Nie jest niczym odkrywczym stwierdzenie, że wybór odpowiedniej strategii marketingowej ma ogromny wpływ na sukces biznesu online. Toteż coraz większa liczba świadomych przedsiębiorców staje przed dylematem: czy najpierw zainwestować w SEO (optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek), czy też rozpocząć płatne kampanie reklamowe w Google Ads? Docelowo chcieliby korzystać z obu tych rozwiązań, jednak nie są pewni, która usługa lepiej nada się na start. Moim zdaniem, kluczem do sukcesu jest rozpoczęcie od SEO i stworzenie odpowiednich treści na landing pages (strony docelowe), zanim zainwestujemy w reklamy. Dlaczego to podejście jest tak skuteczne? Postaram się przedstawić kilka powodów.
Mocne fundamenty SEO zapewniają lepsze wyniki w Google Ads
Zaczynając od SEO, budujesz solidne fundamenty pod przyszłe kampanie reklamowe. Dobre SEO to trochę jak fundament w domu – wszystko, co na nim zbudujesz, będzie mocne i stabilne. Każda kampania, która prowadzi do przejścia użytkownika na stronę potrzebuje SEO (mam na myśli inspirujące treści z odpowiednimi słowami kluczowymi).
Odpowiednio zoptymalizowana strona ma ogromne znaczenie dla jakości kampanii Google Ads. Gdy Google ocenia Twoje reklamy, bierze pod uwagę tzw. wynik jakości (Quality Score), który wpływa na koszt za kliknięcie i pozycję reklamy. Wynik jakości opiera się na kilku czynnikach, w tym na jakości strony docelowej (landing page). Jeśli Twoja strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO, Google uzna ją za mniej wartościową, co zwiększy koszty reklam.
Tworząc zoptymalizowane treści, które są przejrzyste, wartościowe i łatwe do odczytania przez roboty wyszukiwarki, możesz poprawić wynik jakości, co prowadzi do niższych kosztów reklamy i lepszej widoczności.
Zanim uruchomisz kampanię reklamową, musisz upewnić się, że Twój landing page jest maksymalnie skuteczny. Tworząc teksty wcześniej, masz czas na przemyślaną strategię, która pomoże przekonać odwiedzających do podjęcia pożądanej akcji (np. zakup, zapisanie się na newsletter, wypełnienie formularza). Dobrze napisane, zoptymalizowane treści to jak dobrze wyszkolony sprzedawca, który potrafi przekonać klienta do zakupu.
Efektywniejsze wykorzystanie danych z SEO
Pozycjonowanie strony internetowej i Google Ads mogą działać synergicznie, wspierając się nawzajem. Pracując nad SEO najpierw, masz możliwość zbierania danych o zachowaniach użytkowników, ich preferencjach i najczęściej wyszukiwanych frazach. Dzięki temu, gdy przyjdzie czas na uruchomienie kampanii Google Ads, będziesz wiedział, które słowa kluczowe przynoszą najwięcej wartościowego ruchu, co zwiększy skuteczność Twoich reklam.
Działania SEO pomogą Ci także lepiej zrozumieć, jakie treści najbardziej odpowiadają Twojej grupie docelowej. To jak zebranie cennych informacji o klientach, zanim zaczniesz intensywną promocję – daje to przewagę, której nie warto ignorować.
Oszczędności dzięki lepszej strategii
Rozpoczęcie od SEO może pozwolić zaoszczędzić na kampaniach reklamowych w Google Ads. Lepiej zoptymalizowana strona i dobrze dobrane treści na landing pages sprawią, że Twoje reklamy będą skuteczniejsze, co pozwoli obniżyć koszt za kliknięcie (CPC) i zwiększyć liczbę konwersji. Im lepiej przygotujesz swoją stronę pod kątem SEO, tym mniej zapłacisz za osiągnięcie tego samego efektu w Google Ads.
Zaufanie i wiarygodność marki
Dzięki SEO budujesz swoją obecność w wynikach organicznych, co w oczach klientów przekłada się na większą wiarygodność marki. Klienci często ufają bardziej stronom, które pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania naturalnie, bez płatnych reklam. Jeśli połączysz widoczność organiczną z kampanią Google Ads, Twoja marka zyska podwójnie – użytkownicy zauważą Twoją stronę zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w reklamach, co zwiększy ich zaufanie do Twojej oferty.
Rozpoczęcie działań marketingowych online od SEO i stworzenia przemyślanych treści na landing pages przed uruchomieniem kampanii Google Ads to jak budowanie domu z mocnymi fundamentami. Odpowiednio zoptymalizowana strona nie tylko poprawi wyniki przyszłych kampanii reklamowych, ale także przyniesie długoterminowe korzyści w postaci organicznego ruchu. W dłuższej perspektywie tworzenie zoptymalizowanych treści na stronę to inwestycja, która obniży koszty płatnych reklam i zwiększy konwersję, a także poprawi Twoją wiarygodność w oczach potencjalnych klientów.