Sztuczna inteligencja (AI) to technologia, która pozwala komputerom uczyć się i podejmować decyzje podobnie jak ludzie. Jej popularność jest w ostatnim czasie znacznie większa i stale rośnie. Ma na to wpływ przede wszystkim zdolność AI do automatyzacji ważnych procesów, które dotąd zajmowały masę czasu. Dzięki takim innowacjom w wielu firmach podnosi się efektywność działań, a przez to i ich konkurencyjność. O AI warto zatem uczyć się w ramach rozmaitych kursów teoretycznych czy szkoleń warsztatowych.
Wzrost znaczenia AI w różnych branżach
Gdy OpenAI wypuściło ogólnodostępną wersję ChatGPT i o sztucznej inteligencji zaczęło mówić się więcej i głośniej, wiele osób nabrało pewnych obaw: „AI zabierze pracę”, „już teraz wszystko będzie mechaniczne nawet inteligencja”, „człowiek przestaje się liczyć”, „a ja to w ogóle ze sztucznej inteligencji korzystać nie zamierzam”.
Tymczasem nie wszyscy wiedzą, że sztuczna inteligencja jest już w wielu sektorach biznesu od lat ‒ i chwała za to nauce! Z AI korzystają wyszukiwarki, ale i lotniska, rolnictwo i przede wszystkim medycyna. Czy wiesz, że wprowadzenie AI do diagnostyki obrazowej pomogło radiologom nie tylko w zmniejszeniu ich pracy, ale i w ograniczeniu liczby fałszywie dodatnich wyników w kwestii raka piersi? To bardzo ważne osiągnięcia na polu połączenia AI z onkologią, a jak zapewniają naukowcy ‒ to dopiero początek!
Sztuczna inteligencja znajduje też zastosowanie w wielu innych branżach. Spotkamy ją m.in. w
- finansach ‒ gdzie automatyzacja transakcji i zarządzanie ryzykiem to rejony wręcz idealne dla działania AI,
- marketingu ‒ tutaj AI przydaje się do analizy zachowań konsumenckich, personalizacji ofert itd.,
- przemyśle ‒ do optymalizacji procesów produkcyjnych czy choćby monitorowania jakości,
- IT ‒ na rodzimym podwórku AI angażuje się do automatycznych testów oprogramowania, ale też działa np. w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Patrząc na obecne wykorzystanie AI i na to jak już teraz zmienia ona świat, można stwierdzić, że jej przyszłość jest szalenie obiecująca.
Przewaga konkurencyjna na rynku pracy dzięki znajomości sztucznej inteligencji
Znasz AI? Możesz więcej! Tak w skrócie można by podsumować nabywanie umiejętności związanych z obsługą narzędzi sztucznej inteligencji z perspektywy rynku pracy. Poznanie sztucznej inteligencji, jej możliwości i szans, jakie przynosi w rozwoju różnych branż, to klucz do lepszych, ciekawszych stanowisk pracy, a ‒ co za tym idzie ‒ lepszego wynagrodzenia.
W tym miejscu pragniemy obalić mit głoszący tę straszną przepowiednię o tym, jakoby AI miała na celu zmiecenie z życia zawodowego większości ludzi, „których przecież tak łatwo zastąpić maszynami”. Oczywiście część działań pracowniczych zostanie zoptymalizowana przez AI, jednak wprowadzenie sztucznej inteligencji do biznesu niesie ze sobą również całkowicie nowe stanowiska pracy oraz nowe wyzwania w tych, które już istnieją! Wśród stanowisk, w obrębie których AI będzie stała na ważnym miejscu, warto wymienić:
- Data Scientist ‒ to człowiek od danych: analizuje i interpretuje duże zbiory informacji; może np. identyfikować trendy, zależności ‒ wszystko, co wspiera podejmowanie decyzji biznesowych.
- Machine Learning Engineer ‒ inżynier, który projektuje, buduje i wdraża tzw. modele uczenia maszynowego, których celem jest rozwijanie systemów uczących się na podstawie danych.
- AI Specialist ‒ ekspert w zakresie sztucznej inteligencji, opracowuje różnorodne rozwiązania z wykorzystaniem i w oparciu o AI.
Co ważne, kompetencje związane z AI stają się kluczowe nie tylko dla specjalistów IT, ale również dla menedżerów, analityków i marketerów, którzy chcą lepiej rozumieć dane i podejmować oparte na nich decyzje.
AI, czyli umiejętności przyszłości
Niektórzy myślą, że korzystanie ze sztucznej inteligencji może osłabić działanie tej ludzkiej. Nic bardziej mylnego. AI może bardzo pozytywnie wpłynąć na Twój rozwój!
Uczenie się sztucznej inteligencji rozwija zdolności analityczne i techniczne, i przydaje się w tym wykorzystywanie programowania, matematyki i statystyki w życiu zawodowym. Umiejętność pracy z danymi i modelami generowanymi w AI wymaga z kolei kreatywnego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów. Ta ostatnia jest niezbędną cechą idealnego pracownika we współczesnym dynamicznym środowisku zawodowym. Praktyczna znajomość AI pomaga też w rozwijaniu innowacyjnych strategii biznesowych, w których liczy się lepszy poziom zrozumienia nowych technologii ‒ a to daje przewagę praktycznie w każdej branży skierowanej w stronę nowoczesności.
Oferta kursów AI od Midero
Znajomość i wykorzystanie AI to wejście na wyższy poziom działalności firmy. Ekipa naszych specjalistów może specjalnie dla Ciebie i Twoich pracowników zorganizować szkolenie z zakresu wykorzystania AI w biznesie. W zależności od potrzeb, miejsca Twojej pracy, ale i wymagań tematycznych przygotujemy ofertę kursów ze sztucznej inteligencji odbywających się stacjonarnie lub online. Jaka tematyka szkoleń z AI przewija się w naszej firmie?
- Projektowanie i wdrażanie rozwiązań z zakresu AI: Kompleksowe szkolenie dla właścicieli i menedżerów firm.
- ChatGPT i Asystenci AI w biznesie: Wprowadzenie do świata AI i chatbotów.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji procesów biznesowych: Warsztaty i ćwiczenia praktyczne.
- Uczenie maszynowe dla menedżerów: Zaawansowane techniki i platformy uczenia maszynowego.
Co ważne każdy z tych kursów AI kończy się uzyskaniem certyfikatu, który potwierdzi, że Ty i Twoi ludzie operujecie danym zagadnieniem w sposób biegły.
Napisz do naszego zespołu po więcej szczegółów o tych szkoleniach! Zachęcamy Cię także do śledzenia naszych mediów społecznościowych: możesz w nich trafić na informację o topowym szkoleniu dla nieprogramistów z zakresu sztucznej inteligencji. Ten cykl 20 warsztatów odbywa się u nas regularnie ‒ co jakiś czas ‒ warto więc sprawdzać nasze bieżące plany!