Categories
Aplikacje mobilne, Aplikacje webowe

Profesjonalny wygląd sklepu internetowego nie tylko przyciąga klientów do częstego odwiedzania witryny i śledzenia nowości, ale także zachęca do szybszego podejmowania decyzji oraz częstszych zakupów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ekspertów rynkowych, dla prawie 70% osób odwiedzających e-sklepy, najważniejszym czynnikiem decydującym o pozostaniu na stronie jest szata graficzna i ogólny, wiarygodny wygląd witryny. Już w 50. milisekundzie po wejściu na daną stronę internetową, automatycznie decydujemy, czy nam się ona podoba i czy chcemy dalej na niej pozostać.

Jakie czynniki decydują o atrakcyjności sklepu internetowego? 

Mogłoby się wydawać, że stworzenie przynoszącego zyski sklepu internetowego nie jest niczym skomplikowanym. Jednak w dalszym ciągu istnieją sklepy, które pomimo atrakcyjnych cen towarów, nie przynoszą oczekiwanych wyników sprzedażowych. Wręcz przeciwnie – zniechęcają potencjalnego klienta od pierwszej sekundy załadowania witryny.

Sklep internetowy, do którego klienci trafiają i są skłonni powrócić, to przede wszystkim funkcjonalna i przyjazna witryna. Miej na uwadze, że Twoi klienci będą pamiętać 80% tego, co widzą, a tylko 20% z tego, co czytają. Duże, wyraźne zdjęcia produktów z oferty wraz z unikalnym opisem to dwa główne i najważniejsze obszary, na których powinieneś się skoncentrować, jeśli chcesz, by Twoja witryna generowała częsty ruch potencjalnych klientów. Nie zapominajmy również o nawigacji. Proces poruszania się między kartami produktowymi powinien być prosty i intuicyjny. Klient na każdym etapie powinien mieć możliwość złożenia zamówienia, powrotu do poprzedniego produktu lub do strony głównej.

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym

Fotografie powinny być w dużym rozmiarze, aby przyciągać uwagę klienta i ukazać dokładnie to, co kupuje. Pamiętaj, że kupujący chce wiedzieć, czy produkt sprosta jego oczekiwaniom i jak prezentuje się w rzeczywistości. Dlatego dobrej jakości zdjęcia to podstawa tego, aby Twój e-sklep wyglądał profesjonalnie. Zdjęcia powinny mieć włączoną możliwość powiększenia, aby widoczny był każdy, nawet najmniejszy szczegół. Dobrą praktyką jest również umieszczanie ich na białym tle, które pozwala skupić uwagę na produkcie.

Dodaj kategorię „nowości” lub „bestsellery”

Te słowa działają jak magnes na klientów. Podobnie jest w przypadku słów „okazja”, „promocja” czy „wyprzedaż”. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z liczbą nacechowanych emocjami słów. Dobrą praktyką jest także stworzenie zakładki informującej o nowościach pojawiających się w sklepie, nadchodzących nowych kolekcjach oraz bestsellerach.