Blog firmowy to nie tylko świetny kanał budowania wizerunku marki jako eksperta w danej dziedzinie. To również taktyka marketingowa, która wykorzystuje blogowanie, aby zwiększyć widoczność twojej witryny w internecie. Blog biznesowy to kanał marketingowy, który podobnie jak media społecznościowe, e-mail marketing czy marketing bezpośredni, pomaga w rozwoju firmy.
Blog firmowy kieruje ruch do twojej witryny
Pomyśl o tym, ile podstron jest na twojej stronie. Prawdopodobnie nie aktualizujesz ich regularnie. Blogowanie pomaga rozwiązać ten problem. Za każdym razem, gdy piszesz post na blogu, staje się on kolejną indeksowaną stroną w twojej witrynie. Co to oznacza? Kolejną świetną okazję, aby pojawić się w wyszukiwaniach i kierować ruch na stronę. Jest to także kolejna wskazówka dla Google i innych wyszukiwarek, że witryna jest aktywna i powinna być często sprawdzana.
Blogowanie można również połączyć z mediami społecznościowymi. Za każdym razem, gdy tworzysz treści lub nowy artykuł pojawia się na blogu, możesz udostępnić go na Facebooku, LinkedIn czy w kanale Pinterest, co pomoże pokazać się nowej publiczności i pozyskać unikalnych odbiorców.
Blog zatrzymuje odwiedzających na dłużej
Jednym z priorytetów Google jest dostarczenie użytkownikom informacji, których poszukują. Jeżeli ktoś kliknie w pierwszy link, uzna go za nieprzydatny i natychmiast opuści stronę, Google dostaje informację o tym, że link nie był pomocny. Natomiast gdy użytkownik kliknie w link i pozostanie na stronie, oznacza to, że wynik wyszukiwania spełnił oczekiwania. Google nie mówi wprost, że czas przebywania na stronie jest czynnikiem rankingowym, jednak zawsze podkreśla wartość treści.
Blog firmowy daje możliwość wewnętrznego linkowania
SEO w głównej mierze dotyczy linków, a nieuwzględnienie tych wewnętrznych jest jednym z najprostszych błędów, jakie możesz popełnić. Chociaż prawdopodobnie możesz znaleźć możliwości linkowania na głównych stronach swojej witryny, blog da ci o wiele większe pole do działania. Za każdym razem, gdy to robisz, możesz strategicznie wykorzystać anchor text – czyli tekst kotwicy – aby lepiej poinformować Google o tym, do której strony się łączysz.
Przekształć ruch w potencjalnych klientów
Teraz, gdy ruch kierowany jest na twoją stronę za pośrednictwem bloga, masz możliwość jego przekonwertowania w potencjalnych klientów. Sposób, w jaki to działa, nie jest skomplikowany. Wystarczy dodać call to action do każdego nowego postu. Najlepiej działające wezwania do działania prowadzą do takich benefitów jak kupony rabatowe, bezpłatne poradniki i e-booki do pobrania, webinaria internetowe czy bezpłatne wersje testowe. W taki właśnie sposób zbierasz leady sprzedażowe i zamieniasz ruch w potencjalnych zainteresowanych i nabywców.