklam i działań, które były podejmowane dotychczas.

Poprawiasz wyniki zwrotu z inwestycji. Kliknięcia nie są cenne, jeśli nie powodują konwersji. Śledź konwersje, aby zmniejszyć zmarnowane wydatki, zyskać więcej jakościowych kliknięć i poprawić zwrot z inwestycji.

Masz możliwość eksperymentowania i rozwoju. Po wdrożeniu śledzenia konwersji będziesz mógł eksperymentować z dodatkowymi funkcjami w Google Ads, takimi jak rozszerzenia reklam, kampanie remarketingowe czy reklamy z listą produktów. Przetestuj je, aby znaleźć dodatkowe sposoby na uzyskanie jeszcze większej liczby konwersji i rozwijaj swoją firmę.

Jeżeli zależy ci na prawidłowym śledzeniu konwersji, a tym samym rozwinięciu swojej sprzedaży i docieraniu do odpowiedniej grupy docelowej – skontaktuj się z nami. Wieloletnie doświadczenie zdobywaliśmy prowadząc kampanie Google Ads oraz kampanie SEO i content marketingowe, poszerzające sprzedaż naszych klientów. Dodatkowo możesz skorzystać z naszych usług za pomocą finansowania ze środków Unijnych, o czym możesz przeczytać na naszej stronie. Zapraszamy do współpracy!