Artykuły sponsorowane to stosunkowo nowa forma reklamy w świecie content marketingu. Połączenie myśli redakcyjnej z reklamą rodzimą sprawiło, że artykuły sponsorowane dopiero niedawno zyskały na znaczeniu, jako taktyka godna pozyskiwania nowych klientów. Niektórzy jednak mają do tego typu promocji sceptyczne nastawienie. Bardzo często artykuł sponsorowany jest nafaszerowany mnóstwem oferowanych produktów, co sprawia, że cała treść redakcyjna traci na wartości. Brak branżowych standardów reklamowych, dezorientacja związana z definicjami i formami sponsorowanych treści, nieformalne metody przedstawiania produktów i niezbadane korzyści spowodowały, że wokół artykułów sponsorowanych pojawiła się mgiełka rozczarowania. Artykuł sponsorowany nie musi jednak odpychać czytelnika. Jak sprawić zatem, żeby treść sponsorowana stała się warta uwagi?
Prezentacja firmy – jak to zrobić bez nachalnej reklamy?
Potrzeba naprawdę dużego doświadczenia i zasobów, aby stworzyć dobrą sponsorowaną treść. Pisząc artykuł sponsorowany, nie należy pod żadnym pozorem wspominać o sprzedaży. Treść powinna skupić się przede wszystkim na meritum sprawy, przedstawiając fakty, stricte trzymając się głównego tematu. Artykuł sponsorowany ma za zadanie zaciekawić odbiorcę tematem, nie zasypując kolejną lawiną reklam. Treści artykułu powinny być unikatowe i wartościowe. Czytelnik po przeczytaniu tekstu powinien zyskać na jego lekturze, a nie żałować poświęconego czasu. Ponowne wykorzystywanie treści, np. blogowych, nie przyniesie prawdopodobnie żadnych korzyści. Również temat artykułu powinien być na tyle ciekawy, aby przyciągał odbiorców. Nie jest wskazanym umieszczanie w tytule sloganów reklamowych typu: „super okazja”, „promocja”.
Pisz językiem czytelnika
Treść powinna być napisana językiem czytelnika, bez używania specjalistycznego żargonu. Przed napisaniem artykułu zaczerpnij informacji, jakie teksty są najbardziej pożądane wśród odbiorców. Dobrze jest stworzyć artykuł, który określi zapytania, potrzeby i problemy klientów. Warto umieścić w treści odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym więcej osób trafi na lekturę bezpośrednio z wyszukiwarki. Sprawdzenie wcześniej najpopularniejszych fraz wyszukiwania pomoże dobrze zoptymalizować artykuł, co dodatkowo wzmocni jego pozycję w sieci.
Dobrze napisany tekst generuje ruch na stronie
Wyświetlenie logo firmy w pobliżu treści nie stanowi problemu, wręcz jest konieczne do tego, aby uświadomić odbiorców, że mają do czynienia z artykułem sponsorowanym. W tym przypadku nie jest to sprzedaż, a jedynie uczciwe informowanie czytelnika o celach powstania artykułu. Ważnym faktem jest również to, że logo firmy umieszczone obok tekstu może zwiększyć współczynnik klikalności na jej stronie nawet o 15%. Dzięki temu logo wygeneruje tak pożądany ruch bez bezpośredniej i nachalnej reklamy.