W świecie e-commerce w 2025 roku nie wystarczy, że masz świetne produkty. Musisz także wiedzieć, jak je skutecznie promować! Kampanie Performance Max w Google Ads to nowoczesne (bo wykorzystujące AI) narzędzie, które może zwiększyć optymalizację sprzedaży, zwłaszcza gdy dobrze wiemy, które produkty najlepiej się sprzedają. Poznaj sposób na promocję bestsellerów, który warto przetestować dla swojego e-commerce.
Dlaczego wyróżnianie bestsellerów się opłaca?
Performance Max działa trochę jak magiczna różdżka w świecie reklam Google, używa supernowoczesnych algorytmów, by docierać do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane zakupem. Oczywiście warto znać zaklęcia i wiedzieć jak się nią posługiwać. Odpowiednio użyta kampania Performance Max pozwala generować sprzedaż w sklepie internetowym, wyświetlając cały asortyment produktowy lub wybrany przez nas do konkretnej kampanii.
Można nie dzielić asortymentu tematycznie pomiędzy kampaniami, ale wybrać tylko najlepiej sprzedające się produkty. Jakie to rozwiązanie ma zalety?
- Mądre wydawanie budżetu – Więcej kasy na produkty, które już teraz świetnie się sprzedają!
- Dopracowany przekaz reklamowy – Szyte na miarę reklamy dla naszych hitów sprzedażowych (oczywiście można to robić także gdy obierzemy inne kryterium podziału asortymentu).
- Możliwość skalowania tylko tego, co działa – Jeśli kampania na bestsellery będzie działać świetnie, można zwiększyć budżety tylko tej grupy produktów, bo są w osobnej kampanii.
Jak wydzielić bestsellery – krok po kroku
1. Które produkty mają największy potencjał?
Na pierwszy rzut oka:
- Szukamy hitów z wysoką sprzedażą w ostatnich miesiącach.
- Sprawdzamy, które przynoszą najlepszy zwrot z inwestycji (ROAS).
- Upewniamy się, że mamy zapas tych produktów w magazynie i atrakcyjną marżę.
2. Stwórz nową kampanię dla pozostałych produktów
- Nie ruszaj bestsellerów w obecnej kampanii – szybciej optymalizuje się kampania, która ma już dane o sprzedaży.
- Osobna kampania dla reszty – te produkty, które radzą sobie gorzej, mogą mieć swoją przestrzeń do poprawy w osobnej kampanii i rozpocząć “od zera”.
3. Grupy plików i ich struktura
W kampanii bestsellerów:
- Twórz grupy plików zgłębiające kategorie lub marki.
- Dostosuj treści reklam do atutów najlepszych produktów.
- Korzystaj ze wszystkich formatów: od tekstu po wideo.
- Nie bój się nazwania tych produktów “bestsellerami” i “najchętniej wybieranymi” w przekazie reklamowym.
W kampanii dla reszty:
- Skoncentruj się na różnorodności asortymentu (oczywiście jeśli to do twojej firmy pasuje) i atrybutach samej marki.
4. Strategiczne planowanie budżetu
Co z budżetem? Proponujemy:
- Dla topowych hitów: około 65-75% środków, aby czerpać maksymalny zysk.
- Dla reszty: 25-35% na szukanie nowych potencjalnych hitów.
5. Zarządzanie produktami na bieżąco
Pamiętaj, aby stale monitorować co i jak się sprzedaje:
- Śledź wyniki regularnie i miej oko na nowe potencjalne bestsellery.
- Przenoś najbardziej obiecujące produkty do kampanii z bestsellerami.
Praktyczne porady do wdrożenia
- Śledzenie konwersji – Spraw, by działało niezawodnie!
- Poznaj klientów – Wykorzystaj dane o klientach na maksa nie zapominając o uzupełnieniu sygnałów o odbiorcach!
- Próby z reklamami – Podkreślaj, co czyni produkt wyjątkowym.
- Sprawdzaj jak działa – Twórz raporty i porównuj wyniki.
Strategiczne podejście do zarządzania i wydzielania bestsellerów w kampaniach Performance Max to
sposób na maksymalizację efektywności przy minimalnym ryzyku. Oczywiście nie jest to gwarancja
sukcesu – w świecie Google Ads nie ma pewnych wyników, a efektywność kampanii zależy od wielu
czynników, takich jak:
- Specyfika branży i sezonowość
- Konkurencja w danym segmencie rynku
- Jakość strony docelowej i ścieżki zakupowej
- Wiarygodność marki i opinie o produktach
- Zmieniające się algorytmy Google i preferencje użytkowników
Dlatego kluczowe jest ciągłe testowanie różnych podejść, regularna analiza danych i elastyczne
dostosowywanie strategii. W niektórych przypadkach wydzielenie bestsellerów przyniesie
spektakularne efekty, w innych może wymagać dodatkowych modyfikacji i dostrojenia.
Niemniej jednak, dzięki dobrze dobranym narzędziom i metodom, odpowiednio wdrożona strategia
segmentacji produktów znacząco zwiększa szanse, że Twoja inwestycja w reklamy się zwróci, a
przychody wzrosną. W dynamicznym świecie e-commerce, gdzie każda złotówka zainwestowana w
reklamę musi przynosić wymierne efekty, przemyślane zarządzanie produktami w Performance Max
to must-have, nie tylko modny dodatek!