Postęp w świecie cyfryzacji zmienia oblicze wielu firm. Jeszcze niedawno doświadczaliśmy stopniowego przechodzenia z ery papieru do plików komputerowych, a teraz przed nami kolejna zmiana – transformacja cyfrowa. Technologia nie stoi w miejscu i oferuje nam nowe rozwiązania. Dzisiaj bierzemy na tapet – konfiguratory 3D.
Nowość, która nie ogranicza się wyłącznie do branży architektonicznej. Co to takiego, gdzie warto wykorzystać i jakie przynoszą korzyści – odpowiedzi na te pytania znajdziecie w niniejszym tekście.
Konfigurator 3D – co to takiego?
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że konfigurator produktu to narzędzie, które rewolucjonizuje sprzedaż online. Klient, korzystając z konfiguratora produktu 3D, dostępnego na stronie producenta lub sklepu internetowego, może swobodnie dopasowywać poszczególne parametry produktu do własnych preferencji. Co więcej, zmiany, które wprowadza, może na bieżąco śledzić w formacie 3D: obracać konfigurowany produkt, powiększać widok i obejrzeć z bliska detale, dodawać kolejne elementy i od razu widzieć efekt zmiany. To wciąż nie wszystko! Narzędzie automatycznie przelicza cenę produktu, w zależności od wprowadzanych w nich modyfikacji. Konfigurator szczególnie sprawdza się w przypadku produktów wielowariantowych, ale można opracować go w zasadzie dla każdej rzeczy, w której klient ma dowolność w wyborze parametrów (np. koloru, rozmiaru, kształtu, itp.). Usprawnienie procesu sprzedażowego, zarówno po stronie klienta, jak i sprzedawcy, jest tutaj nie do przecenienia.
Wizualizacja 3D lepsza od fotografii
Wiele firm stawia na fotografię produktową. Ma to jednak pewne ograniczenia. Nie da się zrobić przecież zdjęcia produktowi, który dopiero zostanie skonfigurowany przez klienta. W takiej sytuacji projekt 3D, który powstaje na bieżąco, jest idealnym rozwiązaniem. Jeśli jednak tworzymy konfigurator z myślą o prezentacji aktualnego asortymentu, również jest on bardziej optymalnym wyjściem. Przede wszystkim z tego względu, że produkty mogą się nam zmieniać, a jak wiadomo, wykonywanie profesjonalnych zdjęć za każdym razem, gdy wprowadzimy modyfikacje w ofercie, może okazać się czasochłonne i kosztowne. Adaptacja konfiguratora do nowego wachlarza produktów będzie dużo prostsza.
Wizualizacja produktu w całkiem realistycznej wersji 3D to bardzo ciekawa technika, przyciągająca uwagę klienta. Ale czy tylko tyle są nam w stanie zaproponować konfiguratory? Oczywiście, nie!
Personalizacja
Wspomniana wcześniej personalizacja to kolejna spora zaleta w tym temacie. Personalizacja po stronie klienta, ale i personalizacja samych konfiguratorów. Każdy z tych programów jest dostosowany do potrzeb konkretnej firmy, do jej indywidualnej oferty. Konfigurator jest w stanie poradzić sobie z najbardziej specyficznymi warunkami, dzięki czemu tworzone w nim projekty będą idealnie odzwierciedlały rzeczywisty produkt końcowy.
Przyspieszenie procesu sprzedaży
Konstruowanie indywidualnego projektu zwykle wiąże się z dosyć skomplikowanym systemem wyliczenia jego kosztów. Specjalne materiały, specjalne ustawienia i wychodzi nam specjalna kwota, którą niespecjalnie łatwo i szybko się sumuje. Zastosowanie konfiguratora 3D ten proces usprawnia. Midero oferuje między innymi konfiguratory, w których jedną z opcji jest wyliczenie ceny projektu personalizowanego. Dzięki takiemu zabiegowi proces zakupowy jest dużo sprawniejszy, a przez to możemy więcej uwagi poświęcić klientowi i jego potrzebom.
Kto może skorzystać?
Konfiguratory 3D będą się coraz częściej kojarzyły z różnymi branżami. Z konfiguratorów produktów śmiało mogą korzystać sklepy internetowe posiadające rozmaity asortyment, sektor firm budowlanych i wykończeniowych, ale także branża odzieżowa czy motoryzacyjna. Z powodzeniem konfiguratory 3D znajdą też zastosowanie wszędzie tam, gdzie tworzenie produktów personalizowanych jest na porządku dziennym, np. w obrębie przygotowywania gadżetów reklamowych.
Konfiguratory 3D jako element transformacji cyfrowej
Niewątpliwym plusem wprowadzania konfiguratorów 3D w poszczególnych firmach jest wpływ na zmianę kultury danej organizacji. Usprawnienie procesu sprzedażowego wiąże się z podwyższeniem poziomu produktywności oraz minimalizacją błędów. Większa skuteczność przyczynia się do polepszenia relacji zarówno wewnątrz firmy, między pracownikami, ale także między firmą a jej partnerami biznesowymi. To wszystko znajduje odzwierciedlenie w kontakcie z klientem – szybsza organizacja, więcej przeanalizowanych danych, a przez to bardziej trafne odpowiedzi na oczekiwania konsumentów. Samo zastosowanie konfiguratora 3D jako jednego z elementów wprowadzających transformację cyfrową sprzyja przyzwyczajeniu całej firmy do elastyczności i błyskawicznych reakcji na zachodzące zmiany na rynku.
Konfiguratory 3D niosą ze sobą wiele korzyści – począwszy do tych od razu mierzalnych, np. wzrostu sprzedaży, a skończywszy na wprowadzeniu kultury innowacji i znacznej otwartości na eksperymenty w miejscu, które konfiguratory stosuje. Jeśli chcesz się przekonać, jak konfigurator 3D może zmienić Twoją firmę, skontaktuj się z nami. Pokażemy Ci, jak to działa i przygotujemy program specjalnie dla Twojego biznesu.