Categories
Brak kategorii

Za każdym razem, gdy korzystasz z Internetu, używasz smartfona lub publikujesz posty w mediach społecznościowych, generujesz dane. Oczekuje się, że do 2025 r. ilość danych generowanych na całym świecie wzrośnie do 163 zettabajtów, co stanowi dziesięciokrotny wzrost w stosunku do 2016 r. Ten wzrost sprawia, że jeszcze bardziej istotne staje się, aby firmy korzystały z tych danych w celu zachowania konkurencyjności. Ale jak wykorzystać tak duże zbiory do tworzenia profilu konsumenta i rozwoju własnej firmy? Dzisiaj właśnie o tym w naszym artykule.

Poznawanie wartości klienta

Dane dotyczące sprzedaży i marketingu – informacje, które prawdopodobnie już przechowujesz – mogą wiele powiedzieć o twoich klientach. Big Data natomiast dostarczają cennych danych analitycznych – jednak informacje muszą być wyselekcjonowane i uporządkowane, aby zapewnić możliwość właściwego odczytu.

Ponieważ marketing polega na dotarciu do właściwych klientów we właściwym czasie, Big Data można wykorzystać do przewidywania zakupów, analizowania zachowań klientów i lepszego zrozumienia osób kupujących twój produkt.

Personalizacja klienta – dlaczego jej potrzebujesz?

Personalizacja klientów to nadanie cech, które reprezentują różne segmenty bazy twoich odbiorców. Zrozumienie segmentacji klientów może być pomocne w kierowaniu wiadomości marketingowych i kampanii reklamowych. Segmenty te zawierają szczegółowe informacje, takie jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • pochodzenie,
  • rodzina i stan cywilny,
  • status zatrudnienia,
  • poziom przychodów,
  • styl życia,
  • zainteresowania wpływające na decyzje zakupowe,
  • zachowania w przeszłości,
  • powód, dla którego klient współpracuje z twoją firmą.

Wiedza o tym, kim są twoi obecni i przyszli klienci, pozwala opracowywać bardziej spersonalizowane kampanie marketingowe ukierunkowane na klientów, dostosowane do konkretnych potrzeb i cech nabywców.

Poprawa jakości obsługi klienta

Równolegle ze znajomością klientów i kierowaniem do nich odpowiednich komunikatów, zmianie ulega również poziom obsługi klienta. Big Data pozwala gromadzić w czasie rzeczywistym informacje o zachowaniach, preferencjach i reakcjach klientów w celu lepszego zaspokojenia ich potrzeb. Takie informacje pozwalają identyfikować wzorce i ulepszać to, co oferujesz. W taki sposób działają np. Netflix, Spotify czy Amazon, dopasowując do klientów osobiste sugestie filmów, muzyki lub produktów.

Big Data wymagają proaktywności

Big Data mają ogromny potencjał w zakresie rozwoju firmy, umożliwiając strategiczne ukierunkowanie bazy klientów i poprawę ich doświadczenia w zakresie interakcji z firmą. Jednak samo zbieranie danych nie wystarczy. Musisz aktywnie analizować dane pod kątem trendów i wzorców, a także stosować te informacje w praktyce.

Nie obawiaj się, że musisz robić to sam – Midero to zespół doświadczonych analityków, którzy są w stanie zmienić zebrane dane w wymierne marketingowe korzyści. Dodatkowo, decydując się na współpracę z nami, możesz skorzystać z dofinansowania ze środków Unijnych.