Categories
Marketing

Regulamin Facebooka precyzuje zasady korzystania z serwisu. Jednak, jak powszechnie wiadomo, lektura regulaminów nie należy do ulubionych czynności internautów. Aby uwolnić Was od tego przykrego obowiązku, przygotowaliśmy dla Was listę najważniejszych reguł. Błędy bądź też mniej lub bardziej świadome uchybienia, zdarzają się nawet doświadczonym administratorom – sprawdźcie jak jest w Waszym przypadku!

Nazwa fanpage’a

Już na etapie założenia strony i wyboru nazwy profilu Facebook nakłada na nas pewne ograniczenia. Lista obostrzeń jest dość obszerna. Nazwa nie może wprowadzać użytkowników w błąd, nie może zawierać słów obraźliwych, ani też składać się wyłącznie z dużych liter (chyba, że mamy do czynienia ze skrótowcem). Ponadto zakwestionowane mogą zostać zbyt długie nazwy, ponieważ – jak możemy przeczytać w Regulaminie – miejscem właściwym dla rozwinięcia opisu jest sekcja Informacje. Powinniśmy także powstrzymać się od dodawania w nazwie profilu sformułowań typu “strona oficjalna”, przy czym należy od razu zaznaczyć, że zasada ta bywa często łamana, a Facebook nie podchodzi do niej bardzo restrykcyjnie. W grę wchodzą tutaj względy praktyczne – w przypadku znanych sportowców lub celebrytów na Facebooku istnieje często kilkanaście profili tej samej osoby prowadzonej przez fanów, dodanie określenia “strona oficjalna” jest wówczas logicznym posunięciem, pozwalającym zainteresowanym szybciej trafić na właściwy fanpage.

Cover photo

W ostatnich latach Facebook wyraźnie złagodził obostrzenia dotyczące cover photo, ograniczając je do niezbędnego minimum. Jeszcze kilka lat temu niedozwolone było używanie na zdjęciu w tle tzw. Call to Action (typu: “Kup dziś”), zamieszczanie cen produktów czy informacji o promocjach. Obecnie musimy jedynie pamiętać, by treści użyte w ramach cover photo nie wprowadzały użytkowników w błąd i nie dotyczyły produktów, marek czy sponsorów zewnętrznych.

Organizacja konkursów

Konkursy są świetnym sposobem na angażowanie użytkowników i budowanie aktywności wokół profilu. Jednocześnie są też obszarem, w którym najczęściej dochodzi do łamania postanowień Regulaminu. Jakie działania znajdują się na czarnej liście? Zabronione jest wykorzystywanie prywatnych osi czasu i połączeń ze znajomymi. Tym samym można jedynie zachęcać do oznaczania znajomych czy udostępnienia postu na swojej osi czasu, ale nie można od tego uzależniać prawa do wzięcia udziału w konkursie. Każdorazowo przed ogłoszeniem konkursu na profilu powinniśmy przygotować i udostępnić regulamin oraz dobrze zastanowić się nad jego formą, ponieważ niektóre typy promocji, jak np. gry losowe, wymagają uprzedniego uzyskania zgody od Izby Celnej.