Kiedy potencjalny klient wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę Google w poszukiwaniu produktu, który sprzedaje Twoja firma, nie wyszukuje w internecie w czasie rzeczywistym. Można powiedzieć, że raczej szuka stron zaindeksowanych w Google.
Zanim więc zaczniesz martwić się o to, jaką pozycję zajmie Twój sklep w wyszukiwarce, ważne jest, aby najpierw zrozumieć, w jaki sposób działa Google, jak znajduje oraz indeksuje strony.
Pająki od Google i mapa witryny
Google wykorzystuje dwie podstawowe metody wyszukiwania stron internetowych oraz sklepów e-commerce. Są to mapy witryn oraz oprogramowanie zwane robotami indeksującymi lub pająkami. Robot indeksujący pobiera kopię wybranej strony internetowej, notuje jej zawartość – nazwy produktów, opisy, ceny, obrazy – ale także będzie śledzić dziesiątki linków znajdujących się na stronie. Następnie robot podąża za linkami do każdej strony i kataloguje to, co znajdzie. To znaczy, że za każdym razem, gdy Googlebot napotka link do nowej strony, doda adres URL do listy stron do przeszukania.
Google wykorzystuje mapy witryn jako sposób na znalezienie stron e-commerce. Sama mapa witryny to plik tekstowy lub XML, który zawiera listę wszystkich stron, o których Google musi wiedzieć, z Twojej witryny e-commerce. Mapę witryny można przesłać za pomocą Google Search Console. Po przesłaniu mapa witryny pomaga Google przejść przez każdą stronę w Twoim sklepie. Jeśli więc chcesz, aby robot Google znalazł Twoją stronę internetową lub sklep, powinieneś opracować solidną strategię linkowania wewnętrznego, zachęcać do linkowania z innych stron do Twojej witryny oraz przesłać mapę witryny.
Możesz pomóc w indeksowaniu witryny
Google próbuje dowiedzieć się, o czym jest Twoja strona. Im lepiej o tym poinformujesz i będzie to łatwe do zrozumienia, tym większe prawdopodobieństwo, że Google prawidłowo ją zaindeksuje. Aby poprawić indeksowalność, skoncentruj się przede wszystkim na dostarczaniu przydatnych informacji dla użytkowników.
Ważne są również nagłówki od H1 do H6, a także śródtytuły, w których znajdą się słowa kluczowe, związane z tematyką strony. Nie można zapominać również o elementach oznaczonych w zapleczu naszej strony jako title oraz description – należy uzupełnić je unikalnymi opisami dla każdej zakładki oraz produktu. W takiej optymalizacji chętnie pomoże zespół Midero. Sprawdź pełną ofertę usług pozycjonowania strony internetowej.
Jak sprawdzić, czy moja strona jest zaindeksowana?
Aby sprawdzić, czy strona została zaindeksowana w wyszukiwarce Google, wystarczy wpisać w pasku wyszukiwarki komendę site:nazwa_domeny.pl oraz wcisnąć enter. Dzięki temu rozpocznie się standardowe wyszukiwanie zaindeksowanych podstron.
Podobne artykuły
Przeczytaj również artykuł wyjaśniający zagadnienie: gdzie umieścić słowa kluczowe na stronie.