Aby stworzyć doskonałą stronę internetową, najlepiej odpowiadającą potrzebom twojej firmy, musisz mieć na uwadze względy estetyczne, łatwość nawigacji oraz to, aby użytkownicy znaleźli na stronie to, czego poszukują. Jeśli witrynie brakuje jednego lub więcej z tych elementów, szanse na przyciągnięcie klientów, dokonanie zakupu lub kontakt są poważnie ograniczone. Dlatego podczas tworzenia strony www prezentującej towary i usługi należy wziąć pod uwagę wrażenia użytkownika, czyli tzw. User Experience (w skrócie UX).
Dlaczego UX jest taki ważny?
Pomyśl o UX jak o ergonomii osobistej strony internetowej. Zlecając projekt witryny zorientowanej na wygodę użytkownika, tworzona zostaje przestrzeń, w której czytelnik ma łatwy dostęp do treści, każdy element jest dla niego zrozumiały, a nawigacja intuicyjna. To z kolei odróżnia Twoją stronę od konkurentów, którzy nie przejmują się wrażeniami użytkowników. Zyskujesz w ten sposób większy ruch na stronie internetowej, użytkownicy spędzają na niej więcej czasu, natomiast ty poszerzasz swoją bazę klientów, a liczba zamówień rośnie.
Strona zaprojektowana z myślą o zadowoleniu użytkowników – czyli jaka?
Zastanawiasz się pewnie, od czego zacząć, żeby zapewnić użytkownikom komfort korzystania z twojej strony, jak długo to potrwa i czy w przypadku istniejącej strony internetowej spowoduje jakikolwiek przestój w jej działaniu. Nie musisz się obawiać – agencje takie jak nasza wykonają niezbędne prace modyfikacyjne bez żadnych przerw w działaniu obecnej strony lub od podstaw zaprojektujemy nową witrynę, zgodnie z najnowszymi trendami i wymaganiami stawianymi przez UX.
Od czego należy zacząć? Przede wszystkim od zmiany myślenia o stronie internetowej. Należy zrozumieć, że nie chodzi tylko o wygląd, ale również o techniczne aspekty działania witryny.
Aby zoptymalizować stronę www i uczynić ją przyjazną dla UX, należy:
1. Zaplanować strukturę strony.
Zastanów się i określ, jakie towary czy usługi dostarczasz i trzymaj się tego. Jeśli odejdziesz zbyt daleko od utartej ścieżki, publikując nieistotne treści, zmylisz, rozproszysz lub nawet rozdrażnisz klienta.
2. Stworzyć responsywną stronę.
Konsumenci żyją szybko i intensywnie, dlatego naturalnym jest, że coraz częściej przeglądają witryny na urządzeniach mobilnych. Strona niezoptymalizowana pod kątem telefonów komórkowych i tabletów znacznie zmniejszy twoje szanse na osiągnięcie sukcesu.
3. Wykonać testy A/B.
Czy masz witrynę, która została zaprojektowana tak starannie, żeby zaspokoić potrzeby przeciętnego użytkownika? Jeśli tak, czas na testy. Pozwól odwiedzającym uzyskać dostęp do różnych wersji witryny. Po zapoznaniu się z linkami i po przeklinaniu się przez zawartość możesz przeprowadzić ankietę. Dzięki temu dowiesz się, co spodobało się użytkownikom, a co według nich nie zdaje egzaminu. Testy A/B to świetna możliwość na poznanie zachowania odwiedzających oraz zebranie feedbacku.
Strona zgodna z UX – czy warto zlecić to zadanie agencji?
Tworząc witrynę, należy pamiętać o tym, aby spełniała unikalne potrzeby użytkowników, ale była również wizytówką firmy. To, że coś działa dobrze dla kogoś innego nie oznacza, że automatycznie przyniesie twojej firmie korzyści. Dlatego jeżeli potrzebujesz pomocy w optymalizacji UX na istniejącej już stronie lub zbudowania od podstaw nowej witryny – skontaktuj się z nami. Wieloletnie doświadczenie pokazuje nam, że projektowanie stron internetowych w zgodzie z UX jest opłacalne nie tylko dla użytkowników, ale przede wszystkim dla właścicieli strony.
Współpracując z nami, możesz skorzystać z finansowania szkoleń dla swoich pracowników ze środków Unijnych – Małopolskie Bony Rozwojowe. Nauczymy całą załogę analizować dane dotyczące ruchu na zaprojektowanej stronie, a także zainspirujemy do angażowania klientów wokół profili marki w mediach społecznościowych.